Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
eef!

eef!

08-12-2008 om 11:28

Borstvoeding 11 maanden

Ik geef mijn zoontje nog steeds borstvoeding, en dat wil ik voorlopig ook nog wel blijven doen. Hij krijgt 's morgens, voordat hij gaat slapen (middagslaap), 's avonds en meestal nog twee keer 'snachts. Ik kolf dus nog op mijn werk. (3 dagen per week, 1x per dag) Nou vroeg ik me af of ik kan gaan stoppen met kolven? Als hij op de dagen dat ik werk een ochtend en een avond voeding krijgt is dat dan voldoende? En kan ik dan toch op de dagen dat ik niet werk vaker blijven voeden of neemt mijn voeding dan snel af? Verder krijgt hij diksap en water te drinken. Misschien kan ik hem ook thee gaan geven, maar wat voor thee dan? Ik las gisteren in een folder dat ze op deze leeftijd zo'n 750 ml vocht per dag moeten krijgen. Daar twijfel ik bij mijn zoontje wel aan, hij drinkt niet meer zo gek veel uit de borst, en van het diksap en water ook niet zo veel. Nou drinkt hij 's nachts nog wel, dus daarmee halen we het wel, maar van die nachtvoedingen wil ik toch wel een keer af. Hij moet dus overdag wat meer gaan drinken maar hoe? (als ik thuis ben leg ik hem wel eens vaker aan maar daar heeft hij dan ook geen trek in)
Dus eigenlijk 2 vragen: twee voedingen is dat genoeg bij 11 maanden? (nog kolven op het werk of niet?) En wat laat ik hem nog meer drinken?
Eef

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

08-12-2008 om 11:58

Twee tot drie voedingen.

Hoi Eef,
Met twee tot drie voedingen krijgt hij in ieder geval genoeg zuivel binnen en hoeft hij geen koemelk of andere zuivel meer. De nachtvoedingen hoeven niet persé te zijn omdat hij overdag niet genoeg drinkt. Sommige baby's willen gewoon mamatanken
Als je geen last hebt van stuwing kan je denk ik best stoppen met kolven tussen de middag. Je borsten zijn hoogstwaarschijnlijk flexibel genoeg na bijna een jaar voeden. Je merkt het snel genoeg als dit toch niet is, en dan kan je het kolven eventueel weer oppakken.
Door die flexibele borsten lukt het vaak ook heel goed om op werkdagen minder vaak te voeden en op thuisdagen vaker.
Rooibosthee vinden veel kindjes lekker of biologische fruitthee ( reform ). Je kan ook gewoon water aanbieden of verdund fruitsap.
M.

Teddy (VBN)

Teddy (VBN)

08-12-2008 om 16:40

Thuis gewoon voeden en kolven overslaan

Toen mijn zoontje zo oud was kolfde ik ook niet meer. Hij kreeg dan op het KDV karnemelk of yoghurt als zuivel en water gewoon tussendoor. Als ik thuis was kreeg hij wel de borst als ik hem naar bed bracht. Dus als ik thuis was kreeg hij minimaal 4 voedingen (soms wel 6) en als ik werkte kreeg hij overdag wat anders. Het eerste wat we dan deden als ik thuis kwam was jas uit en aan de borst. Daarna kon ik rustig gaan koken. Ik had geen last van stuwing op de dagen dat ik werkte. Als je baby al zo groot is maken je borsten blijkbaar alleen melk als je de baby aanlegt. Verder kun je naar je kind kiken om te zien wat hij aangeeft nodig te hebben. Ieder kind is anders. Ik weet dat ze voor volwassenen 2 liter per dag adviseren, maar dat haal ik echt niet hoor. En zuivel krijg ik al helemaal niet weg. Buiten moedermelk kreeg mijn zoon yoghurt, water og thee. gewoon uit een kopje of beker.
Veel succes.
Teddy

eef!

eef!

08-12-2008 om 17:02

Stoppen met kolven dus!

Ha, eidelijk stoppen met kolven dan maar! Daar had ik het ondertussen wel mee gehad, terwijl ik het voeden echt nog niet wil stoppen.
Dit vind ik wel een leuke: flexibele borsten... hahahahaha
Bedankt voor de informatie, Eef

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.