Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Sunja

Sunja

31-08-2010 om 21:09

Bv + veel slapen

Nu verklaren jullie mij natuurlijk echt voor gek maar ik maak mij zorgen omdat mijn baby van 8 weken zo veel slaapt. En ik denk dat mijn borstvoeding erdoor terugloopt.
Hij is nu een paar nachten 's avonds tussen 19.30 en 20.00 in slaap gevallen en slaapt dan maar door en door en door. Omdat ik intussen met hartkloppingen wakker lig, maak ik hem wakker zo rond 05.00, en vanmorgen om 06.00. Hij drinkt dan wel, maar maar 1 borst. Dan verschoon ik hem en slaapt hij door tot wel 09.30 a 10.00 in de ochtend. Om vervolgens een uurtje wakker te zijn en dan weer 3 a 4 uur te slapen. Om weer een uurtje wakker te zijn en weer 3 uur te doen.
Op deze manier zit ik nog maar op 4 voedingen. En vaak drinkt hij maar 1 borst en dan wil hij niet meer. Op zich is hij tevreden, alleen vandaag huilde hij wel veel. Maarja, dat heb je soms, op zich vind ik dat niet alarmerend. Hij zit in de TNOgroeicurve onder het gemiddelde gewicht, maar wel in de curve (dus tussen de middelste en de onderste lijn).
Maar loopt mijn bv nou terug met zo weinig voedingen? En maak ik mij terecht zorgen?
Ieder kind is natuurlijk anders, maar dit scheelt zoveel met mijn eerste dat ik het raar begin te vinden!
Sunja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
xx

xx

31-08-2010 om 21:42

Hoe oud?

is je kindje? Ik hoor allerlei verhalen om me heen van moeders die maar 4x per dag BV geven. Doordat ik een refluxmanneke heb, blijf ik op 5-6 voedingen hangen (die zijn dan minder groot)

Als je kindje goed plast en poept en normaal groeit, dan kan het izjn dat 4 voedingen voldoende zijn. Ga een extra te wegen bij het CB als je je onzeker voelt. Ze gaan natuurlijk ook steeds grotere hoeveelheden drinken naarmate ze ouder worden.

Misschien heb je in 1 borst meer dan genoeg voeding? Als je bang bent kun je ook nog eenkeertje extra kolven. Dan hou je zeker de BV op peil.

Lastig he, denk je dat je zekerder bent bij de 2e, maar over sommige dingen ben je weer net zo onzeker, het is zo herkenbaar

Gr.
Sannie

Herkenbaar

Een paar maanden geleden heb ik hier ook een berichtje gepost over m'n baby die maar bleef slapen, vooral 's nachts. Hij sliep zo van zeven tot negen de volgende ochtend En dan na een uur weer moe zijn.
Ik denk idd wat Sannie schrijft, als ie goed groeit, poept en doet, dan zal het allemaal goed gaan, ze geven het natuurlijk zelf meestal goed aan. En als ik naar m'n eigen situatie kijk, na een paar weken werd hij 's ochtends rond zevenen wakker en zijn de periodes dat hij overdag wakker is ook langer geworden. Nu is hij 6 maanden en komt hij opeens weer voor 2 nachtvoedingen.. Ik zou zeggen, geniet van je rust, blijkbaar heeft je zoon het nodig en voor de bv kun je altijd de 2e borst kolven voor de productie.
Groetjes Marije

Sunja

Sunja

01-09-2010 om 23:38

Weinig plassen

Ja dat hij het zelf regelt, dat is wat ik eigenlijk ook denk. Maar nu plast hij ook zo weinig in vergelijking met een paar dagen geleden en dus maak ik mij wel zorgen.
Hij is 8 weken trouwens, nog echt klein dus.
Ik ga toch maar even naar de huisarts denk ik, al wil ik dan dat spreekuur niet 'vervuilen' met nietszeggende klachten zal ik maar zeggen
En ik zie het niet zo zitten om 's nachts te gaan kolven, daar ben ik eigenlijk te moe voor. Overdag zou natuurlijk wel kunnen, maar ik heb ook een peuter van 2 om mij heen dus niet zoveel mogelijkheden! Maar het is wel een oplossing inderdaad.
Groetjes,
Sunja

liora

liora

02-09-2010 om 09:29

Sunja

Hoi,

Als hij voldoende groeit, poept en plast is er niks aan de hand. Maar als dat niet zo is, zoals jij schrijft, dan zou ik zelf hem toch 's nachtslot aanleggen. Je schreef dat je zelf toch onrustig slaapt erdoor, dus dat zou ik doen. Ook omdat je bv anders misschien heel snel gaat teruglopen.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tirza G.

Tirza G.

02-09-2010 om 13:31

Sunja

Ik vind het echt weinig, vier voedingen voor zo'n kleintje. Baby's kunnen ook té slaperig zijn. Meer huidophuidcontact wil nog al eens leiden tot een wat enthousiastere baby, die wat meer en langer wil drinken.

Tirza

misschien wat meer activeren om toch meer te drinken tijdens een voeding, flink nat washandje, kriebelen onder het voetje, hard tegen hem praten, onder kinnnetje kriebelen.
Ons zoontje dronk ook te weinig (was in deeerste weken) en de verloskundige is er toen een voeding bij komen zitten om te kijken hoe het ging. het bleek dat hij gewoon wel tevreden was met een paar minuten drinken, dan viel ie weer in slaap. We moesten hem toen op een van bovenstaande manieren activeren om toch te blijven drinken en ik kneep tijdens het voeding met een c beweging in m'n borst, zodat ie makkelijker meer binnen kreeg. na een paar dagen er zo actief mee aan de gang te zijn gweest ging ie uit zichzelf meer vragen en dus meer drinken. Zoals de vk zei, z'n cv moest nog even goed afgesteld worden. Hij dronk alleen het broodnodige, terwijl ze natuurlijk ook wat vet moeten kweken.
Misschien kun je een lactatiedeskunidge eens langs laten komen, zodat ze een voeding mee kan maken en misschien tips kan geven.
Succes! Ik weet hoe onzeker je ervan kunt worden.

Sunja

Sunja

02-09-2010 om 23:10

Nu verkouden

Bedankt voor alle tips! Op het moment is hij erg verkouden (net als mijn oudste), hij niest dikke snottebellen en rochelt als een oude man. Ik denk dat hij zich al een paar dagen niet zo lekker heeft gevoeld en daarom wat minder enthousiast was. Nu lijkt het namelijk over te zijn. Hij wilde gisteren (en zojuist) gewoon weer drinken voor zijn late avondvoeding en werd ook afgelopen nacht rond 4 uur wakker om te drinken. Het verkouden zijn is echt zielig, en levert allicht weer andere dingen op. Maar dat rare patroon lijkt nu vanzelf doorbroken, ik hoop het maar.
En inderdaad: als hij niet zelf wakker wordt, maak ik hem wakker en leg ik hem aan. Dan drinkt hij toch meestal 1 borst, maar verder krijg ik hem niet - ook niet met de voetjestruc!
Het is inderdaad meer dat je er zelf zo onzeker van word en ik begon mij echt zorgen te maken over mijn productie in combinatie met dat heel veel slapen. Ik hoop dat het nu voorbij is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.