Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
H

H

02-11-2009 om 19:29

Baby stopt niets in de mond (10 maanden)

Mijn zoontje van 10 maanden stopt helemaal niets in z'n mondje hij sabbelt alleen af en toe op zijn mouwtje omdat er weer een tandje aankomt denk ik. Hij eet ook niets zelf, geen koekje, helemaal niets. Hij verkruimelt het en klaar.
Hij speelt met alles, onderzoekt alles grondig en ontwikkelt zich volgens het boekje.
Op zich vind ik het wel gemakkelijk maar toch ook wel vreemd, volgens mij hoort het er toch wel bij?
Iemand ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Heel bekend

Mijn oudste heeft dat ook vrijwel niet gedaan. Inmiddels heb ik er twee en ben ik er achter gekomen dat kinderen zich wel vaker niets van die rijtjes en lijstjes aantrekken...

Minet

Minet

03-11-2009 om 09:29

Hier ook

Mijn tweelingzoons hadden dat beiden precies zo. Niets verdween in hun mondjes, en inderdaad ook zelf eten deden ze niet. Dat begon pas toen de heren anderhalf waren. Ik heb er destijds op diverse plekken naar gevraagd, dacht ook dat het zeer belangrijk was voor hun ontwikkeling, maar dat werd door de professionals weggewoven, en inderdaad, ze zijn nu bijna 18 en er is helemaal niets misgegaan!

Wat ik me wel herinner

is dat dit fenomeen van niets-in-de-mond de eerste keer was dat mijn zoon zich zo duidelijk aan de lijstjes onttrok.

Eens moet de eerste keer zijn natuurlijk, en tot een maand of 10 valt er niet zo gruwelijk veel te bereiken kwa mijlpaal. De meeste dingen voor die tijd doet een kind hooguit later of minder duidelijk, maar niet helemaal niet.

...denk ik..

Hier ook

Of hij helemaal niets in de mond stopte weet ik niet meer, maar zoon deed het in elk geval hoogst zelden. Daar hebben wij later veel profijt van gehad. Met zijn mondmotoriek was overigens niets mis: hij kon al behoorlijk vroeg uit een tuitbeker drinken, en ook uit een pakje met een rietje.
Wees maar blij, het is erg prettig als je kind die neiging niet heeft, weet ik inmiddels.

Babyzusje blijkt uit een geheel ander hout gesneden: echt alles wat binnen bereik van die grijphandjes komt gaat in de mond. Dat wordt nog wat, als die gaat kruipen...

Groeten,

Temet

H

H

03-11-2009 om 13:15

Fijn

Fijn om te horen dat er meer zijn, ik vind het inderdaad erg makkelijk.
De oudste hier deed het dus wel, daarom valt het me ook zo op.
Bedankt.

hout anne

hout anne

03-11-2009 om 16:55

Lijkt me heerlijk!

Mijn zoontje stopt echt alles in zijn mond, dus ik moet heel goed opletten (probeerde vanmorgen zelfs de staart van de kat, die was daar alleen niet zo van gediend)
Zelf eten is soms ook wel weer makkelijk, alleen merk ik dat dat de laatste tijd met datzelfde handje als dat het erin ging er (plakkerig en wel) weer net zo hard wordt utgehaald en fijn op de grond wordt gedeponeerd.
Ach, dat hoort er ook wel bij, maar je wordt er af en toe gek van!
Maar het lijkt me niets om zorgen over te maken, je kleine ontwikkeld zich verder toch prima. Ik heb de raad van iemand gekregen me pas zorgen te maken als de ontwikkeling in elk opzicht een tijdje stil staat!
Dus geniet ervan zou ik zeggen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.