Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Rembrand

Rembrand

30-06-2009 om 14:53

Borstvoeding in de zomer.

Geen overbodige leestip voor de voedende moeders onder ons
http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/borstvoeding-in-de-zomer.html#meer
M.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gerdina

Gerdina

01-07-2009 om 10:56

Bedankt

maar dit gaat vooral over jonge baby's. Ons zoontje is nu bijna 10 maanden en krijgt ook nog borstvoeding.
Hij krijgt ook andere voeding daarnaast. Toch maak ik me regelmatig zorgen of hij genoeg vocht krijgt. Als er een ongesteldheid aan zit te komen, gaat het vaak niet goed. Ik zie hem dan magerder worden en zijn plasluiers worden weer minder, ondanks dat ik hem dan weer vaker aanleg. Hij weigert de fles en we oefenen wel met een bekertje maar dan heeft hij na een paar slokjes er weer genoeg van.
Op dit moment plast hij weer weinig en is het ook soms wat roze/oranje. Ook zijn ontlasting wordt harder. Ik ben net ongesteld geweest dus dat is het niet. Wel zweet hij aardig wat. Hij is ook erg verkouden en hoest veel.
Hoe krijg ik er nu toch voldoende vocht in? Ik leg hem vaker aan, maar dan hoeft hij vaak niet zo veel omdat hij dan geen honger heeft. Moet ik de vaste voeding dan maar even weglaten?
Hij is wel helder en vrolijk. Maar dat blijft hij altijd wel, ook als hij voor ons gevoel op randje uitdroging zit.

liora

liora

01-07-2009 om 14:24

Gerdina

Hoi Gerdina,

Wat je kunt proberen: meer fruit geven, daar zit veel vocht in. Van die kleine waterijsjes van Donald Duck, laten drinken uit een bekertje in bad. Sommige kinderen drinken dan ineens wel omdat het een spelletje is en ze lekker mogen kliederen. Soep misschien?
Yoghurt, vla... dat soort dingen?

Sterkte ermee!

Liora

Rembrand

Rembrand

02-07-2009 om 08:47

Gerdina.

Hoe is de groei van je zoontje ?
Roze/oranje plasluiers klinken inderdaad wel alsof hij op die momenten erg weinig vocht binnen krijgt.
Wat vind het CB of je huisarts hiervan ?
M.

Gerdina

Gerdina

03-07-2009 om 12:54

Liora

Meer fruit probeer ik inderdaad ook. De komkommer komt hem nu ongeveer zijn neus uit. Ik ben wel wat voorzichtig. Ik had het idee dat hij buikkrampen kreeg van appel dus dat heb ik hem een paar weken niet gegeven. Gisteren weer een klein stukje geprobeerd en dat ging goed. Dus misschien gaat het nu wel goed.
Als je je kindje in bad laat drinken gaat hij dan niet het badwater drinken? Dat lijkt me niet zo lekker. Warm en vies.
Yoghurt krijgt hij al wel. Gisteren ook maar appelmoes gegeven bij het eten.
Kunnen die kleintjes al ijs eten?
Bedankt voor je tips!

Gerdina

Gerdina

03-07-2009 om 13:06

Rembrand

De laatste keer bij de huisarts was op de huisartsenpost omdat we bang waren dat hij ging uitdrogen omdat hij buikgriep had. Hij plaste toen ook niet goed. Maar was wel alert en vrolijk (thuis niet, maar tegen de tijd dat we daar waren wel!), dus we werden weer naar huis gestuurd. En dat was dus niet de eerste keer dat het zo ging.
We kunnen dinsdag pas weer wegen. En de laatste keer was anderhalve maand geleden. Hij ziet er wel goed uit. Deze keer wordt hij ook niet magerder wat de vorige keren dus wel duidelijk was. Gisteren was zijn plas in ieder geval niet roze meer, maar veel is het nog niet. Vandaag had hij ook weer "smeuïgere" poep. Hij zweet wel veel, vooral tijdens het drinken .
Ik geef hem nu om de 2-3 uur wel te drinken. En ik probeer ook op andere manieren er wat vocht in te krijgen (zie berichtje aan Liora).
Heb jij nog meer tips?

Dees 68

Dees 68

03-07-2009 om 16:19

Ijsje kan?

Wat ik wel eens doe is een waterijsje eten met mijn 9 maanden oude baby. En tot nu toe zonder dat hij daar last van heeft gehad, dus volgens mij kan dat gewoon.

En ik voeg een scheutje water toe aan zijn avond eten. en voor de rest inderdaad: drinken, drinken, drinken. Eten is van ondergeschikt belang.

Op het kdv geven ze de kleintjes trouwens tussen door ook weleens een tuitbekertje water, maar dat is vast ook omdat ze niet even kunnen aanleggen, zoals ik zelf zou doen denk ik.

Rembrand

Rembrand

04-07-2009 om 00:34

IJsje maken van moedermelk.

Kan ook en is wel zo gezond......
M.

Dees 68

Dees 68

06-07-2009 om 14:36

Rembrand

Wat is die borstvoeding toch mooi spul, je kunt er werkelijk alle kanten mee op .

Rembrand

Rembrand

06-07-2009 om 19:21

Dees.

Vooral de goeie kant
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.