Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Sunja

Sunja

24-01-2013 om 17:05

Brede neusbrug

Kennen jullie dit gevoel: je gaat naar het cb, niets aan de hand - je maakt je totaal geen zorgen over je heerlijke mannetje, tevreden, eet goed, slaapt goed, lacht veel. En dan kom je terug en vreet je je de hele terugweg op van de zenuwen omdat je weer eens een nieuwe arts hebt getroffen die een of ander syndroom heeft 'aangestipt'....?!
En in eerste instantie had ik het daar op het cb niet eens door. Ze zei wel 4 of 5 keer dat hij een brede neusbrug heeft. MAar daar liet ze het bij. En ik dacht gewoon dat dat een uiterlijk kenmerk was (zo van: mooie brede neusbrug ) Maar onderweg naar huis dacht ik ineens, zou het ergens op slaan? En ik tik het net in op google, wat denk je: het kan een kenmerk zijn van wel 10 syndromen zag ik. Ik heb het weggeklikt want ik kan hier echt niet tegen, maar nu zit ik er natuurlijk wel de hele tijd aan te denken.
Ik kan natuurlijk doorgaan met googlen maar dan moet ik me allerlei andere zaken afvragen: heeft hij ook een lage haargrens in de nek? Dat soort dingen. Tja, weet ik veel!
O, wat haat ik dit gedoe, dit heb ik bij mijn tweede ook gehad, dat van die stomme opmerkingen worden gemaakt en je daar eindeloos zorgen over gaat zitten maken. 'Misschien heeft hij wel het lilliputtergen' had ik toen. En nog kijk ik elke avond of zijn beentje niet iets te krom staan, 2 jaar later om precies te zijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elx

Elx

24-01-2013 om 23:00

Vragen?

War naar, dat zo'n opmerking zo aan je gaat vreten. Misschien kan je t de volgende keer vragen: 'wat bedoelt u daarmee?' Of beter zelfs tijdens de consultatie.

Iedereen mankeert wel wat. Ben zelf een fysio en bij iedereen (klachten of niet) kan ik wel iets 'vinden' wat niet goed is.

Dus vertrouw op jezelf en jouw baby. Als arts zich echt zorgen had gemaakt of t een van die enge syndromen was, had hij/zij je wel doorverwezen toch?

Je baby is happy, drinkt en groeit goed? Zo ja, geniet!! En vertrouw op jezelf. Helemaal als je al andere kinderen hebt, weet je een beetje wat 'normaal' is en wat niet.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rafelkap

Rafelkap

25-01-2013 om 06:37

In de familie

Ik snap Sunja's onzekerheid wel. "Enge" syndromen of ziekten zijn niet altijd te zien bij baby's en merk je pas op peuterleeftijd (of later). Maar het belangrijkste is dat het goed gaat met je kind, met z'n ontwikkeling. Misschien zit een brede neusbrug wel in de familie?

Altijd vervelend

Altijd vervelend als je daar later achterkomt. Maar als ik jou was zou ik ze gewoon bellen. Of met inloop langs gaan. En gewoon vragen van hoe of wat! Daar kijken ze echt niet van op hoor! Ze hebben liever dat je keer teveel dan te weinig komt zeker als ze nog zo klein zijn.
Anders maak je je misschien alleen maar onnodig veel zorgen.

Serieus werk

Wij zijn met 1 van onze kinderen bezig met het genetische traject. Ik vind dat ze daar zorgvuldig mee om moeten gaan. Lukrake opmerkingen maken heeft natuurlijk geen zin. Denken ze echt dat er wat mis is (en dan zal dat niet alleen een brede neusbrug zijn) dan moeten ze je serieus doorverwijzen voor onderzoeken. Bij ons heeft een kind diverse uiterlijke en gedragskenmerken van syndromen en dan nog is het maar de vraag of het echt te vinden is in het DNA.

Ga er maar van uit dat er niks is als je kindje alleen maar een brede neusbrug heeft. Dat zal vaak erfelijk zijn en mogelijk herken je het ook bij familie. Ontwikkeld je kindje zich verder goed zou ik me geen zorgen maken. Doe je dat wel naar het CB en doorvragen. Zijn ze zich meteen bewust wat het doet met ouders als je maar lukraak opmerkingen maakt.....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

P

P

27-01-2013 om 09:52

Je maakt je zorgen

En als je je zorgen maakt moet je daar wat aan doen. Ik zou het de huisarts voorleggen! Die is er om de zorgen weg te nemen.

Ff bellen

Gewoon even bellen en vragen wat ze precies bedoelde met de opmerking. Niet met vragen rond blijven lopen

Sunja

Sunja

29-01-2013 om 23:54

Hoi

Ik weet al wat ik doe, ik moet volgende week met mijn middelste naar de kinderarts. Officieel mag het niet maar ik vraag het wel even. Die arts in het cb zei namelijk ook over mijn middelste: 'ik zag dat jongetje binnenkomen en dacht gelijk 'poe zeg''. Heb ik ook geen aandacht aan besteed en bedacht ik me ook later pas. Hele rare opmerking. In elk geval heb ik besloten me niets aan te trekken van dat cb, ik ga het daar ook zeker niet nog een keer vragen. En die dame vermijd ik ook. Ik ga gewoon nog voor de vaccinaties en voor de rest weet ik het niet hoor! Ik word hier alleen maar zenuwachtig van terwijl ik dat helemaal niet was voordat ik ging. En als er nou iets mee gedaan werd, maar dat is ook niet het geval - ik vermoed dat als er echt iets aan de hand is, die kinderarts in het zh het wel zal zien!

Rafelkap

Rafelkap

30-01-2013 om 06:41

Ontwikkeling

Sunja, het is wel goed om de ontwikkeling van je kind in de gaten te houden. Alleen als deze gaat achterblijven kan die brede neusbrug iets betekenen.
Kinderartsen kunnen niet van 1 uiterlijke kenmerk een syndroom vaststellen, het is allemaal niet zo simpel.
Dat 'Poe zeg', vind ik echt niet kunnen, ontzettend onprofessioneel, kan me voorstellen dat je vertrouwen weg is. Ik zou een andere cb arts kiezen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.