Elvirap
06-03-2026 om 18:12
Buikvirus baby
Hi!
Mijn zoontje van 11 maanden heeft denken we een buikvirus gekregen zondag want veel diaree en overgeven , vandaag ( 5 dagen geleden ) nog steeds af en toe overgeven, wel 1/2 keer per dag plotseling iets .
Kan dit nig normaal zijn overgeven na zoveel dagen? Meer ouders ervaring mee?
( zijn zus is ook besmet ermee den k door hem
en had alleen overgeven heftig 1 nacht en daarna niet meer )
Hoor graag ervaringen ervaring !
linn19
09-03-2026 om 13:23
Meesje schreef op 09-03-2026 om 13:10:
[..]
Ze heeft het niet over haar ouders. Zoals Roos ook al aangeeft. Ze heeft het over de ouders hier. Ze bedoelt dat er gelukkig ook fijne ouders hebben gereageerd op haar topic.
Dus als ze hier niet meer wil komen en schrijft duidelijk:
"Ik heb gelukkig fijne ouders die normaal over de topics praatte en hun ervaring deelde 🙏 fijne avond ."
word er hier van gemaakt dat ze bedoeld dat er fijne ouders hier hebben gereageerd?
Nou dat haal ik echt niet uit haar reactie hoor. Het is absoluut sarcastisch geschreven door haar dat snap ik ook wel. Dat zij vind dat er hier niet normale en niet fijne ouders schrijven maar er word niet specifiek bedoeld dat er ook fijne ouders hebben geschreven.
Meesje
09-03-2026 om 13:45
linn19 schreef op 09-03-2026 om 13:23:
[..]
Dus als ze hier niet meer wil komen en schrijft duidelijk:
"Ik heb gelukkig fijne ouders die normaal over de topics praatte en hun ervaring deelde 🙏 fijne avond ."word er hier van gemaakt dat ze bedoeld dat er fijne ouders hier hebben gereageerd?
Nou dat haal ik echt niet uit haar reactie hoor. Het is absoluut sarcastisch geschreven door haar dat snap ik ook wel. Dat zij vind dat er hier niet normale en niet fijne ouders schrijven maar er word niet specifiek bedoeld dat er ook fijne ouders hebben geschreven.
Want jij ligt zo erg met Elvirap op één lijn dat je precies weet wat zij bedoelt? 😉
Ik denk namelijk niet dat ze bedoelt dat ze met haar ouders over het topic heeft gepraat. Er staan wel vaker kromme zinnen in haar berichten en topics. Denk dat dat deels is waarom de topics/vragen vaak wat onduidelijk zijn.
Elvirap help, wat bedoel je? Bedoel je dat er hier ook fijne ouders gereageerd hebben? Of bedoel je dat je met je ouders fijn over het topic hebt gepraat?
linn19
09-03-2026 om 14:23
Meesje schreef op 09-03-2026 om 13:45:
[..]
Want jij ligt zo erg met Elvirap op één lijn dat je precies weet wat zij bedoelt? 😉
Ik denk namelijk niet dat ze bedoelt dat ze met haar ouders over het topic heeft gepraat. Er staan wel vaker kromme zinnen in haar berichten en topics. Denk dat dat deels is waarom de topics/vragen vaak wat onduidelijk zijn.
Elvirap help, wat bedoel je? Bedoel je dat er hier ook fijne ouders gereageerd hebben? Of bedoel je dat je met je ouders fijn over het topic hebt gepraat?
Oh jeetje dit is echt zinsontleding, door het woordje "die" achter "ik heb fijne ouders" haal ik eruit dat ze met haar ouders over de topics gesproken heeft maar idd ze zou iets anders bedoeld kunnen hebben juist door de vaak kromme zinnen.
Wat wel duidelijk is is dat het een niet volwassen reactie is van haar en dat ook als ze het iets anders bedoeld ( het blijft sowieso een sarcastische "lekker puh" reactie) ik het oprecht fijn vind dat zij fijne ouders heeft. Dat heeft ze in ieder geval duidelijk geschreven.
Zeespiegel
09-03-2026 om 14:43
linn19 schreef op 09-03-2026 om 14:23:
[..]
Oh jeetje dit is echt zinsontleding, door het woordje "die" achter "ik heb fijne ouders" haal ik eruit dat ze met haar ouders over de topics gesproken heeft maar idd ze zou iets anders bedoeld kunnen hebben juist door de vaak kromme zinnen.
Wat wel duidelijk is is dat het een niet volwassen reactie is van haar en dat ook als ze het iets anders bedoeld ( het blijft sowieso een sarcastische "lekker puh" reactie) ik het oprecht fijn vind dat zij fijne ouders heeft. Dat heeft ze in ieder geval duidelijk geschreven.
Waarom zou ze "volwassen" reageren, wanneer jij het laat voorkomen dat ze geen recht heeft om een topic te plaatsen. Ze maakt zich zorgen om haar kind. En wil ervaringen delen. Als je daar geen interesse in hebt, dan reageer je gewoon niet.
Roos57
09-03-2026 om 14:45
Lezen Linn . Dat schrijft ze niet . En dat gedram van jou zorgt ervoor dat TO misschien wel nooit weer een topic opent. Een forum is er juist voor om vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen .
Blijf gerust vragen stellen TO . Het is net wat jij schrijft. Hier zijn ook aardige ouders 😜
linn19
09-03-2026 om 14:57
Prima hoor als de pijlen nu op mij gericht worden. Er zijn er in dit topic maar 3 die het beesje bij de naam durven noemen incl mezelf. Zie de laatste post van Max die onderschrijf ik volledig.
TineWinkel
09-03-2026 om 17:54
linn19 schreef op 08-03-2026 om 22:49:
[..]
Laat ik het zo zeggen, ervaringen deel je, die eis je niet op en men vliegt niet zo bizar uit de bocht zoals jij wanneer er andere inhoudelijke reacties komen op een vraag.
nou, dit is dan weer iets te simpel. Ik kan zo een andere forum-er noemen die ook wel eens ervaringen wil horen en dan nogal uit de bocht vliegt als iemand het waagt een advies te geven.... die geeft dat dan ook altijd aan: ik vroeg toch niet om advies, alleen om ervaringen. En als je de OP leest, wordt er idd alleen om ervaringen gevraagd. (dat een hoop mensen hier de OP verontrustend vinden en daarom TOCH advies geven = andere zaak)
Jonagold
18-03-2026 om 22:36
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het is afgelopen. Wil je dat nog even komen vertellen?
Stresskipje
18-03-2026 om 23:08
Ik hoop dat Elvira een forum gevonden heeft om lekker over haar baby perikelen te kletsen. Toen mijn kinderen baby waren deed ik dat ook. Babymoeders onder elkaar, daar heb ik echt mijn hart op kunnen halen toen.
Ik vind hoe er hier gereageerd wordt heel bijzonder. Intrigerend bijna, dat contrast. Een forum is een forum zou je denken, maar niks is minder waar.
miss_mittie
19-03-2026 om 11:38
Oh wat naar 😔 buikvirussen kunnen echt pittig zijn, zeker bij zo’n kleintje.
Hier ook een keer meegemaakt rond die leeftijd en toen duurde het ook langer dan ik verwacht had. De diarree was vrij snel minder, maar dat af en toe overgeven bleef nog een paar dagen terugkomen, vooral als het maagje nog gevoelig was. Dus wat jij beschrijft herken ik wel.
Wat ik toen begreep: het virus zelf kan al voorbij zijn, maar het maag-darmstelsel heeft gewoon nog even nodig om te herstellen. Dan kan overgeven nog af en toe gebeuren, vooral bij melk of iets zwaarders.
Wel dingen waar ik zelf even op zou letten:
-blijft hij goed drinken
-plast hij nog voldoende
-maakt hij verder een redelijk alerte indruk
Als dat allemaal goed is, zit je meestal wel oké. Maar als het overgeven aanhoudt of je twijfelt, zou ik toch even de huisarts bellen. Gewoon voor je eigen geruststelling ook.
En herkenbaar trouwens dat het bij het ene kind heel anders verloopt dan bij het andere 😅 hier ook precies zo.
Sterkte! Hopelijk is het snel helemaal over 🤍