Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Babywrapper/lodger

Ik ben 3 november uitgerekend van ons tweede kindje en dit zal dus echt een winterbaby'tje zijn. Alle spulletjes zijn in huis, echter...ik heb nog geen dekentje of zoeits om baby in te winkelen die eerste tijd. Ik vraag me af of dit echt nodig is en wat jullie daarvoor gebruiken. Ik heb de prachtige babywrappers gezien van lodger, maar die zijn nogal prijzig. Ze zien er wel super handig uit. Zijn er nog alternatieven??
Bij mijn zoontje, tien jaar terug, gebruikte ik volgens mij flanellen doeken om hem in te winkelen. Maar dat vond ik niet zo handig, omdat die steeds losschoten.
Ik ben benieuwd naar hoe jullie dit doen.

Pilar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Riske

Riske

23-09-2008 om 10:51

24 uur per dag

Ha Pilar,

Ik kreeg er een cadeau bij de geboorte van mijn tweede. Zij is van eind oktober. Ze lag er 24 uur per dag in. Mijn zoon van nu zes weken oud ligt er ook 24 uur per dag in. Ik leg 'm er op een luierdoek in (beetje gebakerd), lodger dicht en zo heeft-ie een heerlijk holletje. Ideaal. Meteen kopen zou ik zeggen.

Groet,
Riske

Pilar

Pilar

23-09-2008 om 11:31 Topicstarter

Riske

Hoi Riske,

Dat klinkt goed. Heb jij de wrapper of de bunker??? Heb je er een van fleece of van katoen. Er zijn zooooveel mogelijkheden dat ik door de bomen het bos niet zie met mijn verwarde hoofd...

mama van Linde

mama van Linde

23-09-2008 om 12:29

Pilar

wij hadden bij Linde een wrapper van fleece. En Linde is van december. Uiteindelijk hebben ik hem praktisch nooit gebruikt. Want hij was juist veels te warm vond ik. Ik zou dus zeggen, als ze een katoen variant hebben, dan zou ik die nemen!

Pilar

Pilar

23-09-2008 om 12:58 Topicstarter

Te warm..?

Hmmm, ja dat dacht ik dus ook dat die fleeceuitvoering misschien te warm is. Aand e andere kant lijkt me misschien ook handig om baby zo met dat ding in kinderwagen te leggen en dun dekentje eroverheen en klaar.... DAn werkt het meteen als een soort van skipakje/jasje dacht ik. Dat zeggen ze ook op de lodgersite.
Nog meer ervaringen.......

Riske

Riske

23-09-2008 om 16:56

Fleece wrapper

Ha Pilar,

Ik heb de fleece wrapper en zo lang hij zich niet drie slagen in de rondte huilt van de kramp, heeft hij het niet te warm. En inderdaad kan hij er ook in naar buiten.
Ik snap dat de prijs afschrikt, maar zijn ze misschien tweedehands (marktplaats?) te vinden?

Groet,
Riske

Asa Torell

Asa Torell

23-09-2008 om 20:16

Volgens mij heb je die wel van meer merken?

Ik denk dat het zoiets is met een capuchon en wat je evt. ook in de maxicosi omgeslagen kunt laten?
Zoja, babywalz heeft ze ook. Prijs weet ik niet, maar vast niet extreem duur. En ik gok de prenatal vast ook wel.
Zelf hier eentje doorgeschoven gekregen van schoonzus maar voor zomerbaby helemaal niet gebruikt. Overigens is het hier in de woning 's winters ook veel te heet voor zulke dingen! Tenminste voor mijn tamelijk warm aangelegde babies. Dus ik denk dat er goede kans is dat je het heel veel gebruikt, of juist helemaal niet. Als je een erg warme woning hebt zou ik het niet zo gauw doen.

Mijn meisje

is er al uitgegroeid.

Als je al weet dat het een meisje is mag je 'm zo hebben! (een roze dus) Als je de verzendkosten betaald stuur ik 'm zo voor je op. Ik heb trouwens ook nog een blauwe. Laat maar weten of je intrese hebt...

Pilar

Pilar

25-09-2008 om 19:12 Topicstarter

Lisa: lief!

Hoi Lisa,
Nou, ik heb wel interesse!! Kan ik je ergens per mail prive bereiken??
Hartstikke lief van je..
Ben er een beetje stil van...

Pilar

Ja hoor

Doe maar mijn hotmailadres:

[email protected]

liefs lisa

Het alleen niet van dat merk dat jij noemde, maar het werkt prima!

Lichtblauw van de hema

Hoi Pilar,

Ik heb er nog twee. Ik gebruikte deze medio december 2001, dat is een model als een handdoek met zo'n driehoek als mutsje, alleen veel groter. Hier kun je je kindje helemaal in wikkelen en met een stukje klittenband vastzetten. Soort van fleece, maar ik geloof zo uit mijn hoofd gewoon 100% katoen.

Mocht je 'm bij de HEMA niet meer kunnen vinden, en je krijgt een zoontje, dan mag je die van mij in bruikleen nemen! Kom ik 'm brengen (hihi).

PS: mijn dochter heet ook Pilar en ik volg je zo af en toe...

Succes!!

NB: emailadres via redactie te verkrijgen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.