Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Kadonaj

Kadonaj

13-07-2010 om 22:57

Bv afbouwen en flesweigeraar...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

17-07-2010 om 22:02

Onderzoek

Van cb-arts Anneke Bulk toont aan, dat ruim 20% van de kv-kinderen te veel krijgt. Hetzij onwetendheid/onoplettendheid/onzorgvuldigheid, hetzij bewust: dit is goed spul, dus meer goed spul is vast beter. Of het beruchte extra schepje om de baby door te laten slapen.

Tirza

liora

liora

17-07-2010 om 23:09

Nooit van gehoord

Ik ben absoluut een kortvoeder, maar veel van mijn beste vriendinnen zijn langvoedsters. En het grappige is dat zij eigenlijk veel strenger zijn dan ik met nacht- en avondvoedingen.

Dus ook aan de borst kun je met oudere kinderen van rond de 10 maanden echt gaan opvoeden. Een kind van 12 maanden die 's nachts nog drie keer drinkt vind ik meer een kwestie van te soft zijn dan dat ik het zie als een voordeel van borstvoeding.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Liora: 's nachts

"Een kind van 12 maanden die 's nachts nog drie keer drinkt vind ik meer een kwestie van te soft zijn dan dat ik het zie als een voordeel van borstvoeding."

Maar Liora, is er hier iemand die beweerd heeft dat het voordeel van bv is dat een kind van 12 maanden nog drie keer 's nachts drinkt?! Ik kan werkelijk geen wijs worden uit je reacties... of heb ik wat gemist?

Op die leeftijd geldt: sommige kinderen worden vaak wakker, met of zonder bv; andere kinderen worden weinig wakker; en dit kan ook nog in perioden verschillen. Voor een deel kun je wat sturen met "opvoeding" of gewenning, maar voor een deel ligt het aan (de ontwikkeling van) het kind. Meestal gaat een kind uiteindelijk vanzelf "doorslapen", maar bij het ene kind duurt dat langer dan het andere. Ook een grote rol kan spelen of het kind alleen in een eigen bedje ligt, of bij de ouders in bed. En de individuele verschillen zijn gewoon groot, en de oplossingen van ouders verschillen ook.

En zijn het niet juist fleskinderen die een fles melk of limonade mee in bed krijgen zodat ze lekker rustig zijn?! (Nee dat doe jij vast niet, er wordt nu ook wel veel voor gewaarschuwd, maar het schijnt toch veel te gebeuren.)

Tirza G.

Tirza G.

18-07-2010 om 12:22

Lesje in communicatie

Anna3, je hebt helemaal gelijk. Ruim 90% van de zwangeren geeft in hun zwangerschap aan, graag borstvoeding te willen gaan geven. Het overgrote deel daarvan vind je niet meer terug bij zes weken na de geboorte. Er is dan al van alles misgegaan en vrijwel alle moeders die op dat punt al gestopt zijn, geven aan dat er van alles schort aan de informatie die ze krijgen en bovenal aan de begeleiding. Wellicht moet je je pijlen eens richten op mensen die werkelijk het verschil kunnen maken in bv-begeleiding en niet op de paar vrouwen die óndanks alle begeleiding het tóch voor elkaar krijgen om langer dan zes weken bv te geven.
Mensen die geen bv geven (het overgrote deel van de NL jonge moeders) gebruiken overigens "gemak" altijd als eerste argument. Flesjes (waarom zijn dat eigenlijk -jes? Het zijn toch ook geen borstjes?) is véél makkelijker.
Het is een kulargument van beide partijen. Jij víndt dat makkelijker, maar dat wil niet zeggen dat het ook zo ís.
Ik woon in een heel oud monumentenstadje met veel eenrichtingsverkeer, smalle straatjes enzovoort. Toch ga ik vrijwel altijd overal heen met de auto. Mijn vriendin snapt daar echt helemaal niks van, die doet alles op de fiets. Veeeeeeeel gemakkelijker in ons type stad. Tja. We vinden allebei dat we gelijk hebben.

Goed. Een andere vraag in onze cursus Waarom leggen vrouwen de gezondheid van hun baby in handen van de commerciele industrie? Waarom eisen ze niet, dat dit levensreddend products (immers, volgens de fabrikant kun je niet zonder) gratis wordt verstrekt via de apotheek?

Tirza

Bastet

Bastet

18-07-2010 om 17:27

Hennah (ot)

En pfffff die flesjes wat een gedoe vind ik dat, die viezigheid, het schoonmaken, het steriliseren, het afmeten, niet te heet en niet te koud, gauw de fles nog wat afkoelen voor de huilende ongeduldige baby - wat ben ik blij dat we daar van af zijn nu!
Ach,dat went ook hoor,net als de eerste ongemakken bij bv.Je wordt er handig in.En binnen de kortste keren weet je precies hoe lang je die fles moet opwarmen enzo.
Bastet

Kadonaj

Kadonaj

19-07-2010 om 00:47

Ik maak wel iets los hier zeg haha

Ach, aan beiden zit voordeel, borstvoeding is lekker makkelijk als het gaat om, hoppa aanleggen en klaar, erg fijn als je erg moe bent, flesvoeding is weer makkelijk omdat je dat ook aan een ander kan overdragen... Maar aangezien zowel hubbie als ik erg allergisch zijn, wilden we die basis van bv meegeven...

Enne, ja, ik ben wel zo'n slechte moeder hoor, mijn middelste krijgt nog steeds een fles melk mee naar bed, terwijl hij toch ook 9 maanden aan de borst is geweest. Waarom? Meerdere redenen, door zijn aangeboren hartafwijking is hij te klein en te licht. (bijna 2 jaar, net 10 kilo en maatje 86, ter vergelijking, zijn zusje van 5 maanden is bijna 8 kilo en maatje 68/74...) Hij slaapt heerlijk in, het bied hem troost en geborgenheid etc... Oudste deed het er ook heel goed op, die heeft tot 2 jaar de fles in bed gehad en heeft ze toen ingeruild bij de bart smit voor een leuke auto. (Was een snelle jongen, de middelste zou zo'n deal nu nog absoluut niet begrijpen...)

'Waarom leggen vrouwen de gezondheid van hun baby in handen van de commerciele industrie? Waarom eisen ze niet, dat dit levensreddend products (immers, volgens de fabrikant kun je niet zonder) gratis wordt verstrekt via de apotheek?' < --------- goeie iets voor het nieuwe kabinet? Als ze er ooit uit komen daar

Overigens probeerde ik vandaag toch nog een keer de fles, drinkt madam hem ineens wel weer helemaal leeg... hopelijk zet dat door, want... ik mag bv dan handiger vinden dan een fles(je), ik vind dat flesje toch weer veel handiger dan een lepeltje en een kommetje pap

Merel78

Merel78

20-07-2010 om 09:34

Kadonaj

heyyyyyy kadonaj, leuk hier ff wat van je te lezen hoe gaat het verder met de kleine? Ik heb geen tips voor je want ik kolf volledig (nog steeds dus, al vind ik het steeds vermoeiender worden, maar nog ff een maand volhouden in elk geval heb ik me voorgenomen). Ik hoop in elk geval dat ze doorzet. De aanhouder wint, zeggen ze toch? Sterkte ermee

groetjes van Merel (febr-mrt draadje 2009, we leven nog steeds wees welkom om weer eens te buurten)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.