Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Borstverwarring

en dan bij mij! Ik kan toch maar niet onthouden wlke borst Bram voor het laatst heeft leeggedronken. Ik word gek van mezelf! Voral 's nachts!
Nou weet ik dat er van die handige dingen zijn die je aan je bh-bandje kunt vastmaken, maar dan moet iedere keer je trui zo ver omhoog om het te checken.(en dat is weer zo koud)
Is er niks anders? Of kent iemand dit rare fenomeen?

groetjes Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

27-11-2008 om 15:30

Ring

je kan ook je (trouw) ring omwisselen naar de andere hand. Maar goed dat werkte bij mij ook niet want dan zat ik weet te denken. Was dit nou de borst die ze dan wel of niet moest en had ik het nou wel of niet verwisseld?? na ja ik deed het altijd een beetje op gevoel. Vaak voelde ik het wel aan mijn borsten (de laatste was vaak het minst leeg dus alweer voller dan de ander)

Puck2

Puck2

27-11-2008 om 15:56

Briefje

Een ring of een schuifje of een klein miniveiligheidsspeldje kan allemaal maar post-zwangerschapsdement als ik was wist ik na de voeding al niet meer of ik nu wel of niet mijn ring al aan mijn andere hand had gedaan. Schoot niet echt op. Ik had in de babykamer bij de stoel waar ik meeswtal in voedde gewoon een papiertje liggen en dan schreef ik de tijd en de beginborst op. Dat werkte bij mij nog het beste.

Anna3

Anna3

27-11-2008 om 17:41

Herkenbaar!

Controlfreak die ik ben, schrijf ik nog steeds de tijden op, en inderdaad LR, dan wel RL. En als ze bij de tweede borst maar een beetje drinkt, dan wordt het Lr / Rl. Net zoals de kraamhulp dat in de kraamtijd deed.
Zwangerschapsdementie, heel herkenbaar, ik schrik er soms van dat ik soms zit te denken, hoe schrijf ik kwart over twee ook alweer op, oh ja 14.15..
Ring wisselen is niet handig, want de vingers aan mijn andere hand zijn veel dunner.
Ik heb trouwens in een boek over borstvoeding gelezen dat borstvoeding helemaal vanzelf gaat, en dat de baby ook zelf weet welke borst aan de beurt is, maar dat vind ik weer zo'n bv-mythe.

3 kids mam

3 kids mam

27-11-2008 om 18:24

Voelen

Ik moet ook altijd even voelen en als dat niet lukt gok ik maar. Ook in gezelschap is het wat lastig voelen dus als ik het dan niet weet, dan helaas ook maar op de gok.

Puck2

Puck2

27-11-2008 om 18:59

Ha ha anna3

Anna3: "Ik heb trouwens in een boek over borstvoeding gelezen dat borstvoeding helemaal vanzelf gaat, en dat de baby ook zelf weet welke borst aan de beurt is, maar dat vind ik weer zo\'n bv-mythe."
En hoe stellen ze zich dat dan voor? Ik krijg van die beelden van een baby die tegen mamma zegt: nee mams je bent in de war, ik wil de andere kant. Volgens mij zal iedere hongerige baby gewoon aanhappen en het geen bal interesseren of hij de laatste keer die borst als eerste of als laatste heeft gehad.
En ach, als het af en toe eens gokken is dan zal je daar vast nog niet van scheef gaan lopen in produktie.

dc

dc

27-11-2008 om 20:48

Voelen

ik voel ook welke het zwaarste aanvoelt, en leg hem aan die borst aan. En als je je een keertje vergist, dan is het de volgende voeding een stuk duidelijker te voelen!

Hier ook een baby die mij echt niets verteld. Ik zal hem eens vertellen dat ik wel een beetje teleurgesteld ben in zijn slechte communicatie hoor.

Biene M.

Biene M.

28-11-2008 om 09:18

Tellen

Ik geef bij het naar bed brengen altijd eerst rechts en dan links. 's Nachts is het bij de eerste voeding LR, bij de tweede RL, enzovoort. De eerste maanden hield ik het bij in een notitieboekje, maar toen dat boekje vol was ben ik daarmee gestopt.

Anna3

Anna3

28-11-2008 om 09:36

Aanvulling..

oh ja, en bij de nachtvoeding doe ik altijd alleen rechts, omdat dat mijn chocoladeborst is (mooi woord vind ik dat, geleerd van M.). Daar zit altijd twee keer zoveel in als in links (zie ik met kolven). Voor wie het interesseert..

-Wendy-

-Wendy-

28-11-2008 om 13:20

Steeds met dezelfde beginnen

Ik ken het probleem, kon ook nooit onthouden waar ik gebleven was. Daarom begin ik iedere ochtend rechts. Borsten zijn dan beide vol, dus volgens mij maakt het dan niet zoveel uit met welke kan je begint.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.