Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
uma

uma

15-12-2008 om 17:21

Borstvoeding en gewicht baby

Hoi,

Even een update voor iedereen die reageerde op mijn topic aangaande het advies van mijn kinderarts om te stoppen met BV omdat het gewicht zo laag was van mijn dochter.
Ben dus na 4 dagen toch opnieuw gestart met borstvoeding en nu, na 2 maanden straalt mijn dochter als nooit tevoren! Ze weegt 9,4 kilo (1 jaar oud nu)en de groei/gewichtcurve gaat weer mooi omhoog.
Alles gaat dus goed, was benieuwd om te zien hoe de arts zou reageren toen ik vertelde dat ik toch nog BV gaf en hij zei "als jij je er nog goed bij voelt, prima, je dochter ziet er duidelijk gezond uit...
Wel, zo staan de zaken dus.
Ben blij dat we de kunstmelk en flessenoorlog gestaakt hebben, hoop natuurlijk wel dat ze ooit gewone melk zal willen drinken, want dat lukt nog niet.
Over gewone melk zei hij trouwens dat ik dat mocht geven maar dat dat nu nog niet voedzaam genoeg is, die melk is eigenlijk voor kalveren bedoeld.
Daar kon ik hem wel in volgen...
Nogmaals bedankt allemaal om me te steunen toen!
groetjes uma

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carolien

Carolien

15-12-2008 om 19:21

Uma!

Ik herinner me je draadje nog goed en heb ook gerageerd toen. Wat fijn dat je dochter weer in een stijgende lijn zit en dat ze zich goed voelt en helemaal straalt. Fijn ook dat he de borstvoeding hebt kunnen volhouden, want ik herinner me dat jullie daar allebei zo van genieten.
Geniet verder nog van de borstvoeding.
Groetjes,
carolien

Rembrand

Rembrand

15-12-2008 om 19:52

Uma!

Wat ontzettend fijn om te lezen !
Ik ben toch blij dat ik mijn mening toen niet onder stoelen of banken heb gestoken.
Ik hoop dat jullie nog zolang jullie samen willen uit volle borst mogen genieten.
Liefs M.

Kalfjes

"Over gewone melk zei hij trouwens dat ik dat mocht geven maar dat dat nu nog niet voedzaam genoeg is, die melk is eigenlijk voor kalveren bedoeld."

Volgens mij krijgen kalfjes alleen biest en hierna ook poedermelk????

Linda

Sascha2

Sascha2

16-12-2008 om 10:01

Fijn!

Fijn Uma, om te lezen dat je uiteindelijk je dochter kunt voeden op de manier die jullie beide het prettigste vinden! Inderdaad, zoals je dochter oogt en groeit, dat is een goede graadmeter.
En, als je dochter nooit melk zou drinken, is dat nog geen probleem hoor. Ikzelf drink het nauwelijks (kan er niet goed tegen) en los de calciuminname met andere voedingsmiddelen op.
Ook fijn dat je nog even hebt laten weten hoe het nu gaat!
Sascha

Rembrand

Rembrand

16-12-2008 om 10:23

Linda.

In de natuur krijgen kalfjes natuurlijk geen poedermelk en drinken ze gewoon bij hun moeder.
De kinderarts bedoeld er waarschijnlijk mee dat koemelk ook niet voor mensen is, maar voor kalfjes.
Moedermelk is voor mensen.
M.

Mmmmm...

Volgens mij las ik het toch wel goed, hoor.

Over koeien in "de natuur" weet ik het niet. Wel in de stal, daar krijgen ze echt geen moederkoeiemelk.

En mensenmoedermelk is inderdaad niet voor koeien.

Linda

Rembrand

Rembrand

16-12-2008 om 14:35

Linda.

Over koeien in de natuur kan je het zelf wel verzinnen natuurlijk. Dat ze in het boerenbedrijf geen melk van hun moeder meer krijgen na de biest is omdat de de boer er geld aan wil verdienen.
De arts bedoeld gewoon dat koemelk gewoon niet gemaakt is om een mens mee te voeden !
( net zo goed dat mensenmelk niet voor koeien is ).
M.

uma

uma

16-12-2008 om 15:49

Grappig

hoe er zo snel een discussie rond kalfjes losbarst
Sasja, eet jij dan veel yoghurt bvb. ?
ben bang dat als ik de melkvoeding later met yoghurtjes zal moeten vervangen (moest ze koemelk weigeren) dat ze dan te veel suikers zal binnenkrijgen...
ik weet dat er ook ongezoete yoghurt is maar die lust zij dan natuurlijk weer niet hè.

Sascha2

Sascha2

16-12-2008 om 16:46

Uma

Nee hoor, ik eet zeker geen zoete yoghurtjes Biogarde voldoet al, mocht ze het niet lusten kun je het een beetje aanlengen met dixap. Weliswaar ook met suiker, maar dan heb je zelf in de hand hoeveel je er in doet. In het fruitseizoen zou je de yoghurt/kwark/biogarde kunnen aanlengen met geprueerd vers fruit. Bovendien zit er voldoende calcium in bijvoorbeeld kaas of broccoli. Er zijn genoeg ongezoete alternatieven hoor!

JanetEE

JanetEE

16-12-2008 om 20:59

Moederkoeienmelk

Als het melkquotum volgemolken is aan het eind van het jaar krijgen ze wel moederkoeienmelk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.