Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Massi Nissa

Massi Nissa

04-04-2011 om 13:05

Clusteravondjes? nog een bv-vraagje

Nog een bv-vraagje over zoon (inmiddels 2,5 week oud). Hij groeit goed, bij de vorige weging was hij in een week tijd ongeveer 260 gram aangekomen. Hij drinkt dus voldoende, maar doet dat in veel kleine beetjes. Soms drinkt hij een borst helemaal leeg en slaapt dan keurig drie uur (dit doet hij 's nachts telkens keurig en daar ben ik erg blij mee, dat begrijpt u), maar vaker drinkt hij een beetje, slaapt wat, drinkt nog wat, slaapt weer en doet zo gerust een uur of zelfs langer over twee borsten. Waarna hij dus na anderhalf a twee uur weer komt. Vooral 's avonds heeft hij er een handje van om eigenlijk min of meer volcontinu aan de borst te (willen) hangen. Ben ik hem nu straal aan het verwennen door elke keer als-ie piept de borst aan te bieden, moet ik hem laten jammeren tot het weer 'tijd' is, of gewoon zijn eigen weg laten zoeken? Die eigen weg lijkt toch verdacht veel op zoveel-mogelijk-lekker-bij-mama-lurken. Wie weet hoe dat zit en wanneer er wat meer regelmaat en afstand tussen de voedingen komt?
Groetjes
Massi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
uma

uma

04-04-2011 om 13:42

Etenstijd

hoi massinissa,

het was in het begin geloof ik, minimum 2 uur tussen en maximum 4 uur...
mijn oudste heeft 20 maanden BV gehad maar het is alweer even geleden, mijn jongste kreeg van dag 1 de fles.
ik herinner het me wel heel goed dat ik die eerste weken ook meer dan niet mijn baby aan de borst had.
maar langzaamaan leerde ik wel dat non stop tutter gedrag af. (hoe zeggen jullie dat, tutter is in Belgie een fopspeen)
mijn tip, wees er alert voor, ben je al aangezien je dit berichtje post, maar probeer haar echt "honger" leren hebben. misschien is dat even hard nu, maar je borst is om te eten. lukt 2 uur tussen denk je? de avonden zijn het lastigst hè?
leg je je baby in een slaapkamer?
veel succes!

Avonden

Toen mijn tweede een paar weken oud was, had hij juist eind van de dag een huil- periode, leek door krampjes maar dat weet je nooit. Ik installeerde me dan vanaf uur of 17 op de bank en ging ervan uit dat ik daar voorlopig zat met kind aan/van de borst..

Heeft hij al een speentje trouwens?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Massi Nissa

Massi Nissa

04-04-2011 om 15:16

Speentje en slaapkamer

Hij blieft geen speen, kijkt heel erg vies en spuugt hem steeds weer uit. Geef hem eens ongelijk, zo'n vies plastic ding. In de slaapkamer ligt hij niet veel, ik wil hem wennen aan omgevingsgeluid dus hij slaapt veel in de box of buiten in de wagen op het balkon.
Ja, Vertigo, die avonden, misschien is het ook wel gewoon babyhuiluurtje op dat tijdstip. Ik zit in elk geval elke avond met een baby aan de borst tijdens het avondeten. Je wordt er best handig in, eten met alleen een vork .
Uma, ik probeer inderdaad te zien of hij wel echt honger heeft, maar hij knaagt dan op zijn vuist en zoekt steeds met zijn gezicht naar de borst - dat zijn toch duidelijke hongersignalen lijkt mij.
Kramp heeft hij denk ik niet, hij trekt niet met zijn lijfje of armen en benen. Ik denk dat ik kramp wel zou herkennen, dat had dochter best vaak. Het lijkt gewoon een gigantische hongerlap. Melk heb ik wel genoeg, het loopt er bij tijd en wijle vanzelf uit.
Groetjes
Massi

dc

dc

04-04-2011 om 16:08

Mijn ervaring

Is dat je overdags vaak prima een paar uur tussen voedingen kunt laten, maar inderdaad je met een grote fles water, goede boeken en/of tv voor de tv moet planten na het avondeten om continue te voeden met wat korte pauzes tussendoor.

Het werd bij mijn oudste 2 steeds later dat ze hieraan begonnen, en gingen steeds vroeger "echt" slapen. Go with the flow, zou ik zeggen.

Rembrand

Rembrand

04-04-2011 om 18:51

Klinkt als normaal gedrag

Hoi Massi,
Wat je manneke doet klinkt als heel normaal drinkgedrag voor een baby van deze leeftijd.
Voedingen uitstellen tot het "zijn" tijd is lijkt nutteloos en kan je productie ( en zijn groei ) negatief beïnvloeden.
Zoveel-mogelijk-lekker-bij-mama-lurken is namelijk heel gewoon. Er komt vanzelf meer regelmaat in. Go with the flow lijkt me de beste oneliner voor de komende tijd.
De duur van de borstvoeding periode in medisch/fysiologisch, cultureel- en historisch-antropologisch en biologisch perspectief.
C.G.A. van Veldhuizen-Staas, IBCLC
© 2001, 2006

De vraag hoe lang een kind borstvoeding zou moeten krijgen, leidt tot veel discussie. Veelal wordt het als normaal gezien als een kind een paar maanden borstvoeding krijgt, waarna wordt begonnen met bijvoeding. Door enkelen wordt er van uitgegaan dat de waarde van moedermelk en het drinken aan de borst na een half jaar sterk vermindert. Anderen ijveren voor een jaren lange borstvoeding periode. Vanuit verschillende wetenschappelijke disciplines kan men deze vraag pogen te beantwoorden. Vanuit al deze disciplines komt als antwoord dat borstvoeding geven in elk geval langer moet doorgaan dan enkele maanden.

Zwangerschapsduur
Een mensenkind wordt, ook als hij na een voldragen zwangerschap wordt geboren, prematuur geboren. Alleen buideldieren zijn nog minder ver ontwikkeld en verblijven na de geboorte nog heel lang in de buidel, die fungeert als een soort buiten-lichamelijke baarmoeder. Een mensenbaby is weliswaar niet blind en doof bij de geboorte, maar wel volslagen hulpeloos: hij kan niet zelf naar zijn eten toe en is voor alles afhankelijk van zijn moeder en wel voor zeer lange tijd. In vergelijking met de ontwikkeling van hogere zoogdieren, zou een mensenkind nog ongeveer 6 tot 9 maanden langer in de baarmoeder moeten blijven. Maar dit is onmogelijk, omdat het kind dan vanwege zijn schedel omvang, die nu al vaak voor problemen zorgt, niet meer geboren kan worden. Voor een gezonde ontwikkeling tot mens is het daarnaast nodig dat een mensenkind al in een zo vroeg mogelijk stadium mensen om zich heen heeft. Vergelijkingen tussen de zwangerschapsduur en de duur van de borstvoeding periode bij zoogdieren tonen aan dat die beide ongeveer even lang zijn. Voor een mensenkind zou dit leiden tot de volgende rekensom: zwangerschapsduur 9 maanden + 6 à 9 maanden = 15 à 18 maanden. Dus duur borstvoeding periode: 15 à 18 maanden gerekend vanaf de verlengde zwangerschapsduur, dus 6 à 9 maanden + 15 à 18 maanden = 21 à 27 maanden. Dit komt overeen met de aanbeveling van de WHO om kinderen borstvoeding, aangevuld met geschikte andere voeding, te geven tot ver in het tweede levensjaar ("21 maanden") of daar voorbij ("27 maanden").
Als je de informatie hieronder leest begrijp je beter waarom mensenbaby's vaak willen en moeten drinken in de eerste maanden van hun leven ( auteur : Gonneke van Velthuizen-Staas-lactatiekundige IBCLC).
Samenstelling van de melk
De samenstelling van melk is een aanwijzing voor de manier waarop het kind of het jong wordt gevoed. Dieren die een bijzonder rijke of 'zware' melk hebben, dat wil zeggen met relatief weinig water en met veel eiwitten en/of veel vetten, zogen hun jong relatief weinig frequent, tot soms maar een of twee keer per etmaal (haas) of minder (zeezoogdieren). Dieren met een relatief 'dunne' melk, dat wil zeggen met veel water, weinig eiwitten en vetten en eventueel veel suikers, zogen hun jong meerdere keren per etmaal tot bijna continue. Menselijke melk behoort tot de dunste en zoetste melksoorten. Hieruit volgt dat een mensenkind vrijwel continue toegang tot de borst moet hebben. Dat wil zeggen, dat het kind gedurende het gehele etmaal, ook 's nachts, regelmatig gevoed wordt en daarom dicht bij de moeder in de buurt moet blijven.
M.

Valkyre

Valkyre

04-04-2011 om 20:08

Niet uitstellen

Ik zou het "lurken" 's avonds niet uitstellen hoor! Mijn ervaring is dat hoe meer zoonlief 's avonds aan de borst lag, hoe minder vaak hij 's nachts kwam. Dus als je graag wil slapen 's nachts zou ik daar voorlopig niet teveel aan morrelen. Je kunt op den duur wel het schema (als hij een schema heeft...) een beetje verschuiven, met een kwartiertje ofzo, maar probeer hem dan na het leegdrinken van de ene borst goed wakker te maken (verschonen) voor je de laatste borst geeft.

Neemt hij ook je pink niet? Dat zou je net een kwartiertje winst kunnen opleveren. Maar ja, uiteindelijk vindt hij wel een ritme. En beter overdag dan 's nachts lurken, toch?

Asa Torell

Asa Torell

04-04-2011 om 20:33

Go with the flow

inderdaad. Dat was zo'n verademing voor me bij de tweede, om ineens met die instelling bv te geven. Dankzij Ouders Online trouwens en niet in de laatste plaats Rembrand! Mijn oudste heeft er achteraf heel wat onnodig gehuil op zitten wegens 'nog geen tijd' en ikzelf heel wat zinloze stress. Want wat is er bovendien erg aan 'lekker bij mama lurken' of aan gebrek aan regelmaat? Pas als er echt objectieve redenen zijn waarom je daar last van zou hebben (zere tepels bijvoorbeeld) lijkt het me tijd worden om er iets aan te doen.
Dochter heeft hier dan ook inderdaad een tijdje s avonds aan 1 stuk door gedronken, maar daar was ik best blij mee, ze huilde tenminste heel weinig. En de echte regelmaat is ook nooit gekomen, het bleef ergens tussen de 2 en 2.5 uur overdag, met soms een extra slok tussendoor. Precies weet ik het ook niet want ik lette er gewoon niet op, en dat is vooral het punt.

Massi Nissa

Massi Nissa

04-04-2011 om 20:40

Rembrand

Hartstikke interessante informatie, dank je wel - vooral het laatste stukje is natuurlijk relevant voor mijn vraag. Volgens jouw informatie is voeden op verzoek dus ook echt voeden op verzoek. Zo had ik het ook opgevat. Het vervelende is dat ik de afgelopen dagen van drie verschillende bronnen te horen heb gekregen dat te vaak voeden niet goed zou zijn. Volgens de huisarts (die alleen geacht werd naar de teennagels van zoon te kijken en naar de bv vroeg omdat het onderwerp hem naar eigen zeggen zeer na aan het hart ligt) krijgt de baby van veel voedingen per dag buikkramp omdat hij het niet kan verwerken. De dag daarna kwam de jvp van het cb op bezoek en die riep precies zoiets, aangevuld met dreigementen over tepelkloven (waar ik helaas veel ervaring mee heb bij de vorige baby en waar ik best bang voor ben). En toen kwam mijn zus (een ervaren borstvoedster) er nog overheen vanmorgen met de mening dat zoon nooit zo vaak per dag honger kan hebben en dat ik, door hem bij elke kik de borst te geven, een verkeerd signaal geef (eten = troost). Nu had ik me heel heel heel stellig voorgenomen om naar niemand meer te luisteren als het over borstvoeding gaat (Ouders Online uitgezonderd natuurlijk), maar ja, als er drie mensen binnen een paar dagen roepen dat je te vaak voedt, ga je je toch afvragen of er niet wat in zit.
Al met al een heel verhaal, maar ik begrijp dat het geen kwaad kan om op de huidige voet door te gaan. Nou, dan doen we dat, want ik kan niet tegen huilende baby's en als hij krijgt waar hij om vraagt, is het het schattigste kereltje op aarde.
Groetjes
Massi

dc

dc

04-04-2011 om 20:44

Mijn idee

Is dat je inderdaad niet bij elke kick gelijk de borst moet gaan geven, maar blijkbaar hebben baby's dat clusteren echt nodig 's avonds.

Ik probeer altijd een beetje regelmaat in de zin van volgorde te handhaven (maar ook niet superstrak altijd): slapen, voeden, spelen, luier verschonen, bed, en dan weer voeden, etc. Maar ik merkte bij de 2e dat een kleine baby toch vaker nog een slok tussendoor wil, of juist heel erg goed aan de borst in slaap valt. En waarom zou je het jezelf dan moeilijk maken? Ik zie het nu voor de volgende dus als een streefvolgorde, waar ik zo rond de 3/4 maanden aan wil zitten.

Asa Torell

Asa Torell

04-04-2011 om 21:23

Hmm

Ik was blijkbaar zo overtuigd van het gelijk van Ouders Online en borstvoeding.com, dat dit soort verhalen destijds geheel langs mij heen gingen als 'cultureel bepaalde kletspraat' (lees ook eens http://www.borstvoeding.com/aanverwant/maatschappij/borstvoeding-in-de-geschiedenis-van-westeuropa-1.html , ooit 'mocht' het zelfs maar twee keer per dag!).
En het bleef inderdaad makkelijk gaan met dochter: geen tepelproblemen (maar die had ik bij zoon ook niet zo, in jouw geval kan ik me voorstellen dat je je daar wel druk over maakt) en geen krampjes - ik denk dat er per keer ook gewoon helemaal niet zo veel uit de borst kwam dus dat ze ook niet zo'n last had van overvoerd raken.

Biene M.

Biene M.

04-04-2011 om 22:07

Herkenbaar

Mijn zoontje was uit hetzelfde hout gesneden; de hele avond aan de borst. Ik stelde me er maar op in, ging lekker zitten in de hoek van de bank met een fles water, wat kussens hier en daar en een boek. Sinds ik van school ben heb ik nooit zoveel gelezen als in de eerste levensmaanden van S. Na verloop van tijd viel hij steeds vroeger in slaap waarna ik hem in zijn eigen bedje legde.

Aanvankelijk wisselde ik om zere tepels te voorkomen wel op de klok van borst. Na 10 minuten in het prille begin en uiteindelijk na een minuut of 20.

Na verloop van tijd zal hij vast langere pauzes gaan laten tussen de voedingen, maar heb geduld. Mijn S'je wachtte daarmee tot mijn verlof bijna was afgelopen.

Oh borstvoeding

Ik hoop zo dat het weer lukt want ik heb er vorige keer echt van genoten.

Hier ook dat zoon hele avonden bezig was. Gelukkig had ik niemand anders om voor te zorgen dus het maakte niet uit. Hij was zeker een paar maanden oud voor dat een beetje begon te veranderen.

Met een paar weken zou ik het dus lekker laten gaan en er zoveel mogelijk van genieten. Voor je het weet gaan ze op tijd naar bed en hebben ze je minder nodig.

Massi Nissa

Massi Nissa

05-04-2011 om 09:10

Dank jullie wel

Ik stop mijn oren dicht voor alle verhalen om me heen en ga gewoon op deze voet verder met zoon. Hij is namelijk een bijzonder tevreden baby met dit patroon. En als het zo doorgaat, wordt hij Opperhoofd Kakwang van de Meloenbuiken, dus dat groeien zit ook wel snor.
Groetjes
Massi

Haha

is dat je nieuwe koosnaampje voor zoon?

Wij noemden ons dikkerdje Fat-Face en Thunderthighs omdat hij het bijzonder goed deed op bv, zelfs ondanks dat hij altijd de helft van de voeding er weer uitgooide aan de verkeerde kant.

Massi

Voor wat het waard is, mijn ervaring: mijn middelste zoon had een nogal atyisch drinkpatroon. Kon overdag uuuuurenlang liggen maffen, en wilde daarna uuuuuuren aan de borst. Of soms dronk hij dan toch in een kwartiertje zijn hele buikje rond, zo lekker klokkend weet je wel Heb er heerlijke herinneringen aan. De kraamverzorgster werd er wat nerveus van, wilde er meer regelmaat in aanbrengen. Als ik hem dan wakker maakte, toch enigszins onzeker door haar aandringen, monkelde hij wat, maakte wat ontevreden geluidjes en viel diep in slaap aan de borst. Drinken, ho maar. Kon het goed zijn dat-ie een half uur later gillende honger had. Alles op _zijn_ tijd dus
Moraal: vaar op je intuïtie, en zo nodig: OO
Ach, wat zou het heerlijk zijn nog eens een wurmpje aan de borst te hebben.....ik moet het niet zeggen, ik ga het niet zeggen, nee, echt niet het is een te groot cliché, verhip ik zeg het toch:
geniet ervan!

Massi Nissa

Massi Nissa

05-04-2011 om 14:33

Petal en anneque

Petal, ik vind het heerlijk, zo'n mollig mannetje. Hij krijgt zelfs al elastiekjes bij zijn polsen, zo schattig.
Anneque, ik geniet al sinds zijn geboorte van alles. Ik vind het zelfs nog leuk als hij in mijn oog piest tijdens het verschonen. En ja, dat klokkende geluidje van een drinkende baby maakt een moeder volmaakt gelukkig. Jouw zoon zat duidelijk op hetzelfde patroon als mijn zoon, is die van jou nog zo eigenwijs of is het bijgetrokken?
Groetjes
Massi

Tirza G.

Tirza G.

05-04-2011 om 16:01

Het patroon van baby's

Daar vergissen heel veel mensen zich in. Als je leest, dat je in het begin 8-12 voedingen per etmaal geeft kun je er niks aan doen als je in je hoofd het rekensommetje maak: 24 gedeeld door 8-12, aha, dat is elke 2-3 uur. Maar zo is het dus niet. Let op, hier komtie. Geldt voor Heel Veel Baby's Wereldwijd:
Ergens onder de ochtend (tussen 0500 en 0700) komt Baby voor de 1e voeding. Daarna tukt hij weer heerlijk verder, vaak wel tot een uur of 10, 11. Nou, dat gaat goed denk je dan. Je bent zelf gedoucht en aangekleed en innig tevreden begin je aan de 'midden op de ochtend'-voeding. Daarna gaat baby naar bedje en verrek, meldt zich om een uur of 1 alweer. Mmmmm. Dat is geen 3-4 uur. Nou ja, vooruit dan maar. Om 3 uur is hij er weer al. En om half 5. Ach, eigenlijk is het na vieren bal (wie de term 'happyhour' heeft uitgevonden heeft duidelijk nooit met baby's en peuters te maken gehad tussen 17 en 18 uur). De hele avond ben je met Baby in de weer, je hebt amper tijd om te eten en de boel een beetje aan kant te krijgen want je zit de hele avond met Baby op de bank. Ontroostbaar. Alleen maar te troosten aan de borst. Om een uur of 10 ben je op. En er helemaal klaar mee, je voelt je leeggezogen, moe, te dik en ook je haar zit waardeloos. Baby lijkt te kalmeren om zo tegen 23 uur warempel in slaap te zakken. Ha! Voormekaar! Gauw zelf ook naar bed, je weet maar nooit. Met een beetje mazzel blijft het bij één nachtvoeding, ergens tussen 1 en 2. Om vervolgens nog even te kunnen slapen tot de eerste ochtendvoeding. Zie boven Komt het jullie bekend voor? Vast wel.
Baby's hébben wel een patroon en een ritme, het klopt alleen niet met 'elke 2-3 uur een voeding en een slaapje' zoals wij het in ons hoofd liggen. Dat ligt niet aan Baby. Dat ligt aan ons hoofd.

Tirza

Massi Nissa

Massi Nissa

05-04-2011 om 19:57

Gos tirza

Zulke teksten vind je nou nooit in "Zwanger" en dat soort tijdschriften, terwijl ze voorin elke editie zouden moeten staan, lettertype 18, gouden rand eromheen.
Groetjes
Massi

Tirza

Wow, dit bericht is zelfs met terugwerkende kracht geruststellend voor mij! Die van mij heeft wel heel keurig jou patroon gevolgd. Eigenlijk een heel braaf mannetje dus Jammer dat ik me er toen minder in kon ontspannen... Hij sliep trouwens wel vlot door, maar sinds buikgriep en tandjes, komt hij weer voor mininmaal twee nacht voedingen (nu 8 maanden). Dankzij OOL maak ik me ook daar niet druk over.
groetjes lunamaya

Anna3

Anna3

05-04-2011 om 21:34

Ander geluid

Mijn dochter hield zich keurig aan een vast schema van iedere 3,5 a 4 uur voeding, wel met een typische afwijking: de voeding van rond 19.00 uur sloeg ze over, om zich aan het einde van de avond weer te melden. Daar heb ik niets aan gestuurd. Ik heb ook nooit iets gemerkt van regeldagen of clusteravonden.
Ik moet wel heel eerlijk zeggen/bekennen dat ik (achteraf) blij ben dat ik niet avond aan avond uren zat te voeden, want ik geloof niet dat ik daar blij van zou worden. Verder wel heel erg genoten van de bv hoor!

Kiki

Kiki

05-04-2011 om 21:45

Hier heb ik ook hele avonden gezeten

heerlijk vond ik dat. Laptopje, kopje thee, boekje erbij, kan niet wachten tot ik dat weer mag doen.

Ik gaf er ook gewoon aan toe en luisterde niet naar wat de rest te vertellen had.

Wij noemden tweede zoon 'spekkie' of 'speenvarkentje' zo mollig als hij was

Eigenwijs

"Jouw zoon zat duidelijk op hetzelfde patroon als mijn zoon, is die van jou nog zo eigenwijs of is het bijgetrokken?"
Hij heeft twee jaar lang met véél smaak álles opgegeten wat ik hem voorzette. Ik ben er nog wel eens een draadje over gestart, of hij niet te véél at: lekker boterhammen, harinkje tussen de middag, al het warm eten dat ik hem voorzette en nog wat extra worteltjes toe
Ach, wat kan ik dáár nog met weemoed aan terugdenken......op een dag was hij plots zéér kieskeurig en ik kan alleen maar hopen dat hij ooit weer eens iets wil proeven waar ook vitamines in zitten...maar de herinneringen aan onze bv-tijd nemen ze me niet meer af

Massi Nissa

Massi Nissa

06-04-2011 om 10:37

Weet niet meer wie het zei

Ik weet niet meer wie het zei, maar een ding is zeker: na een clusteravond is de nacht relatief makkelijk. We hebben een avond gehad dat hij heel lief urenlang sliep tussen twee voedingen, en prompt was de nacht vrij rampzalig met een klaarwakkere baby. Dan liever 's avonds op de bank met een hongerlapje.
Leuk om te lezen dat er zoveel andere baby's zijn/waren die precies hetzelfde gedrag lieten zien. Daar is een forum nu zo geweldig in.
Groetjes
Massi

Sascha2

Sascha2

06-04-2011 om 11:37

Herkenning

Massi, hier twee dochters die hetzelfde gedrag vertoonnden. Beiden dronken overdag wat minder, maar gingen 's avonds en 's nachts veel drinken. Uren heb ik met hen op de bank gezeten in de avonduren. Lekker met boek, thee, chocolade en maar gewoon laten gebeuren. Beide dochters hebben echter wel ook erg lang nog om nachtvoedingen gevraagd. Of dat ermee te maken heeft, weet ik niet. Ik heb het met de oudste twee zo nooit meegemaakt, die gingen keurig volgens het boekje op tijd slapen en hadden eigenlijk geen clustervoedingen. De jongste twee dus wel. Nou ja, de jongste is nu bijna 18 maanden en is sinds een dikke maand van de nachtvoeding af. Nu nog even leren doorslapen...
Ik vond trouwens de bijdrage van Tirza over ritme en babygedrag bijzonder interessant en goed. Ik weet alleen even niet meer of dat in dit draadje was of elders (ja, hehe, met al die jaren bv en nachtelijke onderbrekingen is mijn geheugen toch wel iets minder geworden )

Sascha2

Sascha2

06-04-2011 om 11:38

Aha ja dus

Het was dit draadje, waar de bijdrage van Tirza bij stond

Tirza G.

Tirza G.

06-04-2011 om 16:31

Altijd

You're welcome Ik sta altijd in het draadje waar je zoekt.

Tirza

Anna 3

Je bent de enige niet, ook mijn beide kinderen deden gelukkig niet aan clustervoeden en zaten min of meer op een "om de zoveel uur" schema.

Ik heb op een gegeven moment ook bewust geprobeerd de tijd tussen de voedingen van 3 naar 4 uur op te rekken, en verdraaid, ze pikten het.

Groeten,

Temet

Anna3

Anna3

07-04-2011 om 13:29

Haha temet

Gelukkig, jij ook. Ik ging me toch bijna een ontaarde moeder voelen: niet avond aan avond clusteren en daar nog verheugd over ook.

Massi Nissa

Massi Nissa

07-04-2011 om 14:11

Ontaard

Tuurlijk ben je ontaard als je kinderen hebt die keurig op de klok komen voor de volgende voeding. Veel te braaf, dat moet wel fout aflopen .
Hier een jongeman die naast een voorkeur voor clustervoeden ook steeds hardnekkiger begint te mopperen als hij even NIET op schoot kan. Als je hem dan zo ziet liggen in de box met zijn verontwaardigde rimpelhoofd, zou je denken dat hij ernstig te kort komt. Nou ja, ben ik toch ook nog ontaard, altijd fijn.
Groetjes
Massi

Sascha2

Sascha2

07-04-2011 om 18:14

Tirza (ot)

Wat een geruststelling

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.