Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
xx

xx

08-11-2010 om 09:15

Baby van 6 mnd ziek

Ik heb een vraag, mijn manneke van 6 mnd is ziek ( tandjes denk ik) , heeft sinds gisteren 39 gr. koorts, wil niet eten, drinken wel, maar niet uit de fles alleen maar bij mij. Hartstikke gezellig alleen 1 maar, hij heeft reflux en spuugt na zo'n live voeding weer hele golven eruit. Krijgt hij nu wel voldoende binnen met live drinken, zeker omdat hij nu extra vocht nodig heeft vanwege de koorts?

Wat zouden jullie doen? En wanneer raadplegen jullie de huisarts?

Hoor het graag.

gr.
Sannie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fransien

Fransien

08-11-2010 om 10:17

Als je ongerust bent naar de dokter

Dat is bij ons de stelregel. Zelf kijk ik altijd of mijn kind nog vrolijk is, en actief, en helder en alert. Als het suffer wordt is dat voor mij reden om direct bij de arts op de stoep te staan.
Beterschap.

Rein zeggen

Rein zeggen

09-11-2010 om 21:23

Huisarts

Ik volg de raad van mijn zus op die zei dat ze sinds ze de baby had nog nooit zo vaak bij de huisarts is geweest. Baat het niet, dan schaadt het ook niet.

Maar idd vrolijk en actief is het toverwoord. Als hij dat is is er waarschijnlijk niet veel aan de hand. Van tandjes kunnen ze idd behoorlijk ziek en chagrijnig worden. Maar 39 koorts is redelijk wat dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen en gewoon gaan

xx

xx

10-11-2010 om 23:19

Uiteindelijk op ehbo terecht gekomen

Ben gisteren met manneke in de ochtend bij de huisarts geweest, had toen weer 39,7. Die kon niet zo gauw iets vinden, maar als de klachten erger werden moest ik weer bellen.

In de middag hadden mijn man en ik elkaar afgelost, dus toen ik gistermiddag thuis kwam was het nog erger geworden, gelijk de HA post gebeld, kon meteen terecht, daar vonden ze hem toch wat zielig en te hoge koorts, dus kwam ik op de EHBO terecht, hier heeft de ka naar hem gekeken, bloed geprikt, urine opgevange, temperatuur gemeten jawel 40,3. Kind was dus echt superberoerd, 400 ons afgevallen zat tegen uitdrogen aan. Uiteindelijk mochten we hem om 22.00 uur weer mee naar huis, met speciale neusdruppels, een hogere paracetamol dosis. Vanochtend hebben ze gebeld hoe het ging en gelukkig gaat het nu weer wat beter. Manneke heeft geoed geslapen en de koorts is gezakt, ik denk dat we door het virale dieptepunt heen zijn.

Was allemaal bij elkaar wel even schrikken.

Ik ga de volgende keer zeker weer op mijn intuitie af, dat zegt toch vaak wel geneog.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.