Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
eef!

eef!

28-12-2009 om 14:38

Cluster ervaring (bv) wie?

Ik ben erg benieuwd naar andere moeders met cluster ervaringen. Ik merk dat mijn zoontje van bijna zes weken dit erg nodig heeft. Vooral 's avonds. Ik ben elke avond wel een paar uur aan het voeden, al een aantal weken nu. Ik zou graag meer verhalen willen lezen van moeders, en dan of het bij jullie ook elke avond was, of juist soms. En wanneer het weer stopte, en hoe je dat merkte, dat het niet meer nodig was.
Als hij het nodig heeft is het natuurlijk goed, maar ik vind het ook wel erg belastend, voel me de hele avond gebonden aan de bank. Zou nu eigenlijk wel willen dat het bijna over zou zijn!! Maar dat is misschien wel erg veel gevraagd. Ik ken het in ieder geval niet van mijn eerste kindje.
Kortom, erg nieuwsgierig naar andere verhalen. Groet Eef

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mae Ann

Mae Ann

28-12-2009 om 19:53

Hier

vooral mijn zoontje ook, vanaf geboorte tot een week of 12 iedere avond tussen 6 en een uur of 11.... maar vond het zelf eigenlijk heerlijk! zorgde dat ik al schoon en in pyjama op de bank zat, boekje, afstandbediening, kussentjes, iets drinken. baby in de arm die gewoon heerlijk kon drinken, en ik had een excuus om ook lekker uit te rusten (afwas: die kon ik natuurlijk niet doen) na een week of 12 was het opeens over, sliep-ie om een uur of 7 in en kon je hem echt op bed leggen. ik zou zeggen: geniet ervan!

eef!

eef!

28-12-2009 om 21:55

Mae ann

Maar mae aan, wil dat zeggen dat jij 12 weken geen avond weg bent geweest? Of hoe gingen die avonden dan? Opzich heb ik geen problemen met voeden een hele avond lang maar ik wil niet elke avond aan huis gekluisterd zijn...

dc

dc

29-12-2009 om 16:54

Ervaringen hier

ik merkte bij beide dat ze de eerste 2 maanden veel clusterden. In het begin tot ongeveer 11u 's avonds, en dat werd steeds vroeger.
Ik legde ze op bed als ik dacht dat ze echt vast sliepen, en dat ging prima. Vanaf een maand of 2 ben ik begonnen ze rond 8u wakker in bed te leggen, en dat ging ook prima.

Ik had de eerste maanden niet echt behoefte om zonder baby ergens heen te gaan. Als ik weg ging, ging baby mee. En dan voedde ik gewoon waar ik was.

eef!

eef!

29-12-2009 om 21:10

hoe merkte je dat ze er aan toe waren om zonder te clusteren te gaan slapen? Dat vind ik nou zo moeilijk. Vandaag dacht ik om 20.30uur dat hij erg diep sliep, maar hij werd toch weer wakker, nu ligt hij dus toch weer bij mij... Terwijl ik ook niet echt het idee heb dat hij honger heeft.

Mae Ann

Mae Ann

30-12-2009 om 19:24

Eef!

Eef,
ja sneu misschien, maar geloof inderdaad niet dat ik die eerste paar maanden zonder baby ergens heen ging. Als ik 's avonds iets had, ging baby mee. Had ik geen problemen mee, is ook maar zo'n korte tijd eigenlijk.

dc

dc

30-12-2009 om 21:50

Uitproberen

je probeert het, wordt hij weer wakker, neem je hem weer bij je en probeer je het een half uurtje later nog eens.

En als je denkt dat hij echt wel genoeg heeft gehad, haal je baby dan niet gelijk uit bed als hij wakker wordt. Baby's hebben slaapperiodes van 45 minuten. Na 5 minuten even wakker, vallen ze dan vaak vanzelf weer in slaap (tenzij je ernaar toe gaat en je ze weer helemaal wakker maakt). Ik keek altijd naar de klok en wachte 10 minuten voor ik erheen ging (tenzij hij krijste natuurlijk).

eef!

eef!

02-01-2010 om 21:20

Niemand meer cluster ervaring?

Is er verder niemand met cluster ervaring?
Ik heb hem net doodmoe op bed gelegd, nadat hij de hele miidag zo'n beetje wakker is geweest. Zonder te clusteren dus!
Eef

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.