Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Roosje Katoen

Roosje Katoen

27-05-2010 om 12:54

Borstvoeding nog maar eens een keer[overdag afbouwen]

Ik heb weer eens een vraag aan de borstvoedingsdeskundigen

Ik geef nu 9 maanden bv en sinds een week heb ik 1 voeding laten vallen. Mijn zoontje drinkt nu om 7.00, 13.00, 19.00, 23.00 en 's nachts nog wel 2 keer. Maar ik wil eigenlijk nog verder afbouwen, zodat ik overdag helemaal niet meer hoef te voeden (en te kolven).

Omdat hij 's nachts nog vaak drinkt denk ik dat hij wel voldoende melk binnenkrijgt, maar ik twijfel toch nog een beetje. Hoe doen/deden jullie dat met 9 maanden? En hoe veel melk heeft een baby dan nog nodig?

Hij eet al best goed, 's morgens en 's middags een halve tot hele boterham en tussendoor fruit, wat yoghurt of een rijstwafel ofzo. En dan 's avonds nog wat groente.

Alvast bedankt voor julie tips!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

28-05-2010 om 14:04

Niemand?

Niemand die iets meer kan vertellen over bv met 9 maanden? Heb wel een boekje van het cb maar daar gaat het alleen nog maar over flesvoeding...

Mayte*

Mayte*

28-05-2010 om 15:10

Even met je mee denken

Een flessenbaby krijgt rond de 9 maanden zo'n 3 flessen van 200 ml (volgens het pak kunstvoeding dat ik hier heb staan).
Je geeft nog de voedingen 's ochtends, 's avonds en 's nachts als je de voeding van 13.00 uur laat vallen. Dat zijn nog 5 borstvoedingen! Volgens mij komt je zoontje dan niets te kort wat melk betreft. Desnoods geef je nog 1 fles kunstvoeding van 200 ml overdag.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

31-05-2010 om 19:12

Ik denk dat je gelijk hebt, zonder voeding 's middags krijgt hij nog 5 voedingen, dat moet genoeg zijn. Maar ik wil natuurlijk van die 2 nachtvoedingen af... dan blijven er 3 over (mocht het lukken). Ga er maar van uit dat dat ook nog voldoende is.

Kan best lukken

Ik heb jarenlang een paar voedingen per dag gegeven, tot ruim 4 jr.Als het eens wat minder was ( bijv bij menstruatie heb je dat soms) gaf ik gewoon een fles volle melk.
Mijn ervaring is dat het "melkfabriekje" zich vrij gemakkelijk aanpaste.
Op de dagen dat ik vrij was gaf ik weleens een voeding extra en andere dagen 2 p/d. Net hoe het uitkwam.Lekker makkelijk hoor, je hoeft nooit iets klaar te maken of op te warmen. Ook op de camping ideaal ( nooit lang nachtelijk gehuil en gemodder met warm water maken, gewoon shirt omhoog en klaar is kees)

Damajo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.