Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-09-2009 om 18:42

Baby wakker maken overdag?

Hallo,

Mijn pipo is vandaag precies 9 maanden en kan overdag hele lange stukken slapen. 's ochtends slaapt hij rustig van 9 tot half 1. Met als gevolg dat zijn hele eet/drinkschema door de war gaat. En als hij zolang slaapt wil hij 's middags ook niet meer, maar dan is hij tegen 4 uur niet echt meer te pruimen, wil dan geen fles of ander eten meer.
Zou het beter zijn als ik hem 's ochtends/'s middags op gezette tijden wakker maak om een soort van ritme te creeeren? Tot nu toe ben ik redelijk met hem meegegaan, als dit kon met de schooltijden van dochter.
Ik merk dat de dagen zo niet meer zo lekker lopen. Flessen worden niet leeggedronken en hoewel hij heel lief op zijn kleed kan zitten spelen piept hij nu ook wel veel. Er zullen ongetwijfeld ook wel tanden aankomen oid.
's Nachts slaapt hij trouwens wel goed, ik hoor 'm nooit.
Wat zijn de slaaptijden van jullie baby's?

grt dendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou...

Dendy, wat lastig lijkt me dat!! Moeilijk om dan het goede te doen. Als hij van 9.00 tot 12.30 slaapt en 's middags ook nog een uurtje en daarmee de dag goed doorkomt zou er niks aan de hand zijn. Maar je zegt dat hij 's middags dan vaak niet meer slaapt en niet te genieten is. dat snap ik. Ik zou dan toch gaan proberen hem na 2 uur slapen wakker te maken en dan 's middags weer te slapen leggen. Zo wordt zijn slaaptijd betere verdeeld. Mijn zoon sliep met 9 maanden van 10.00 tot 12.15 en van 16.00 tot 17.30 ongeveer. En dan om 19.45 weer naar bed tot 7.15 en dan zo weer van voor af aan beginnen. DAt ritme bevalt prima. ZO sliep mijn oudtse 10 jaar terug ook ongeveer. Ik zou het eens proberen en kijken of ie dan uitgeruster de dag door kan komen. Succes ermee.

Pilar

Hoi

Heel herkenbaar
ik heb ff gezocht of ik nog mijn lijstje had...
ik zorgde dat mijn zoon ook onder school tijden sliep.
zo dus:

7.15 fles
9.30 slapen tot 11.00
12.00 brood
13.30 slapen tot 15.00
15.15 fruit
17.30 groente
19.30 slapen

misschien heb je er wat aan.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-09-2009 om 18:59

Vandaag

maakte hij er helemaal een potje van. Om 7 uur wakker en om 9 uur weer in zijn oogjes wrijves. Dus naar bed vond ik. Maar hij vondt van niet. Hij lag maar te stunten en te rommelen, dus na 3 kwartier er maar weer uit. Om 13.00 uur storte hij dan eindelijk in en heb ik hem tot 15.00 uur laten slapen. Dus maar 2 uurtjes slaap gehad. Tegen 18.00 uur begon hij te piepen en in zijn oogjes te wrijven, dus is hij naar bed gegaan. Maar hij slaapt dus niet. Weer stunten, klieren met speen en hele boze verhalen. Als ik ga kijken en weer ga wordt hij echt boos.
Er zit 'm duidelijk wat dwars, is echt van slag. Maar wat dat dan is???
Ik ben zo blij als die babytijd voorbij is, ben hier echt niet geschikt voor. Doe mij maar een peuterpuber)

Dendy

Hoi

hashaha dat wil jij niet!! die van mij is 23 maanden, en een echte peuter puber

ik denk dat de slaapjes beter zullen gaan als je meer een vast schema krijgt. Tenminste ik voeden op vaste tijden en slapen op vaste tijden. Dat gaat erg goed, nog! Bij de oudste (6jr) ging dat ook perfect.

sterkte☺

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-09-2009 om 20:13

Over ritmes

Ik was niet helemaal duidelijk denk ik. Zoon heeft tot een paar weken geleden een heel duidelijk ritme gevolgt. Zijn eigen ritme weliswaar, maar toch een echt ritme. Zelfs poepen deed hij op een vast tijdstip.
Dat hij nu ineens zo rommelt is vast een fase of een sprongetje of weet ik veel, maar wel lastig.
Het gaat vast weer over.
Dank jullie wel voor het meedenken.

Dendy

Hoi

Kan inderdaad zomaar een sprongentje zijn.

deze zijn op:

sprong 1: vanaf 4.5 week tot 5.5 week
sprong 2: 7.5 week tot 9.5 week
sprong 3: 11.5 week tot 12.5 week
sprong 4: 14.5 week tot 19.5 week
sprong 5: 22.5 week tot 26.5 week
periode huilerig, hangerig, humeurig: 28.5 week tot 30.5 week
sprong 6: 33.5 week tot 37.5 week
sprong 7: 41.5 week tot 46.5 week
sprong 8: 50.5 week tot 54.5 week
sprong 9: 59.5 week tot 64.5 week
sprong 10: 70.5 week tot 75.5 week

doei

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.