Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Ingrid van de Put

Ingrid van de Put

24-11-2008 om 15:21

Buikslapen

Onze zoon van 6 weken is een schatje, maar er is 1 ding wat minde is.Hij slaapt het liefst en het best op zijn buikje. Nou vind ik dat overdag geen probleem, maar als hij 's nachts zijn bv heeft gehad wil meneer niet meer terug in zijn bedje op zijn zij. Hij is behoorlijk sterk in zijn nekje en draait heel makkelijk naar beide zijden. Hij is ook zo ontspannen als hij zo ligt.
Natuurlijk ken ik het risico van wiegedood, maar misschien heeft iemand ervaring met zo'n jong kindje en buikslapen.

Groetjes Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja, hier!

Mijn eerste was ook een fervent buikslaper. De eerste 6 weken van zijn leventje durfde ik het niet aan 'snachts, ik legde hem dus op zijn zij in bed. Opgerolde handdoek achter zijn ruggetje zodat hij niet op zijn rug draaide. Op deze manier sliep hij enigszins... maar echt niet om over naar huis te schrijven. Toen hij 6 weken was waren we allemaal zooooooo moe van het bijna niet slapen, dat ik hem op zijn buik in bedje heb gelegd. Die nacht heeft hij geslapen als een os (ik niet, ik ging steeds kijken), niet wakker geworden tot de volgende ochtend 8 uur (vanaf 23.00 uur). Een verademing! Vanaf die tijd heeft hij dus altijd op zijn buik geslapen. Hij is nu inmiddels 4 jaar en slaapt nog steeds op zijn buik (net als ik trouwens). Mijn tweede daarentegen slaapt plat op haar rug, handjes naast haar oren, echt de klassieke baby slaap houding zeg maar.
Kortom, ik zou het doen, zeker als dat nachtrust voor beide partijen oplevert!

Anna3

Anna3

26-11-2008 om 19:45

Ingrid

Onze dochter was en is ook geen geweldige slaper, en ik denk wel eens dat zij zich op haar buikje geborgener zou voelen. Ik vind het ook nogal een dwangstand, baby's op hun rug, maar toch volg ik dat advies op, vanwege het risico op wiegendood.
Als jij je (ook) zorgen maakt over de risico's dan kun je overwegen een soort dekje met honingraatstructuur te kopen voor op het matras, met een speciaal hoeslakentje daaroverheen. Als baby's dan met hun neusje en mondje op het matras komen, dan kunnen ze toch blijven ademen. Het is te koop bij babyspeciaalzaken. (Hoewel ik ook wel weer vind dat fabrikanten misbruik maken van de onzekerheid en ongerustheid van ouders.)
Overigens was er iemand uit mijn zwangerschapscursus die uit Oostenrijk kwam, en daar vinden 'deskundigen' het helemaal niet erg om een baby op de buik te leggen.

tes

tes

26-11-2008 om 21:39

Niet doen

Het risico op wiegedood is echt een stuk hoger als een baby op de buik slaapt. Zeker een baby tussen de twee en zes maanden, en dat is jouw kindje bijna. Het lullige is dat juist het 'lekkere' vaste slapen het risico vormt. Een speciaal matrasje voorkomt dat niet!En in Nederland hebben we geloof ik het laagste aantal gevallen wiegedood van heel Europa, dus ik zou Nederlandse adviezen aanhouden ipv Oostenrijkse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.