Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
mamavanelin

mamavanelin

26-03-2010 om 23:09

Bij elkaar geraapt zooitje [slapen]

Een beetje rare titel misschien, maar ik heb t over de slaapjes overdag van mijn dochter van 4,5 mnd. Tot een week geleden sliep ze zo 3x per dag 2,5 uur weg. Inene sloeg ze om als een blad aan een boom en wordt nu al na een half uur/3 kwartier wakker. Eerst wacht ik dan nog even (heel soms wil ze nog wel weer even in slaap vallen), maar vaak blijft ze mopperen en "moet" ik echt even naar haar toe voor haar speen (die ze tot voor kort niet eens kreeg bij haar middagslaapjes-alleen in de maxi cosi). Als ze de speen heeft slaapt ze in de helft van de gevallen nog een half uurtje door en in de andere helft dus niet meer. Maar dan is ze toch nog niet echt uitgeslapen. Normaal wordt ze ongeveer anderhalf uur na haar slaapje pas weer moe, nu al na een half uur en moet ze er eigenlijk alweer in, maar dat 'botst' dan weer met haar voedingstijd die er alweer bijna aan zit te komen en laat ik haar dan nog maar even op. Ze is dan eigenlijk alweer te moe om te drinken en valt halverweg in slaap. Kortom: de titel van mijn topic moge duidelijk zijn. Had iemand t over ritme bij 4,5 maand? Hier dus niet (in ieder geval momenteel niet).
Herkenning? Tips? Ik hoop t!
Bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Iets onder de leden?

Dat was mijn eerste gedachte... Ik herken het van mijn oudste, die als baby ook iedere drie kwartier wakker werd. Ze bleek (hoofd)pijn te hebben. Maar dat was al vanaf de geboorte. Bij jouw baby is het plotseling met 4,5 maand ontstaan, dus dan denk ik aan bijv. oorontsteking of iets anders waardoor ze niet lekker doorslaapt. En dus ook snel weer moe is (ze heeft de slaap dus wel nodig).
Oja, 's nachts goed slapen zegt niet zoveel, ze kan dan nog steeds ergens last van hebben overdag. De slaapjes overdag zijn minder diep.
Nou goed, dit was het eerste wat ik dacht, ik kan de plank misslaan...

Hanne.

Hanne.

29-03-2010 om 09:51

Herkenning (maar geen oplossing)

Ik herken het helemaal, maar heb helaas geen oplossing. Hier zijn het ineens ook korte slaapjes geworden, ik ben er wel achter dat als ik haar laat liggen (echt 10 min laten huilen) ze wel weer verder slaapt, maar dat heeft een paar dagen geduurd voordat ik daar achter was.

Het enige wat ik anders doe dan jij is ook als ze vlak voor een voedingstijd moe is haar gewoon in bed leggen. Liever een half uurtje bijtanken en dan eten dan oververmoeid proberen te eten (wat dan toch niet lukt).

Ik ben bang dat we anders, net zoals bij haar oudere zus, in een visieuze cirkel terecht komen( niet eten want te moe, al snel wakker worden want honger, maar nog moe zijn dus niet eten etc etc etc)

mamamimi

mamamimi

29-03-2010 om 14:22

Slaapcyclus

Ik heb bij mijn drie kinderen gemerkt dat ze op een gegeven moment een slaapcyclus van ca. 3 kwartier kregen. Als we in de auto reden en ze vielen in slaap werden ze na vrijwel exact 3 kwartier weer wakker. Ook thuis was dat het geval. Ik denk dus dat je kind ook een bepaalde cyclus volgt en moeite heeft om vanuit die lichte slaap na 3 kwartier weer in slaap te vallen. Geen oplossing dus, maar wel herkenbaar. Verandert vanzelf weer

mamavanelin

mamavanelin

31-03-2010 om 11:37

Dank!

Bedankt voor jullie reacties!
Herkenning is ook fijn hoor!
Hanne: misschien moet ik dat ook maar gaan doen, gewoon op bed leggen ondanks de naderende voedingstijd. Maar ik heb wel bij haar gemerkt dat de naderende honger vaak zwaarder weegt dan de moeheid. Of het is dus huilen als ik haar neerleg, of ze valt met pijn en moeite toch in slaap en wordt dan alweer na 20 min wakker omdat ze toch wil eten. Maar ja, wat je zegt, misschien doet een powernap toch nog wonderen.
Bedankt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.