Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Bv, fv en voedselintroductie...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Creativiteit

Dat vraagt denk ik gewoon afstemming op je kind en creativiteit van jou als ouder. Maar ik zou het wel speels en prettig willen houden. Je kind kan nog niet praten maar als ze iets niet prettig vind is het aan jou om daar mee om te gaan. En dat wordt je ouderlijke stijl. Er zijn ouders die het prettig vinden om veel invloed te hebben op de manier waarop een kind opgroeit, dat kan makkelijk tot dwingen leiden. Zo zit ik zelf niet in elkaar.
Mijn zus zou zeggen: denk je dat ze nog niet eet als ze achttien is?

Annej

Nee, ik ben ook absoluut niet van het dwingen. Ik laat het voor nu dan ook bij een paar hapjes!
Creativiteit en humor vind ik erg belangrijk bij alle facetten van het opvoeden. Het idee om haar eens iets in handen te geven waarmee ze zelf wat kan 'uitproberen' spreekt me wel aan. We zullen eens zien of er van de week iets geschikts op ons bord ligt waarmee ons meisje ook wat kan
Dank je voor je reactie!

Kraanvogel

Kraanvogel

10-10-2011 om 22:24 Topicstarter

Nou, troost je (of niet)

Maar die van ons is na zo'n week of drie 'knoeien' ook nog geen grootafnemer van niet-melk geworden. Ik hoor af en toe verhalen van het KDV en haar vader (zo schijnt ze vandaag 'wel een kwart' boterham te hebben weggewerkt. Da's mij nog niet gelukt).
Het naar buiten duwen is in ieder geval wel herkenbaar, maar ik denk dat het meer is omdat ze gewoon niet snapt wat de bedoeling is, (nog) niet dat het niet lekker is. Maar Dochter begint niet heel hard te huilen. Wel rare gezichten te trekken en soms een beetje te jammeren, maar dan kan je het even later gewoon weer proberen. Als ze moe wordt (en een beetje in dat stoeltje begint te wurmen) is meestal een goed moment om 'echt' te stoppen.
Wat wij wel doen ('bewust') is nog niet echt structuur erin brengen. Tijdens het avond eten laten we haar zelf knoeien, en voeren we een beetje (nou ja, proberen dus). We geven brood in het vuistje, fruit ook. Maar soms staafmixeren we het ene beetje. Niet tot een gladde brei, maar wel dat het alvast wat zachter is / lijkt. En de ene dag proberen we van alles een beetje (brood, fruit, groent, rijst). De andere dag komen we alleen aan een beetje rijst toe. Ze lijkt niks binnen te krijgen, maar af en toe vindt ik toch echt wel zo het een en ander in die luier terug, dus er wordt wel iets doorgeslikt. In hoeverre dat dan weer bewust is....

En inderdaad: als ze achttien is, zal ze heus wel iets eten.

Kraanvogel.
(heeft net ingelopen broccoli op de grond ontdekt)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.