Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby van 9 maanden weigert weer de fles


En, hoe gaat het nu?   'Onze' flesweigerende baby pakt 'm 'per abuis' als ze nog slaapt... Maar ja, dat moment moet je dan wel treffen,  

Herkenbaar. Al was onze baby iets van 5 mnd met dit gedrag. Sliep al door. En ineens overdag geen fles meer pakken en in de nacht alles bij mij inhalen. Ik stuurde papa in de nacht met fles gekolfde melk of kunstvoeding. Na een week werd baby daar niet meer wakker voor. 

BlauweVeer

BlauweVeer

27-01-2022 om 20:01 Topicstarter

Het gaat over het algemeen wel wat beter, maar de fles wordt nog systematisch geweigerd. Ook melk uit een beker gaat er niet in. Water gaat gelukkig wel beter uit een bekertje en op de opvang geven ze ook een beetje yoghurt. Vocht overdag gaat dus best prima. Bij thuiskomst wordt er meteen gedronken (lastig om er dan nog eten in te krijgen) en voor het slapen gaan ook. Dat zijn twee voedingen dicht op elkaar. ‘s Nachts nog een voeding, meestal ergens tussen drie en vijf. En dan een ochtendvoeding ergens tussen zes en zeven. Dus op zich niet zo’n slechte score meer eigenlijk. 
Toch vind ik het nog wel lastig dat ik continu verantwoordelijk blijf voor het drinken. Een avondje uit (nu het weer kan!) zonder baby zit er niet in. Ik wil dat man of een oppas niet aandoen. 

Welke rietjesbeker heb je geprobeerd? Hier was die van Avent met 2 handvaten het populairste 

BlauweVeer

BlauweVeer

27-01-2022 om 20:52 Topicstarter

We hebben een tuitbeker van Nuby en een rietjesbeker hebben ze alleen op de opvang geprobeerd (weet niet welke). Maar het water drinken uit een gewoon bekertje gaat inmiddels dus best aardig (logopedie laten we dus voorlopig ook even zitten). Melk wordt om de één of andere reden pertinent geweigerd als het niet direct van mij af komt. 

Georgy

Georgy

10-02-2022 om 22:23

Ik kreeg het gekke advies om een pantysokje over de speen te spannen zodat de structuur anders aanvoelt van de speen. Bij ons werkte het niet, maar bij jouw kindje misschien wel.



Daar gaat ook energie in zitten natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.