Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Suz@nne

Suz@nne

10-05-2011 om 14:28

Brood eten

Mijn zoon is nu 8 maanden. Hij vindt eten heel leuk. Flesjes, pap, groenten en fruit gaan er allemaal met groot gemak in. Het enige wat hij niet wil eten is brood. Ik heb al van alles geprobeerd: alleen de korstjes, met fruit besmeren, zelf laten eten, kleinere en grotere stukjes,in thee dopen in opvolgmelk dopen en zelf brood mee eten.
Op het dagverblijf eet hij het wel, dus ik denk niet dat hij het niet lekker vindt. Ik wil niet iets opdringen bij hem maar ik weet ook niet of het verstandig is er maar even helemaal mee te stoppen. volgens mij krijgt hij verder wel genoeg binnen en komt hij niet om van de honger al hij geen brood eet. Hij krijgt trouwens bij het brood nog een flesje van 120/150 ml. Dat gaat meestal helemaal op.
Heeft iemand tips en adviezen voor mij? Hoe kan ik het nog op andere manieren aanbieden of moet ik er maar even mee stoppen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Even wachten

Als hij verder goed eet (melk, groente en fruit, pap, nou, lijkt me prima), dan zou ik er echt helemaal geen probleem van maken. Het laatste wat je wil is gedoe met eten - en dan zo jong al
Ik zou een maandje wachten en hem dan weer es een korstje geven. En als hij dan nog niet wil, weer een tijdje laten liggen. Komt vast goed!

Suz@nne

Suz@nne

10-05-2011 om 15:36

Precies!

Ja, precies! Ik wil inderdaad geen gedoe met eten. Maandje wachten is toch wel een goed idee dus.
Toch gek he dat hij het op het dagverblijf wel eet? maar ja, ik ga er thuis dan toch maar even mee stoppen.

Dank je wel.

Suz@nne

"Toch gek he dat hij het op het dagverblijf wel eet? "
Ja, ik ken dat. Mijn oudste en middelste aten daar bijv. wel bananen, en thuis keken ze me aan alsof ik ze wilde vergiftigen als ik er es eentje aanbood. Een babyvariant op "vreemde ogen dwingen", misschien? Of groepsdruk, begint al vroeg
Maar idd: geen punt van maken, lijkt me de meest relaxte aanpak voor jullie allebei.

Suz@nne

Suz@nne

10-05-2011 om 18:32

Anneque

Ik zie het maar zo: blij dat hij het daar wel eet. Geeft aan dat hij het wel lekker vindt! En die groepsdruk...tja,hij is wel een van de kleinste dus hij moet zich natuurlijk bewijzen, hihi!

Universeel

De leidsters van dochters kdv hebben mij verzekerd dat zo ongeveer alle kinderen op het kdv dingen eten die ze thuis pertinent weigeren. Ze hebben wel eens foto;s gemaakt voor ouders als bewijs dat een kind echt wel spruitjes oid at.
In het geval van mijn dochter gaat het om broodkorstjes en ongeveer alle groente. Maar goed dat ze op het kdv zit, anders zou ze geen groente binnen krijgen

Zoon (destijds ander kdv) had vergelijkbaar gedrag. Ik heb me er nu bij neergelegd dat dit kennelijk een universeel verschijnsel is en sla mijn dochter straks wel om de oren met het argument ' op de creche eet je het ook'. Maar daar is ze nu (2 j) nog te klein voor.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.