Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Anouschka

Anouschka

18-01-2009 om 22:44

Bijvoeding

Bij deze een vraagje. Mijn dochter is inmiddels zes maanden en ik ben aan het proberen haar wat bij te voeden. Met de nadruk op proberen want tot op heden weigert mevrouw alles wat haar aangeboden wordt.

Ik heb al verse banaan, banaan uit een potje, peer, worteltjes e.d. geprobeerd maar mevrouw houdt haar kaken stijf op elkaar. Alleen haar fles drinkt ze helemaal leeg.

Naar mijn idee moet ze nu toch gaan wennen aan bijvoeding of zou ze er nog niet aan toe zijn? Wie heeft er tips om te zorgen dat ze toch gaat eten?

Groetjes,

Anouschka

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

19-01-2009 om 08:52

Rapley?

Hoi Anouschka,
Heb je het al op de Rapleymanier geprobeerd ?
M.

Anna3

Anna3

19-01-2009 om 09:34

Anouschka en rembrand

Heel heel bekend! Al heb je daar niks aan. Onze dochter is ook zes maanden, en hoewel ze alles wat ze tegenkomt (speelgoed, trui van mama, slaapzak..) meteen in haar mond stopt, begint ze heeeeeel ongelukkig te kijken als ik een ieniemienie stukje banaan of gekookte wortel in haar mond probeer te stoppen. Met mijn handen of met een lepeltje. Terwijl ze de vit. D-druppeltjes op een lepeltje geweldig vindt.
Ben benieuwd wat die methode van Mieke is..
Anna

Rembrand

Rembrand

19-01-2009 om 09:58

Anna.

Even googelen en er gaat een wereld voor je open
M.

Daphne mv Jochem

Daphne mv Jochem

19-01-2009 om 21:12

Aanvulling rapley

om even kort een toelichting te geven: de Rapley methode houdt in dat de kleintjes zelf de regie van het eten in handen hebben: dat wil zeggen: niet pureren, maar hele stukken groente/fruit geven, en ze zelf het eten laten ontdekken. Dus zelf pakken, zelf in de mond stoppen en zelf laten uitspugen of kauwen en doorslikken.

Ik heb het toegepast bij onze eerst zoon en ga het bij de tweede knul ook weer zo doen, want het is volgens mij de meest natuurlijke methode van wennen aan eten.
Het heeft bij Jochem ook een tijd geduurd voordat hij het eerste ging eten, maar daarna ging het als een trein.
en ook nog een leuke bijkomstigheid: je kunt gezellig tegelijk eten en je hoeft niet te voeren, dus je eigen eten wordt niet koud

Inderdaad: even googlen en je weet er alles van.

Daphne

zon

zon

20-01-2009 om 08:58

Rapley

werkte hier ook perfect. Allebei mijn dochters hebben via die methode leren eten. Ik vond het ideaal.
Overigens duurde het bij de oudste best even voor ze ook daadwerkelijk wat binnen kreeg. Ik denk dat ze vanaf een maand of acht echt stukjes fruit, groente en aardappels opat. De middelste at vanaf maand 6 meteen het liefst borden vol en inmiddels is ze twee en eet ze nog steeds borden vol zelfs met allerlei groentes die niemand lekker vind hier. Onze jongste is 5 maand en ook met hem ga ik vanaf 6 maand beginnen met rapley.

Anouschka

Anouschka

21-01-2009 om 01:45

Hopelijk werkt het

Vandaag begonnen met haar een broodkorst te geven en later op de dag een "starterskoekje". Wonder boven wonder heeft ze het geproefd en zelfs wat binnen gekregen. Alleen met het koekje had mevrouw meer op haar handen, gezicht en kleding zitten dan in haar mond maar dat maakt me niet uit.

Vanmorgen ook wat brinta (voor 6mnd) in haar fles gedaan en ook dat dronk ze gewoon.

Ik ben nog voorzichtig maar dit is al een goed begin.

Bedankt voor jullie tips!

Anouschka

Drinken

Wat geven jullie de kleine te drinken erbij? Ik heb van de week wat slappe thee geprobeerd met wat bv melk. Maar mijn zoontje gruwelde ervan. Wil hem liever zo min mogelijk zoetigheid geven....maar das wel een lastige volgens mij.

Vanalles

Hallo Nijntje,

Ik weet niet hoe oud je kindje is (ik heb niet alles gelezen), maar ik gaf mijn kinderen als extra drinken gewoon water of kruidenthee (venkel, kamille, allerlei mengsels van de reformwinkel). Soms dun aangemaakte diksap oid.

Marlies

-Wendy-

-Wendy-

24-01-2009 om 22:02

Drinken

Toen mij dochter zes maanden was, gaf ik haar alleen nog maar bv te drinken. Toen af en toe wat water en inmiddels krijgt ze 's ochtends wat thee (half thee half water) en 's middags een beker diksap die lang niet altijd opgedronken wordt.

Ik ben dit vooral gaan geven om zo het aantal bv te verminderen; mijn dochter dronk nog zeker zes keer per dag. Inmiddels is dat nog steeds zo'n vijf keer. Als jij liever geen suiker geeft, is je bv op zich nog voldoende.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.