Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Kiki

Kiki

10-11-2009 om 09:28

Baby's onder zes maanden hoeven niet ingeent te worden[aub verder bij Gezondheid

maar hun ouders wel.

Alleen geef ik borstvoeding en volgens mijn vriendin heeft haar arts de inenting juist afgeraden omdat dat vaccin dan alsnog in de borstvoeding komt.

Nou gaan er natuurlijk een hoop indianenverhalen rond, maar is dit er ook zo één?
Wie stelt mij gerust???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Grutjes

(ik had eigenlijk een scheldwoord getypt)

Ik erger mij aan de onduidelijke en onvolledige berichtgeving inderdaad. Er zijn jaarlijks duizenden mensen die zich laten enten met de griepprik, dus niets nieuws onder de zon, dus moet het ook bekend zijn wat dat doet met de borstvoeding, waarom dan die onduidelijkheid, ik vind het zo rommelig.

Het lijkt mij als de overheid zegt dat de directe omgeving van babby's onder de 6 maanden geent moeten worden ze ook hebben nagedacht over borstvoedende moeders en hun kindjes.

MM.

MM.

10-11-2009 om 09:49

Uit het griepdossier van de volkskrant

5) Hoe kunnen baby’s worden beschermd?
De Gezondheidsraad adviseert om de leden van ieder gezin met een baby tot 6 maanden te laten inenten. Op die manier wordt de kans op blootstelling aan het virus verminderd. Baby’s tot 6 maanden zijn zeer vatbaar, maar ze worden niet gevaccineerd omdat de vaccins niet zijn getest bij zulke jonge baby’s. Bovendien is hun immuunsysteem nog in ontwikkeling. Ze zijn wel tijdelijk beschermd als hun moeder zich tijdens de zwangerschap heeft laten vaccineren: de afweerstoffen van de moeder worden dan doorgegeven. Als de moeder is gevaccineerd, biedt ook borstvoeding bescherming.

+++++
Door de Gezondheidsraad wordt het (in de laatste zin) blijkbaar als een pre gezien om je te laten vaccineren als je bv geeft.
Vandaag heeft de Volkskrant een uitgebreide bijlage over de Mex griep met 51 vragen en heldere antwoorden., met vermelding van de bronnen.

MM

Van de rivm website geplukt

"Kunnen vrouwen die borstvoeding geven gevaccineerd worden?

Vrouwen, die borstvoeding geven, kunnen gewoon gevaccineerd worden. Het H1N1-influenzavaccin dat in Nederland gebruikt wordt, is een zogenaamd ‘geïnactiveerd’ vaccin. Het bevat dus alleen ‘dood’ materiaal en vormt hierdoor geen risico voor het kind. "

Volgens mij

Volgens het rivm gaan vaccins niet in zo'n grote hoeveelheid over in de moedermelk dat het een reden is om niet te vaccineren: http://www.rivm.nl/preventie/zwangerschap/nieuwe_influenza_a_en_zwangerschap.jsp

De antistoffen die je maakt na vaccinatie gaan wel over in de moedermelk, maar slechts heel kort. Echter, je maakt ook geheugencellen aan voor het MG-virus. Zodra jij in contact komt met het virus zullen deze geheugencellen meteen anti-stoffen produceren en die gaan weer over in de moedermelk. Op die manier bescherm je dus je kind wel degelijk als je je laat vaccineren en tegelijk bv geeft.

Let wel, overal staat bij dat 'niet waarschijnlijk' is dat het vaccin schadelijk is in combinatie met bv. Wel of niet vaccineren blijft dus toch een afweging die je zelf moet maken. Bel anders je eigen ha eens om te horen hoe hij erover denkt.

Chris

Roosje Katoen

Roosje Katoen

10-11-2009 om 10:09

Bah

Wat vaccinaties betreft vind ik het een behoorlijk a-relaxte tijd om een babietje te hebben Maar ik ga me wel laten vaccineren. Moet er niet aan denken dat mijn zoontje de mexicaanse griep krijgt. Het wordt ook aangeraden om door te gaan met borstvoeding als je zelf de mex. griep hebt, ook omdat de baby dan antistoffen aanmaakt. Zal wel hetzelfde principe zijn als de vaccinatie denk ik.

Overigens vraag ik me af of een huisarts hier iets verstandigers over te zeggen heeft dan alle wijze dames en heren van de gezondheidsraad die zich over deze kwestie gebogen hebben.

Kiki

Kiki

10-11-2009 om 10:59

Bedankt, ik heb notabene zelf de volkskrant

Maar nauwelijks tijd die te lezen met twee ukkies.

Waarom zegt zo'n arts dan zoiets tegen mijn vriendin? Dat hoort toch een man te zijn die goede info geeft en niet indianenverhalen hoort te verspreiden?

Ik weet wel dat er dan ook bij nagedacht wordt over vrouwen die borstvoeding geven, maar dan hoor je weer dit soort dingen en ga je toch weer twijfelen. Ja dat kmt dan ook van een arts, of artsen die zeggen dat het vaccin schadelijk is voor kinderen omdat er kwik in zit.

Ik word gewoon kriebelig van mezelf.

Rembrand

Rembrand

10-11-2009 om 11:49

Meer info over borstvoeding en mexicaanse griep

http://www.borstvoeding.com/nieuwsberichten/h1n1.html#meer
M.

Van de Forumbeheerder

Van de Forumbeheerder

10-11-2009 om 12:41

Zie draad bij Gezondheid - deze draad wordt gearchiveerd

We proberen het centraal te houden: bij Gezondheid loopt al een draad over Mexicaanse griep en vaccinatie. Deze draad in Babytijd gaat dinsdagavond naar het archief.

Forumbeheer Ouders Online

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.