Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Gerdina

Gerdina

30-11-2009 om 11:55

Bv en valium

Ik ben hier een beetje illegaal, zoontje is ondertussen bijna 15 maanden. Het probleem is dat ik vorige week flink door mijn rug ben gegaan. De huisarts wilde mij flinke pijnstillers, maagbeschermers en voor de nacht valium geven. Toen ik zei dat ik nog bv. gaf, moest ik het maar met ibuprofen zien te redden.
Het gaat echter nog niet erg goed en ik twijfel dus of ik niet met de bv zal gaan stoppen en toch die medicijnen nemen.
Mijn vraag is: weten jullie hoelang na inname valium nog in de melk zit? Ik zou het dan slikken voor de nacht (21.30-22.00) en de eerstvolgende bv is 's ochtends rond half negen. Hij krijgt nog 2 of 3 keer per dag bv.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Diazepam

Is Valium (Diazepam) niet een beetje ouderwets?

Hale geeft het een L3/L4, 't is mogelijk schadelijk volgens borstvoeding.com

Er zijn toch honderden andere pijnstillers verkrijgbaar?

Tirza G.

Tirza G.

30-11-2009 om 13:23

Gerdina

He, wat vervelend dat het niet opknapt Medicijnen en borstvoeding is vooral een zaak van nuance. Er is veel verschil in bijv. leeftijd baby, aantal voedingen en de dosering die jij als moeder gebruikt. Voor valium bijvoorbeeld schommelt die dosis tussen de tweemaal daags 2 mg en viermaal daags 10 mg, dat is natuurlijk nogal een verschil.
Het probleem met valium is dat de halfwaardetijd vrij lang is (ruim 40 uur) en dat het effect op je baby hetzelfde is als op jou: (spier)ontspanning. Vooral voor een jonge baby is dat niet wenselijk.
Ik weet de dosis niet die je voorgeschreven gaat krijgen, maar de leeftijd van je baby en het aantal voedingen wat hij krijgt, stemt mij voorzichtig optimistisch. Overigens: alternatieven zijn bijv. lorazepam en midazolam. Die zijn verenigbaar met borstvoeding.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.