Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Bv/kv vraag

Hallo allemaal,

ik geef bv aan mijn dochter van nu 7 weken. Het kolven gaat nog niet geweldig en gisteren moest ik even een paar uurtjes weg. Naast de 40 cc bv die klaarstond heb ik toen ook een pakje nutrilon gekocht (zo'n kant en klaar pakje). Hiervan heeft ze na de BV zo'n 30cc weggedronken en daarna heeft ze gigantisch gespuugd. Normaal spuugt ze echter nooit. Ook was ze de hele avond en nacht van slag met erge buikkrampen, ook hier heeft ze normaal niet zo'n last van. Kan dit van zo'n klein beetje KV komen? Iemand een zelfde ervaring gehad?

Groeten,

Mira31

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mira31

mira31

01-11-2008 om 19:42 Topicstarter

Nee, 1e keer

Hoi Mieke,

Dit was de eerste keer. Ik dacht in 1e instantie ook aan allergie, maar zou ze dan zo heftig en direct kunnen reageren?

Groetjes,

Mira

Neusspray?

Ik gebruikte vaak syntocinon neusspray bij het kolven, dan ging het aanzienlijk beter met het toeschieten.
Moet m.i. op recept via de huisarts.

Damajo

mira31

mira31

02-11-2008 om 12:02 Topicstarter

Reactie

Hoi,

Er komen inderdaad allergieën voor. Haar vader heeft wat voedselallergieën (spinazie, andijvie en dat soort groenten), hooikoorts en allergieën voor huisstofmijt, bomen en huisdieren. Haar zus van 10 heeft astma en tevens allergieën. Ik ga donderdag even naar het consultatiebureau en zal dan even overleggen.

Ik gebruik al de neusspray met kolven, maar krijg er (nog) niet genoeg uit voor een volledige voeding. Nu ben ik net vandaag voor het eerst ongesteld geworden, dus ik vermoed dat ik gewoon ook wat minder melk had daardoor en daardoor dus "maar" 40 cc heb gekolfd. Mijn plan was om als ik in december weer moet gaan werken zoveel mogelijk te kolven en er geen halszaak van te maken als ze er een keer niet genoeg aan heeft (en dan het aan te vullen met KV indien nodig), maar als ze inderdaad allergisch is moeten we even goed kijken wat dan te doen...

Overigens drink ik zelf wel melk, niet overdreven veel, maar toch, zou ze daar dan niet op reageren?

Groetjes en bedankt voor het meedenken!

Mira31

Anouschka

Anouschka

04-11-2008 om 08:05

Bij mij

Mijn middelste (nu 10 jaar) heeft ook problemen gehad met het overgaan van bv naar kv. Hij hield niets binnen, kreeg grote rode dikke vlekken over heel zijn huid en stond op het punt van uitdrogen. Bleek dat hij allergisch was voor koemelk en bepaalde toevoegingen in de kv.

In overleg met de huisarts en cb overgegaan op speciale kv zonder toevoegingen e.d. Dit was een stuk duurder maar met een verklaring van het cb werd de voeding vergoed door de verzekering. Wel moest ik het dan bij de apotheek bestellen, maar who cares. Daarna ging het gewoon goed. Inmiddels is hij wel over zijn allergie heen gegroeid.

Wellicht heb je hier iets aan.

Succes!

Anouschka

Gnome

Gnome

04-11-2008 om 09:50

Ook allergie hier

Dus ook speciale en dure kv gekocht toentertijd bij de eerste. Wist niet dat je dat ook vergoed kon krijgen, ik heb alles zelf betaald!

succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.