Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Roosje Katoen

Roosje Katoen

14-09-2010 om 13:22

Borstvoeding afbouwen en pap geven

Ik zit hier een beetje illegaal in deze rubriek want mijn zoontje is inmiddels 1 jaar, maar denk hier wat meer ervaringsdeskundigen te treffen.

Ik geef nog 3 keer per dag bv, maar wil wel gaan afbouwen/stoppen. Ik geef 's ochtends in bed,'s avonds na het eten en om een uur of elf 's avonds. 's Ochtends kan hij gewone melk bij het eten krijgen, 's avonds yoghurt ofzo na het eten en 's avonds laat dan nog pap? En wat voor pap zou dat dan moeten zijn? Het liefst iets waar hij van gaat doorslapen natuurlijk

Of kan ik die pap beter geven voordat hij gaat slapen om een uur of zeven en dan tot de volgende ochtend helemaal niks meer?? Ik ben een leek in flesvoeding en pap dus alle tips zijn welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

14-09-2010 om 14:04

Ook geen pap

Ik ben ook geen expert op pap gebied (hebben ze bij mij uitsluitend als ontbijt gegeten). Maar met 1 jaar kregen mijn kinderen na het avondeten geen voeding meer. Fles, pap of wat dan ook. Heb pap wel geprobeerd 's avonds (maar dan rond een maand of 7) maar daar gingen ze echt niet van doorslapen.

Maar ik begrijp dat jouw zoontje nog niet door slaapt. Dan zou ik proberen om te zorgen dat hij bij het avondeten zodanig veel eet dat hij vol zit, en dan 's nachts evt gewoon nog een fles melk geven. Die van mij (10 maanden) komt momenteel tussen 5 en 6. Da's fles maken, geven (drinkt zelf), en weer m'n eigen bed in.

kien

kien

14-09-2010 om 21:51

Roosje

Ik herken de situatie. Mijn zoontje is ruim 14 maanden en ik voed nog 's morgens in bed, voor z'n dutje en 's avonds voor hij gaat slapen. Tot voor kort ook 's nachts nog een keer, maar daar wilde ik graag vanaf. In plaats van te voeden als hij 's nachts wakker werd gaf ik hem z'n speen en ging dan weer weg. Na een paar minuten af en aan huilen sliep hij dan gewoon verder. Soms duurde het wat langer en als het echt te gek werd dan voedde ik toch maar. Maar eigenlijk was hij na een paar dagen van die nachtvoeding af. Wie weet went jouw ventje er ook heel snel aan om 's avonds niet meer te drinken. Een goede avondmaaltijd zou genoeg moeten zijn om de nacht helemaal door te komen.
Succes!

Kien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.