Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Marleen

Marleen

08-03-2011 om 16:25

Bv bij 6 maanden

Hoi, Yfke is nu 6 maanden en op zich gaat het voeden prima maar ik vroeg me toch een paar dingen af. Ze kan zo snel afgeleid zijn, soms heeft ze nauwelijks de rust om te drinken, kennen jullie dat? Echt alles is interessant, en zomaar overal voeden lkt echt niet meer, we moeten ergens rustig gaan zitten. Is dat een fase of blijft dat zo? En ze lust echt geen poedermelk! Hoeft op zich ook niet maar leek me wel handig voor noodgevallen. Misschien een ander merk? En ze drinkt nog steeds 's nachts, is dat nou erg laat? Ze slaapt dan van 19:30 tot een uur of 4:00, en na het drinken weer tot 's morgens. Maar de laatste tijd is ze ook wel eens vaker wakker, alsof ze toch wat moet inhalen door dat onrustige drinken. verder zijn we begonnen met fruit en zo. Dat vind ze wel lekker maar hartige dingen (vis, ei, pastasaus) nog niet. Ben wel benieuwd hoeveel jullie halfjarigen eten / aten. Groetjes, MArleen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

08-03-2011 om 18:11

Paar antwoorden

"Is dat een fase of blijft dat zo? "
Hangt van het kind af, maar borstvoeden zoals in de eerste maanden lukt echt nooit meer. Wel hebben ze vaak al sneller genoeg (nemen grotere slokken), dus de voedingen gaan minder lang duren. Een doekje over het gezicht kan helpen trouwens om niet al te veel afgeleid te worden.

"Misschien een ander merk?"
Probeer ook eens te spelen met de temperatuur, zelf vasthouden en in een tuitbeker doen. Mijn jongste lustte poedermelk enkel als het eigenlijk te heet was...

"En ze drinkt nog steeds \'s nachts, is dat nou erg laat? Ze slaapt dan van 19:30 tot een uur of 4:00, en na het drinken weer tot \'s morgens."
Vrij normaal. Mijn beide zonen gingen in de 7e maand opeens doorslapen (en ik werd nog een week om 3 uur wakker ) Niet doorslapen tot een jaar is echt nog normaal hoor!

"Maar de laatste tijd is ze ook wel eens vaker wakker, alsof ze toch wat moet inhalen door dat onrustige drinken."
Of ze heeft een ziekte op komst, of een tand of kies die aan het doorkomen is, of of of. Er is altijd wel wat. Mijn tip is, je er niet druk over maken, en af en toe echt vroeg je bed inkruipen!

Mijn oudste at een paar hapjes fruit met 6 maanden, mijn jongste werkte hele maaltijden weg. (Maar die was toen ook meer dan 9 kilo ondertussen).

Rapley

Ha Marleen,

6 maanden al weer! Leuke fase, met eten enzo vind ik!
Sluit me bij dc aan met meeste antwoorden.

HIer heeft een papfles (tot Remy ziek werd) gezorgd voor doorslapen. Nu krijgt hij de laatste voeding met KV en pap, maar voorheen kolfde ik de laatste af en deed er drie scheppen biobim pap bij, rijstepap van de bio. Maar die kan je vast ook bij een supermarkt vinden. Hij dronk dan flink, wel 250 min, maar sliep dan het klokje rond. Nu niet meer, maar hij is goed ziek geweest en is nu nog niet helemaal de oude. En idd misschien tandjes die eraan komen.

Bijvoeding zou ik gewoon blijven aanbieden, maar zonder de druk erop. Lekker laten spelen en zelf ontdekken. Ik ben erg van de Rapley methode: http://www.kiind.nl/articles/19/Rapley-methode.html
Daar wordt aangeraden, net als met borstvoeden op verzoek, het kind zelf het tempo te laten bepalen. Ontzettend leuk om te doen en ik geniet erg van Remy te zien eten. Veel leuker dan met een prakje vind ik zelf.
Ik vond trouwens de dingen die je noemde (vis, ei, pasta) ook wel aan de heftige smaakjes kant, maar ja, t is maar net wat ze via de melk gewend is natuurlijk Remy eet nu: rijst, aardappel, sperziebonen, appel, peer, banaan en zuurdesembrood en pompoen...

Liefs lunamaya

Biene M.

Biene M.

08-03-2011 om 21:43

Poedermelk

Vanwege een flinke voorraad moedermelk in de vriezer zijn wij pas laat met poedermelk begonnen. Aanvankelijk mengden we 1 poedermelk op 2 moedermelk, daarna 1 op 1 en vervolgens dronk hij gewoon de poedermelk puur. Misschien had hij dat ook wel zonder mengen meteen gelust hoor, maar dat hebben we dus niet uitgeprobeerd

Verder is mijn borstkind denk ik niet exemplarisch. Bleef tot anderhalf jaar 20 minuten per borst, 2 borsten per voeding drinken. Met twee à drie voedingen per nacht. En doorslapen deed hij vanaf 2,5 jaar.

Marleen

Marleen

08-03-2011 om 22:35

Lezen

Hoi. Ik zal het gaan lezen van die methode. Wat die smaken beterft, ik bied gewoon ene heel klein beetje aan van wat ik zelf ook eet, maar dan geprakt of met een beetje melk erdoor. Dingen als appel en mango vindt ze heel lekker, maar vandaag aardappelpuree vond ze niks. Ze lijkt op haar vader, dol op appelmoes!
Dat van die laatste fles kan ik overwegen, maar hoewel kolven goed gaat weet ik niet of ik zo'n zin heb in extra kolven. Deed of do eje dat dan vlak van tevoren? Dat is hier zo'n druk tijdstip. Half om half lust ze trouwens wel , bv/kv. Groetjes, Lena

Marleen

Marleen

11-03-2011 om 20:27

Alleen fruit

Hoi,
Op dit moment krijgt ze alleen fruit erbij, de rest lust ze niet. Ze lust ook geen pap. Lustten wij ook allemaal niet dus dat heeft ze van geen vreemde. Maar is dat erg dat ze alleen nog maar fruit eet? En mag je dat dan wel 2 keer geven of maar 1 keer? Je zou denken dat ik het nooit eerder heb meegemaakt, heb een zoon amar die is al bijna 10, ik ben alles weer vergeten!
Groetjes, MArleen

dc

dc

11-03-2011 om 21:07

Geeft niet

Het is bijvoeding, melk blijft voorlopig nog het belangrijkste! Zolang je niet denkt dat ze te weinig melk binnen krijgt omdat ze teveel fruit eet, zou ik me geen zorgen maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.