Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Smokey

Smokey

11-06-2009 om 21:44

Borstvoedingsvraagje [bv loopt plotseling terug]

Ik heb een kleine meid van ruim 8 maanden oud. Tot nu toe geef ik nog steeds borstvoeding, namelijk 's ochtends, 's middags en 's avonds. Ik ben sinds een paar dagen verkouden en mijn dochter heeft sinds een paar dagen haar eerste tandje. Toen ik vanmiddag aan het kolven was op mijn werk, kwam er bijna geen voeding meer. Slechts 50 cc, ten opzichte van de normale 150 cc. Op zich geen punt, ik bedacht me dat ik haar vanavond gewoon zou voeden en het restant zou kolven. Dus vanavond weer kolven... slechts 30 cc. Kan het zomaar opeens afgelopen zijn de borstvoeding? Kan het te maken hebben met mijn verkoudheid of met haar eerste tandje? Ik heb wel ergens gelezen dat het speeksel van een baby die tandjes krijgt anders is en dat daardoor de tepel geirriteerd kan raken.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Groetjes Smokey

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

12-06-2009 om 09:02

Borstvoedingsantwoordje

Hoi Smokey,
Het kan best dat je tijdelijk wat minder kolft omdat je niet lekker in je vel zit door je verkoudheid. Wellicht moet je ongesteld worden en speelt dit ook mee ?
Het gebeurd vrijwel niet dat de borstvoeding van het éne op het andere moment op is. Er is altijd wel een achterliggende reden voor waarom de productie wat is teruggelopen. Wellicht had je wat stress of is de melk gewoon niet lekker toeschoten omdat je wat in de lappenmand zit. Het kan goed werken om je borst te kolven terwijl zij aan de andere kant drinkt ( vereist wel wat handigheid en een dochter die zich niet laat afleiden door het geluid van de kolf
Een zachte massage van de je borsten voor het kolven ( vooral met strelende bewegingen rond en over je tepel ) kan de toeschietreflex opwekken. Op www.borstvoeding.com kan je nog meer tips vinden over kolven. Het kan inderdaad dat de samenstelling van haar speeksel tijdelijk anders is door het krijgen van tandjes. Dit kan invloed hebben op haar billen ( kapot ) en op je tepels ( gevoelig ), maar niet op je productie.
M.

dc

dc

12-06-2009 om 21:32

Wat raar

ik dacht dat ik gisteren al geantwoord had... Maar ik zie niets.

Ik dacht gelijk dat je misschien wel ongesteld moet worden. Dan heb je vaak dat je ontzettend terugloopt. Komt met een paar dagen wel weer terug, gewoon stug doorgaan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.