Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Borstweigeren, wie heeft er nog tips

Hoi hoi,

Wie heeft voor mij de gouden tip(s) om mijn dochter van bijna 11 maanden weer aan de borst te krijgen.

Ze drinkt nu al 2 weken niet meer live en vind het echt niet leuk meer. Mijn doel was om 2 jaar bv te geven... Maar zoals het nu gaat gaat zelfs 1 jaar niet lukken.

Ik probeer haar elke dag 1 keer, soms 2 keer aan te leggen. En ik merk al wel dat ze er minder heftig op reageert. Ze raakt niet meer overstuur als ze mijn borst ziet gelukkig. Maar aanhappen doet ze niet...Ook doe ik af en toe lekker bloot knuffelen en dat dus al 2 weken maar het heeft nog geen resultaat geboekt. (ze is gaan weigeren door een oorontsteking en fikse verkoudheid, de ontsteking is helemaal over en ze heeft alleen nog af en toe een snotterneusje)

Wie heeft er nog veeeeeeel meer tips voor mij?
En wie kan me (uit ervaring evt) vertellen hoe lang zo'n fase duurt bij deze leeftijd????

Heb echt even een peptalk nodig hoor dames???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

22-04-2009 om 08:40

Even bellen?

Hoi meis,
Wat naar dat je dochter zo volhardend blijft weigeren ....
De oorzaak is bekend en het gevolg kan inderdaad een borstweigerend kind zijn. Bloot op blootcontact kan helpen om je kind weer aan de borst te krijgen. Als je een bad hebt zou dit ook nog een optie kunnen zijn ( of onder de douche ). Soms werkt halfslapend ( of slapend ) proberen aan de borst te krijgen goed. Zo kreeg ik mijn negen maanden oude kind weer aan de borst na een bijtincident ( door mijn harde gil wilde hij niet meer aan de borst ).
Wellicht kan je eens bellen met de contactpersoon van een borstvoedingsorganisatie of zij nog aanvullende tips heeft ? Via de volgende link kan je nog wat meer lezen over een zuigelingenstaking http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/zuigelingenstaking-een-overzicht.html
Liefs M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.