Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby thuis alleen laten?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Maar?

ik lees overal dat er brand zou kunnen uitbreken,en inderdaad dat kan,maar die kans is erg klein.
wat ik veel enger vind,als jij op de fiets je kind gaat halen,en jij krijgt een ongeluk?dan ligt daar wel een baby alleen.en niemand die dat weet!
om die reden heb ik mijn kinderen nooit alleen thuisgelaten.

kien

kien

12-11-2009 om 20:28

Risico's

Sus-anne, zoals de meesten al aangaven zorgen ze er wél voor dat iemand weet dat hun kind alleen thuis is. Kullke, risico's nemen met kinderen is onvermijdelijk. In alles wat je doet stel je je kinderen aan risico's bloot. Zoals Tijgeroog al schreef, in het verkeer loopt je baby meer risico dan alleen in huis. Het is altijd het afwegen van de voors en tegens. Neem je een risico of niet? Wat en voor wie is het gewin? En is het noodzakelijk dat je weggaat of niet? Op die manier beslis ik of het nodig is om mijn kind alleen te laten. Zo ga ik geen boodschappen doen, die plan ik op een moment dat mijn baby wakker is. Maar kinderen uit school halen kan je niet plannen, dat moet gewoon op dat tijdstip. En dan is het soms echt beter voor mijn baby dat hij thuisblijft en lekker slaapt.

Kien

Manda

Is het anders een idee om je jongste als je weet dat je de deur uit moet als ze slaapt, in de kinderwagen te slapen leggen? Dan rijd je dat ding als je de deur uitmoet, zo bnaar buiten met slapende baby.
Dit werkte wel bij mijn jongste

Inbraak

Wat typisch dat uit zoveel reacties de angst voor inbraak wordt genoemd! De kans dat er wordt ingebroken is toch al klein en wat denk je dan dat zo'n inbreker gaat doen met een slapende baby?! Die is er echt niet op uit om losgeld voor die baby te gaan vragen of die baby iets aan te doen. Hij (zij?) komt alleen snel wat geld of andere waardevolle spullen weggraaien. Dat is al erg genoeg natuurlijk maar de kans dat ze iets met een baby gaan doen lijkt me nihil! Baby kan toch geen signalement geven...

Jeetje

het zijn maar voorbeelden er zijn zoveel dingen die kunnen gebeuren en ja dames er kunnen ook veel dingen op straat gebeuren maar daar ben je dan nog altijd zelf bij..

al zou een inbreker je kind niks doen...........
(sorry maar ik vertrouw inbrekers niet maar goed woon ook in een stad hoor)
hoe zou jij je voelen als je thuis komt van even tien minuten je oudste naar school brengen en je hele huis is overhoop gehaald je kind schreeuwt het uit in bed.
kijk ik heb mij gewoon eens afgevraagd of ik het me eigen zou vergeven als mijn kind iets zou over komen of er gebeurt iets in huis terwijl je je kind alleen heb gelaten in huis.
en nee ik zou het me eigen gewoon niet kunnen vergeven.
zou ik het me eigen kunnen vergeven dat mijn kind niet happy is omdat ie mee moest zijn zus wegbrengen(hier geen drama hoor)
of omdat er een kans bestaat dat er een ongeluk gebeurt opstraat of dat iemand mijn zoon ontvoerd terwijl hij bij mij in de buggy zit noem maar even wat hoor.....
tja dat weet ik niet zeker maar het enige wat ik wel weet is dat ik dan bij mijn zoon ben en in kan grijpen en op kan letten en niet eerst nog naar huis hoef te lopen of te fietsen.

ik zeg wel een buurvrouw met babyfoon endergelijk ja prima alternatief.
het is enkelt maar mijn visie hier op hoor ik zeg niet dat iemand die het anders doet een slechte moeder is hoor ik zou het gewoonweg zelf niet aandurven.

Ja kullke

Daar draait het eigenlijk ook om volgens mij: hoe je er zelf in staat.

Ik hecht heel erg veel belang aan goed slapen. En ik vraag me ook echt af of ik me minder verschrikkelijk zou voelen als mijn kind iets zou overkomen als ik het bij me zou hebben ipv als het in zijn bedje ligt. Ik denk het niet eigenlijk.

Gelukkig is de kans op beide heel erg klein. En we hopen er dus maar het beste van.

Overigens vraag ik me ook af of ik mijn kindje nog zou kunnen redden als er brand uitbreekt terwijl we gewoon thuis zijn en hij boven in zijn bedje ligt. Als het echt goed te keer gaat, kun je volgens mij ook weinig meer doen dan de brandweer bellen en het beste er van hopen....

Tja3

das denk ik gewoon weg het punt we staan allemaal anders in het leven.
we kijken overal anders tegen aan.
de een vertrouwd er gewoon meer in als de ander en eigenlijk is het geen punt waar je een discussie over voeren kan.
vertrouwen wordt gebasserd op levenservaring en opvoeding en tja das gewoon bij iedereen verschillend.
het maakt niemand een betere of slechtere ouder.

Klopt wel...

Vertrouwen komt of gaat inderdaad met de ervaringen die je in je leven meemaakt en met wat je van huis uit hebt meegekregen (zowel in aanleg als opvoeding), denk.

Overigens denk ik wel dat je van elkaar kunt leren. Ik heb een heel tijdje een sleutelhanger met de tekst "mijn kind is alleen thuis en het telefoonnummer van mijn man" gehad, die ik in mijn jaszak stopte als ik op de fiets de oudste ging halen en brengen. Voor het geval dat..., en die tip heb ik hier opgedaan.

Ik vond op de fiets toch altijd net wat enger dan met de auto en bovendien is via mijn auto toch makkelijker te achterhalen wie ik ben en komen ze dan automatisch wel bij mijn man terecht.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.