BritgetJones007
11-10-2025 om 16:23
Babyshower of kraamvisite?
Hier in Nederland wordt vaak beide gedaan. Maar nu lees ik dus dat in Amerika een babyshower gevierd wordt, maar dat ze niet zoals hier dan ook nog kraambezoek krijgen na de bevalling. En dat wist ik dus niet. En nu ik erover nadenk is dat een veel rustigere start zonder al die aanloop van kraamvisite.
Dus terwijl wij hier vaak denken: wat overdreven en dubbelop en dan straks weer op komen draven met een kraamcadeau.....
Waar gaat jou voorkeur naar uit en waarom?
DeOnbekende
12-10-2025 om 14:28
Ik vind een babyshower en babyborrel heel dom en ga er niet heen. Op kraamvisite ga ik uiteraard wel 
DeOnbekende
12-10-2025 om 14:32
afrodite05 schreef op 11-10-2025 om 16:48:
Bij de eerste "kreeg" ik een babyshower. Maar het was niet meer mijn wens, ik was de gehele zwangerschap ziek en toen al te dik en uitgeput naast het 9 mnd ziek zijn. Het was meer een ego-dingetje van mijn zus, er werd namelijk totaal geen rekening met mij gehouden. Het was vooral een verhaal voor haar op Instagram, incl foto's van de hapjes die ze had gemaakt (maar die overigens niet zwangerproof waren). Foto's van mij of andere momenten zijn niet gemaakt.
Ja hoor, iemand gaat een heel feest voor een ander organiseren om er zelf beter van te worden. Als je bovenstaande negativiteit ook maar enigszins bij je zus terecht is gekomen, hoef je voor een tweede babyshower vast niet bang te zijn 
mana_sutiyuq
12-10-2025 om 15:16
alleen kraamvisite.
Geen genderreveal, geen babyshower en bij voorkeur ook geen kraamfeest.
Geslacht zou alleen om medische redenen bepaald moeten worden. Die verrassing vond ik het magische van mijn zwangerschappen.
En dat terwijl ik niet van de verrassingen ben.
yasmijn27
12-10-2025 om 15:49
Ik vind iets vieren wat er nog niet is een beetje gek, dus geen baby-shower. En kraamvisite hebben wij gewoon beperkt. Bij nr 1 wel gewoon in de kraamweek en dan heb je toch die figuren die te lang blijven plakken. Bij nr 2 gewoon pas na ruim een week de kaartjes op de bus gedaan, ook veel minder dan bij nr 1. Toen was ik ook mondig genoeg om het te zeggen als ik geen zin had in visite.
Euphoria
12-10-2025 om 18:02
Welke keuze je ook maakt…maak de keuze op basis van wat voor jou/ jullie fijn is.
Het gaat niet om verongelijkte gasten die van mening zijn dat hun visie allesbepalend is.
Ze passen zich maar aan.
Ik had een kraamfeest 6 weken na de bevalling. Daarvoor kwamen enkel mensen die heel dichtbij stonden. Oma, opa, peettante en peetoom, beste vriendin en buurvrouw.
Anonima123
12-10-2025 om 20:14
Ik heb echt geen moeite gedaan er een beetje fris uit te zien voor het kraambezoek. Gewoon zoals het was. Innercicle kwam al snel binnen een paar uur/dag. Mensen die wat verder van ons stonden zoals collegas kwamen na een paar weken. Ik vind het erg verdrietig om te horen dat op dit moment mensen heel gestresst zijn over: huis op orde, er zelf goed uit zien etc. Zonde. Juist bij je naasten zou je je daar niet druk over moeten maken. Ik vond de aanloop in de kraamtijd heerlijk. Zeker als mensen ook nog de handen uit de mouwen staken of eten meenamen 
Jorni
13-10-2025 om 09:41
Ik had beiden een babyshower en wat kraamvisite (niet te veel in het begin). Ik vond de babyshower echt leuk, vooral de eerste keer. Ik zag het vooral als momentje waarop je als aanstaande moeder even in het zonnetje werd gezet. Nog even voordat de baby werd geboren. Het was voor mij 1 grote verrassing en ik vond het hartstikke leuk.
MamaE
13-10-2025 om 10:49
Kraamvisite. De geboorte van een baby vind ik wel iets speciaals, dus ik wil ook wel even het kindje komen bewonderen. Een babyshower is vooraf en alleen voor de moeder. Heel leuk, maar tijdens de zwangerschap kan ik ook op visite komen desnoods met een groep vriendinnen. Ik vind het raden naar geslacht en naam een beetje onzin. Geslacht is niet boeiend en de naam is heel persoonlijk, ik begrijp niet wat een ander daarmee hoeft of kan.
Ik heb overigens beide nooit gehad, want een babyshower was nog geen ding tien/elf jaar geleden en door een vroeggeboorte met neonatologie opname en langdurig herstel is een kraamtijd er ook niet echt van gekomen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.