Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Bonny

Bonny

03-01-2009 om 17:07

De leukste kraamcadeautjes?

Een vraagje: wat waren de leukste kraamcadeautjes die jullie gekregen hebben van familie, vrienden en kennissen?
Wij moeten binnenkort zelf op kraamvisite, dus wat goede ideetjes zijn zeer welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

03-01-2009 om 18:00

Leukste

Hoi,

Bij mij stond met stip op 1: een t-shirtje waarop het plaatje van het geboortekaartje en de naam van mijn zoon van het geboortekaartje waren gedrukt. Enig vond ik dat!

Liora

hout anne

hout anne

03-01-2009 om 18:29

Voorleesboeken

en dan met name sprookjesboeken (Grimm), boeken van Annie M.G. Schmidt, Jip en Janneke ook leuk! Wat ook erg leuk is; een knuffel met daarop de naam van het kindje en de geboortedatum geborduurd! (veelal via internet te bestellen)
Kleertjes kun je beter niet doen of er moet echt om gevraagd worden. Vaak hebben de ouders in de eerste maten al heel veel kleertjes.
Vragen aan de nieuwe ouders kan ook, wellicht hebben ze zelf nog wensen?

Ik vond

Blik bij de prenatal met gips erin voor een afdruk van het foetje erg leuk. Is ook in 3d verkrijgbaar, nog mooier alleen wel duurder.
Een boek als mam of pap vertel eens of pap en mam vertellen.
Ik kreeg veel te veel knuffels, echt grote weet niet zo goed wat een baby daarmee moet. Vond ik dus geen succes. Ook kreeg ik veel pyama's in maar 68. Geen idee waarom haha. Was er wel blij mee. Kijk een gegeven paard niet in de bek.
Lettertrein is ook leuk.
Armbandje met naam erin gegrafeerd.
De eerste nike's

Succes met uitzoeken
Groetjes Nina

En ik

ook voorlees sprookjes boek erg leuk.

of een boekje met de naam van het kind erin verwerkt. Ook heel erg leuk. Ook via internet te bestellen.

Verder inderdaad geen knuffels....

angel3

angel3

03-01-2009 om 21:12

Hoeveelste kind?

bij een eerste kind is allerhande speelgoed of kleding leuk bij een 2e, 3,e, 4e, kind heb je al zoveel. Ik bestel vaak iets bij Bulbby.nl, errug schattig.

dc

dc

03-01-2009 om 21:23

Hier

De leukste dingen die wij gehad hebben:
een hele mooie knuffel (doekje met een konijnenhoofdje en superzacht)
pyjama
een mooi pakje (zorg wel voor de goede maat
een mooi slaapzakje
een muziekknuffel
een klein rugzakje met de naam van het kind erop
letters met de naam van het kind voor op de deur.

Wat betreft kleding, misschien is het een idee om wat te kopen voor over een paar maanden. Dan is het ook leuk om iets nieuws te hebben, ook voor een derde kindje.

Tink

Tink

04-01-2009 om 13:38

Wat ik heel origineel vond

... was een paar regenlaarsjes. Maat 22 ofzo, kleiner zijn ze er niet eens denk ik. Ze hebben echt staan wachten tot het kind erin gegroeid was

Jeanette

Jeanette

04-01-2009 om 20:28

Persoonlijk schilderijtje

Van mijn schoonzusje kreeg ik een schilderijtje met de naam en de geboortedatum van mijn zoontje. Vond ik erg leuk.

Een vriendin heeft een bordje en bekerte met een afdruk van het geboortekaartje van haar dochtertje gehad. Vond ik ook heel origineel.

Chantelle

Chantelle

04-01-2009 om 22:42

Hier...

Regenlaarsjes origineel? Ik heb bij de derde 3 paar gekregen!

Ik geef vaak 1) mooie kinderboeken (Jip en Janneke, Mooiste Vis van de Zee, Rupsje Nooit Genoeg of een boek dat verwijst naar onze achternaam)
2) shirtje met naam (simplycolors.nl)

De helft van de kleertjes die ik heb gekregen vind ik echt niet mooi (handig als reservekleertjes).

Kadootjes die ik heb gekregen (bij derde, dus alles was al aanwezig) en waar ik wel blij mee ben:
1) een mooie slaapzak (daar heb je er niet gauw genoeg van)
2) een warm buitenpak
3) mepal serviesje
4) mobiel boven box (wel checken of deze al aanwezig is)
5) voorleesboeken
6) shirtje met naam
7) leuke rompertjes (die waren wel hier en daar aan vervanging toe

Het leukste vond ik een 9 maanden zwempakket: zwembroekje, opblaasbadje, bandjes, zwemluiertjes, tube antizonnebrand, bandana, schepje en emmertje.

Gnome

Gnome

05-01-2009 om 12:13

Ouderwets misschien

Maar ik werd toch het meest blij van die leuke luiertaarten. Onwijs handig ook en je weet zeker dat het goed is! Ook fijn badspul voor de kleine en inderdaad slaapzakken. Ideaal. Ik ga meestal voor het nuttige, knuffels geven zou verboden moeten worden. Ik geloof dat ik zeker 60 knuffels heb, en 2 kinderen...

Cea

Cea

05-01-2009 om 13:14

Idd

geen knuffels, geen druk-op-een-knopje-herrie-dingen die ook nog eens batterijen vreten en geen kleertjes. Bij de eerste was ik erg blij met praktische dingen: extra badcape, slaapzak, beddengoed, slabbetjes ed. Boekjes zijn ook altijd goed. De leukste cadeaus bij de tweede vond ik een C&A-cadeaupas (lekker zelf wat uitzoeken) en een doos duplo (leuk voor later, maar ook voor oudste zoon).

Annette Koopmans

Annette Koopmans

05-01-2009 om 13:35

Creatief cadeau

Om antwoord te geven op je vraag, naar een leuk kraamcadeautje heb ik nog een idee voor je!

Zelf heb ik een leuk cadeau gekregen toen ik bevallen was van mijn dochtertje. Ze hebben mij een tegelsticker gegeven met de geboortefoto van mijn baby'tje. Ik kan deze sticker plakken op alle tegels in het hele huis!

Super origineel en ook heel leuk als je de badkamer in loopt, zie ik mijn kleine meisje aan de muur!

Vageltje

Vageltje

05-01-2009 om 14:08

Persoonlijk

Iets persoonlijks vind/ vond ik het leukst. Een soort spuugdoekjes/ knuffeldoekje van geboortekleed.nl. Kan je helemaal persoonlijk maken net als de kleertjes bij Simply Colors. Daar kreeg ik een jurkje van, ook superleuk. Ze paste er vanaf 3 maanden in en is nu bijna 9 maanden en het past nog steeds (zegt misschien meer over het formaat van mijn kind..)
Niet leuk: idd knuffels (oudste is ook nog eens enorm allergisch voor stof, dus geen enkele knuffel op de kamer) en dingen die herrie maken en batterijen vreten. Dat geef je mijns inziens alleen aan iemand aan wie je een hekel hebt..

Groetjes

Rieke

Rieke

05-01-2009 om 16:24

Zilveren bestekje

Met de naam van het kind erin gegraveerd. Wordt nog dagelijks gebruikt na 6 jaar.

angel3

angel3

05-01-2009 om 16:35

Laarsjes?

hier kregen we ook laarsjes. Maat 20. maar toen beide kinderen eindelijk konden lopen hadden ze al maat 22....late lopers. Niet handig dus. Gloedje nieuw weer weggedaan.

Als het wat duurder mag zijn is wellicht een hippe luiertas ook een idee.
Een luiertaart vond ik juist heel stom. Duurde uuuuuuuuuuuuuuren voor ik al die stomme draadjes kapot had en het waren ook nog een ultra cheape luiers die uitslag garandeerde....

Klok

de geboorteklok! gemaakt naar het geboortekaartje (plaatje en naam en datum en eventueel gedochtje)

geschilderde klompjes met naam en plaatje geboortekaartje (weet niet of ik site's mag noemen mag hier)

slaapzak met naam en figuurtje (ook op site waarvan ik niet weet of ik het mag noemen)

stoeltje met naam en plaatje geboortekaartje...

als je het leuk lijkt mail je maar naar [email protected] dan kan ik je de site's geven...
anders even google wil ook wel denk ik!

Mariska S.

Mariska S.

06-01-2009 om 21:56

Zelfmaak: kapstokje

Bij de geboorte van mijn dochter heb ik een enorm leuk kapstokje gekregen: naar een afbeelding op haar geboortekaartje! Was op zich niet moeilijk om te maken, denk ik. In mijn geval was het een treintje, met haar naam er op. Uitzagen in triplex, verven, drie haken er op en je hebt een origineel cadeautje! Leuk voor op de kinderkamer.
Groetjes, Mariska

elsje78

elsje78

08-01-2009 om 17:13

Bon voor fotograaf

Hoi

Ik vond een bon voor een professionele fotoreportage bij de fotograaf het leukste kado. Erg mooie foto's geworden en 1 op canvas gedrukt en iedereen zegt er iets over, zo leuk...wel gewacht tot ze een maand of 7 was voor wat actievere foto's...

gr Elske

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.