Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
eef!

eef!

23-11-2010 om 13:46

Borstvoeding 12 maanden

Op dit moment loopt het met de borstvoeding niet zo lekker. mijn voeding is erg teruggelopen. Hij is 's avonds en 's nachs niet echt tevreden en wil vaker drinken. Ook de kolfopbrengst is echt minder. Nou is dat natuurlijk logisch net 12 maanden maar ik merk echt 's nachts dat het minder is. En ik krijg het niet meer opgekrikt lijkt wel. Ik ben nu al een dag of drie overdag vaker aan het voeden en 's nachts ook vaker aanleggen. Maar hij blijft ontevreden. We hebben hem nu al drie nachten nog een flesje na gegeven, waarna hij wl lekker ging slapen.
Mooi moment om te stoppen, maar dat was ik eigenlijk nog niet van plan.
Nou dacht ik zelf dat ik misschien wel ongesteld wordt (nog steeds niet geweest). Maar is dat dan alleen bij de eerste keer dat het zo terugloopt, of bij elke menstruatie? En is het rond je eisprong, of echt net voordat je ongesteld wordt? (weet ik een beetje wanneer ik tampons mee moet gaan nemen, hihihi) En hoelang zou ik nog door moeten gaan met het vaak voeden? Wanneer zou het weer een beetje op peil moeten zijn?
Eef.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

23-11-2010 om 19:27

My 2 cents

volgens mij kan het idd zo zijn at je bv terugloopt als je menstruatie eraan komt.

bij mij was het de eerste 4 dagen van mijn menstruatie altijd afzien...heel veeldrinken veel aanleggen veel rusten en dan kwamen we de tijd wel door....en krikte het wel op als hetw eer voorbij was mits ik voldoende dronk en extra had aangelegd tijdens de periode.

dc

dc

23-11-2010 om 21:09

Vooral eerste keer

vooral de eerste keer loopt het erg terug, de keren daarop een stuk minder.

Denk dat dat het is. Er kan ook een kies aankomen, dat je kindje wat vaker komt.

eef!

eef!

23-11-2010 om 21:30

Reactie

Kies zou inderdaad kunnen. Maar mijn voeding is ook echt teruggelopen dat merk ik wel. Dus ik denk ook echt aan mijn menstruatie. Maar als dit elke keer zo is dan denk ik dat ik 12 maanden mooi geweest vind... Daar heb ik niet zo veel zin in. Eef

dc

dc

23-11-2010 om 22:47

Dus niet

Maar het is dus niet elke maand. Ik zou gewoon nog even afwachten. Het handige aan stoppen is dat je dat over een maand ook nog kunt doen.

In mijn ervaring wordt het vanaf de eerste menstruatie juist veel handiger en flexibeler. Ben een keer een heel weekend weg geweest (niet gekolfd), en ben daarna weer vrolijk verder gegaan (tot mijn verbazing).

Mayte*

Mayte*

24-11-2010 om 10:40

Ongesteldheid en daarna

Hier was de eerste ongesteldheid ook goed voor een erg gefrustreerde baby. Pas toen ik ongesteld werd, viel bij mij het kwartje. Maar daarna liep de borstvoeding weer gesmeerd. Na 12 maanden begon mijn zoon wel beter te eten en werd de borstvoeding steeds minder zijn enige bron van calorie-inname. Ik ben hem vanaf die leeftijd ook 1x per dag pap met volle melk gaan geven.
De borstvoeding is inmiddels heel flexibel geworden (zoon is nu 16 maanden). Als ik een dag werk, krijgt hij de hele dag andere dingen te drinken en kolf ik ook niet meer. Als ik een dag thuis ben, drinkt hij zo weer 2 of 3 keer overdag (vaak maar een paar slokjes), 's nachts voed ik hem standaard nog 1x (maar soms ook nog wel 2x). Ik heb nooit meer last van gestuwde borsten.

Dus ik zou me niet zo'n zorgen maken over dat je meteen moet stoppen. De borstvoeding verandert nu gewoon. Ik zou proberen bij de gewone maaltijden iets te vinden dat hij graag lust en waarvan hij wat meer gaat eten. Dan is jouw voeding er op een gegeven moment puur voor de troost, de veiligheid en de antistoffen.

eef!

eef!

24-11-2010 om 21:16

Afwachten dus...

Ga dan toch maar afwachten tot mijn menstruatie doorzet.
Ik had vandaag een beetje als 'testdag', moest weer werken en dus zat er langer tussen een voeding en een kolfmoment. Maar de opbrengst, na vier dagen veel voeden, viel toch erg tegen. Ben benieuwd wanneer ik nou echt ongesteld ga worden. Bedankt voor jullie reacties, Eef

eef!

eef!

27-11-2010 om 22:06

Toch nog een vraag. rembrand misschien?

Ik ben nog niet ongesteld geworden maar mijn voeding lijkt door het vele voeden wel weer op peil. Nou vroeg ik me af of dit kan: Minder voedingen, cyclus komt weer opgang, borstvoeding loopt terug, dus meer gaan voeden om voeding op peil te krijgen, cyclus stopt weer en je wordt uiteindelijk dus niet ongesteld. Kan dit, of slaat dit nergens op? Ik vraag me nog steed af waarom mijn voeding zo terug is gelopen. Eef

Tirza G.

Tirza G.

27-11-2010 om 23:08

Eef

(Als ik ook mag ) Ja, dat kan. De hormonen die betrokken zijn bij het geven van bv, zijn ook de hormonen die de vruchtbaarheid onderdrukken. De ene vrouw is daar gevoeliger op dan de ander. Er zijn vrouwen die een tweeling voeden en toch na zes weken gewoon weer ongesteld zijn. Er zijn vrouwen (zoals ikzelf) die nauwelijks meer voeden en tóch niet ongesteld worden. Ter illustratie: tussen mijn twee kinderen zit vier jaar leeftijdsverschil. Ik heb tussen mijn twee kinderen maar één keer gemenstrueerd. Daarna was ik weer zwanger.
Waarom je voeding zo terug gelopen was, is lastig te achterhalen. Het kan zijn dat het niet teruggelopen was, maar dat je kindje simpelweg behoefte had aan méér. Het kan wel degelijk teruggelopen zijn - en dan heb je een soort 'langzame' vorm en een soort 'acute' vorm. Het eerste zie je wel vaker op deze leeftijd; kindjes zijn vaak en veel afgeleid, drinken niet goed door, eten andere dingen bij en langzaam maar zeker sluipt je productie achteruit. De meer 'acute' vorm zie je bij bijv. ziekte van de moeder. Of menstruatie

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.