Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Sunja

Sunja

06-04-2009 om 21:50

Bloedneus - 11 maanden

Hoi, mijn zoontje van 11 maanden heeft vanavond 2 keer achter elkaar een bloedneus gehad, eentje tijdens het eten en eentje in zijn badje. Niet dat het bloed eruit stroomde maar ook niet dat het alleen een beetje rood zag, er liepen wel echt 2 kleine straaltjes. Volgens de huisartsenpost is er niets aan de hand zolang hij verder normaal reageert. Dat doet hij op zich wel, al is hij de hele dag wel al hangerig en wilde hij niet eten.
Komt het vaker voor, een bloedneus bij een baby en is het inderdaad niets om je zorgen over te maken?! Ik ben best een beetje ongerust namelijk (ondanks de huisartsenpost)!
Sunja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

06-04-2009 om 23:25

Verkouden?

Is hij verkouden op dit moment ?
Mijn oudste kreeg dan altijd bloedneuzen namelijk.
M.

Sunja

Sunja

06-04-2009 om 23:59

Niet verkouden

Nee, helemaal niet zelfs, ook niet recentelijk geweest. En hij zit ook niet met zijn vingertjes in zijn neus ofzo.

Hanne.

Hanne.

07-04-2009 om 09:05

Mijn oudste ook

mijn oudste (inmiddels 4) heeft ook van jongs af aan regelmatig bloedneuzen. Spontaan, zonder aanleiding. Zolang ze binnen 20 minuten weer over gaan is er niets aan de hand.

Wel merk ik dat ze hier makkelijker optreden als hij het warm heeft of zich heel druk maakt (intensief spelen, of boos zijn), maar ze zijn ook wel eens midden in de nacht ontstaan.

Hier ook

Mijn oudste heeft het ook al van baby af aan. Inmiddels is hij 6 en toevallig kwam hij gisteravond om een uur of 9 slaapdronken naar beneden met een bloedneus. Geen aanleiding voor, het gebeurt gewoon.
Maar goed, vervelend is het wel natuurlijk...

Sunja

Sunja

14-04-2009 om 23:16

Dank

Dank voor de geruststellende berichten! Het is niet meer teruggekomen. Wat op zich dan weer vreemd is, maar ook een opluchting.

Persepolis

Persepolis

16-04-2009 om 11:37

Doktersadvies

ik zou me geen zorgen maken, incidentieel komen bloedneuzen natuurlijk vaak voor. Misschien toch stiekem in neus gepeuterd bijvoorbeeld? Kan een klein vaatje gesprongen zijn. Bij bloedneuzen altijd eerst goed neus snuiten, 10 minuten goed dichtdrukken (vooroverhellend anders loopt bloed keel in), daarna kijken of over is. Zo niet nogmaals zelfde herhalen. Dan niet over kun je otrivin proberen (zorgt voor samentrekken van bloedvaatjes in neus) dan weer 10 min dichtdrukken. Als dit niet helpt dan naar een dokter want dat is gek. Mocht iemand vaker (bv paar maal per week bv) bloedneuzen zonder oorzaak hebben of blauwe plekken zonder oorzaak dan naar een arts want dat is foute boel!
Maar als ik je verhaal lees is dat gelukkig bij jou niet het geval! Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.