Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
jost

jost

06-03-2009 om 13:15

Cold turkey

Ik zie zo af en toe 'cold turkey' staan. Nooit van gehoord.... wat voor methode is dit? Onze zoon van 11 maanden wil maar niet doorslapen. Is vaak rond 5 uur 's morgens al wakker. Krijg-em niet uit dat ritme.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Verslaving

Cold turkey is een term uit de verslavingszorg: cold turkey van iets afkicken betekent dat je er in één keer mee stopt (dwz zonder afbouwen). Hm, ik ga eens opzoeken waarom het zo heet eigenlijk.
Hier wordt de term vaak gebruikt voor babies die 's nachts nog (vaak) om voeding komen. Ik heb het zelf bij 2 van mijn 3 kinderen gedaan, die kwamen nog een paar keer per nacht voor bv, terwijl ze nauwelijks echt honger konden hebben (ze waren resp. 6 en 9 mnd.) Er was een patroon ingesleten waarin ze lekker ff drie, vier keer per nacht aan de borst sabbelden. Op zich nog niks op tegen hoor, maar gecombineerd met een druk leven trok ik dat niet meer. En ik ben dus cold turkey gestopt: geen bv meer geven (wel even geruststelling door papa).
Maar bij jou speelt denk ik iets anders: jij hebt een vroege vogel. Hoe je dat kunt oplossen, weet ik niet zo goed. Misschien overdag iets korter slapen?

Etymologie

gevonden, voor de geïnteresseerden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cold_Turkey

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.