Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby topic

Een baby topic zodat we gezellig kunnen kletsen, ervaringen en tips kunnen uitwisselen, frustraties kwijt kunnen en mijlpalen kunnen vieren. 

Bailey26

Bailey26

12-10-2021 om 15:37 Topicstarter

Hier een baby die over 2 weken al weer 6 maand oud is! Jeetje waar blijft de tijd zeg. 

Wij hebben een lastige periode achter de rug. Zoontje was een huil baby en ik ben flink ziek geworden in de kraamperiode. 
Gelukkig huilt zoontje nu een stuk minder en is over het algemeen een tevreden baby. Ook met mij gaat het een stuk beter. 
Voor nu zit ik nog in de ziektewet maar ik verwacht in november weer te beginnen.

Wij zijn net begonnen met oefenhapjes. Leuk om te zien hoe hij steeds meer smaken ontdekt. 

@ Bailey26: wat een goed idee een babytopic. Ik lees en schrijf mee, ben zelf 3 weken geleden moeder geworden.

Wat vervelend dat je kraamperiode zo heftig was. Hopelijk kan je er nu wel met een goed gevoel op terug kijken en genieten van de laatste periode. Heb je zin om weer aan het werk te gaan?

Bailey26

Bailey26

12-10-2021 om 18:28 Topicstarter

Gezellig Penne. Gaat het goed met jou en de baby? 

Ik merk dat ik langzaam toe ben om voorzichtig weer te gaan beginnen. Vind het wel fijn om nog even thuis geweest te zijn waarbij ik ook echt kon zorgen voor en genieten van zoontje

Ik schrijf graag mee! Wij hebben een dochtertje van zes maanden en ben bij 3 maanden weer full time gaan werken. Viel dat even vies tegen! Ik ben daarom al vrij snel een dag minder gaan werken maar overweeg om aan het einde van mijn contract een tijdje thuis te blijven.

Bailey26

Bailey26

12-10-2021 om 21:16 Topicstarter

Liefkleingeitje schreef op 12-10-2021 om 19:36:

Ik schrijf graag mee! Wij hebben een dochtertje van zes maanden en ben bij 3 maanden weer full time gaan werken. Viel dat even vies tegen! Ik ben daarom al vrij snel een dag minder gaan werken maar overweeg om aan het einde van mijn contract een tijdje thuis te blijven.

Leuk dat je mee schrijft. Fijn dat je toch een dag minder kon gaan werken. Tot wanneer loopt je contract? 

Bailey26 schreef op 12-10-2021 om 21:16:

[..]

Leuk dat je mee schrijft. Fijn dat je toch een dag minder kon gaan werken. Tot wanneer loopt je contract?

Tot eind april 2022, duurt nog eventjes dus..

Bailey26

Bailey26

14-10-2021 om 11:53 Topicstarter

Liefkleingeitje schreef op 13-10-2021 om 07:46:

[..]

Tot eind april 2022, duurt nog eventjes dus..

Dat duurt inderdaad nog even. Weet je nu al dat je contract niet verlengd gaat worden of wil je zelf weg? 

Lijkt mij ook wel pittig hoor de combinatie werk en een baby. Vooral de ochtenden zijn iets waar ik tegen op zie straks. Zoontje is geen ochtend mens en ik ook niet .

Wordt straks echt even zoeken naar een structuur en ritme voor ons allemaal. 

Bailey26 schreef op 14-10-2021 om 11:53:

[..]

Dat duurt inderdaad nog even. Weet je nu al dat je contract niet verlengd gaat worden of wil je zelf weg?

Lijkt mij ook wel pittig hoor de combinatie werk en een baby. Vooral de ochtenden zijn iets waar ik tegen op zie straks. Zoontje is geen ochtend mens en ik ook niet .

Wordt straks echt even zoeken naar een structuur en ritme voor ons allemaal.

Ik wil zelf weg 

Zeker als je de deur uit moet zijn de ochtenden lastig. Niet zo lastig als de tijd rond avondeten :') Kun je een beetje schuiven met je aanvangstijd op werk? Dat zou wel kunnen helpen.

Met welke hapjes zijn jullie trouwens begonnen? Wij moeten nog beginnen, waarschijnlijk doen we dat volgende week. 

Bailey26

Bailey26

14-10-2021 om 15:16 Topicstarter

Op 2 van mijn werkdagen beginnen wij om 09.00 uur met overleg dus dan moet ik sowieso op tijd aanwezig zijn. Verder kan ik hierin wel wat sturen maar dat betekent dan wel weer later thuis (ik vrees met de files die er nu al staan dat ik straks 1.5 uur enkele reis nodig ben) en dat lijkt mij ook niet echt handig. 
Man gaat nog vroeger van huis dus de ochtenden zijn voor mijn rekening. Daar in tegen mag hij ophalen en het avondeten regelen. 

Wij zijn begonnen met wortel en bloemkool en banaan. Groente heb ik een voorraad gekookt en ingevroren. Wil je stukjes gaan geven of eerst nog gepureerd? Als je wil pureren kan ik je de ijsblokjesvorm van de Zeeman aanraden om in te bewaren. Zit een deksel bij en je kan de blokjes er makkelijk uitdrukken. 

Oh dat is wel lastig ja, zeker met die reistijd! 

Ik wilde ook met wortel beginnen en ook met van die ijsblokvormpjes. Bedankt voor de tip, ik ga ze eens bekijken!

Bailey26 schreef op 12-10-2021 om 18:28:

Gezellig Penne. Gaat het goed met jou en de baby?

Ik merk dat ik langzaam toe ben om voorzichtig weer te gaan beginnen. Vind het wel fijn om nog even thuis geweest te zijn waarbij ik ook echt kon zorgen voor en genieten van zoontje

Het gaat goed met ons. Ik heb een tevreden dochter als ze geen honger heeft. Borstvoeding geven vind ik af en toe wel zwaar omdat ze soms na een uur (vooral 's avonds en 's nachts) al weer wil drinken. Dus het is nog even zoeken wanneer ik dan slaap.

Bailey26

Bailey26

21-10-2021 om 11:48 Topicstarter

Gaat vast goed komen Penne. Vaak heeft het gewoon even tijd nodig voordat jullie een fijn ritme met de voeding hebben gevonden. 

wordt hier nog actief geschreven of niet?

Bailey26

Bailey26

16-01-2022 om 15:55 Topicstarter

Orakel schreef op 16-01-2022 om 15:40:

wordt hier nog actief geschreven of niet?

Het is hier idd nog erg stil. Maar wie weet komen er een paar actieve meeschrijven? 

Hoe oud is je kindje Orakel? 

Bailey26 schreef op 16-01-2022 om 15:55:

[..]

Het is hier idd nog erg stil. Maar wie weet komen er een paar actieve meeschrijven?

Hoe oud is je kindje Orakel?

Bijna acht maanden en sinds een paar weken gaat het een stuk beter





Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.