Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
eef!

eef!

30-11-2008 om 22:25

Dilemma: borstvoeding of zwanger worden?

Dit is op het moment mijn dilemma: Ik geef nog borstvoeding en geniet er enorm van maar... zou ook wel weer zwanger willen worden! Mijn zoontje is nu bijna een jaar en drinkt nog erg veel bij mij. Mijn cyclus is nog niet op gang gekomen maar eigenlijk zouden we wel een tweede kindje willen. Lastig hoor, want stoppen met borstvoeding wil ik eigenlijk nog niet.
Ik verwacht van jullie geen antwoord hoor. Maar ik ben benieuwd of er vrouwen zijn die in hetzelfde schuitje hebben gezeten en wat dan de afwegingen zijn geweest.
Eef.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asje2

Asje2

30-11-2008 om 23:11

Hoeveel drinkt hij?

Misschien kan je een gedeelte vd voedingen laten vallen, want dan heb je kans dat je cyclus terug komt.

Bij mijn 3e kwam de boel weer op gang toen ik nog 2/3 voedingen gaf op een dag , hij was toen 13 maanden.

eef!

eef!

01-12-2008 om 12:53

Veel en vaak!

Hij drinkt nog erg vaak. Met name 's nachts (een keer of 2, 3) Hij gaat op een andere manier niet meer slapen. Ik ben bang dat vooral de nachtvoedingen ervoor zorgen dat ik nog niet menstrueer.
Eef

dc

dc

01-12-2008 om 21:36

Kan

ik heb doorgevoed tot ik 4 maanden zwanger was. Mijn oudste was toen 18 maanden. Het kan dus wel, zwanger worden met bv. Ik ben zelfs 2 keer zwanger geworden, maar dat is met 3 maanden geindigd in een miskraam.

Inderdaad een voeding laten vallen, en dan komt je cyclus wel weer op gang.

Risama

Risama

02-12-2008 om 09:31

Ik...

...raakte zwanger toen mijn derde kindje 4,5 maand oud was en ze echt volledige BV kreeg, inclusief meerdere nachtvoedingen. Heb nog doorgevoed tot 4 maanden zwangerschap en toen was de BV dermate teruggelopen dat het op natuurlijke wijze gestopt is. Dus ja, je kan zwanger raken met BV. Bij mijn zusje duurde het langer, zij raakte zwanger ruim een jaar na de geboorte van de eerste, maar gaf toen ook nog steeds BV. Sterker nog, haar dochter is nu 19 maanden en ze is een week of 30 zwanger en voedt nog steeds.

Ik zou dus gewoon geduld hebben, het komt wel. Als de BV nog zo lekker gaat, zou ik er niet mee stoppen. Je bent verminderd vruchtbaar, maar niet onvruchtbaar. Ik kan me overigens wel goed voorstellen dat je zo langzamerhand 's nachts wat minder zou willen voeden, dus misschien kan je kijken of je daar toch wat op kan gaan minderen. Maar vaak is dat lastig realiseren in de praktijk. Succes.

Risama

Zelfde

Hoi Eef
Ik zit beetje met dezelfde overwegingen. Heb nu zoontje van 4,5maand en geef volledige borstvoeding. Ik ben van plan om tot 6mnd volledige borstvoeding te geven en dan toch af te bouwen. Voornaamste reden hiervoor is mijn leeftijd (35 jaar) en ik heb gevoel dat ik niet te lang kan wachten met een tweede, ook omdat je nooit weet hoelang het gaat duren totdat cyclus weer op gang komt. Weet natuurlijk dat je ook zonder cyclus zwanger kan raken als je nog bv geeft, maar de kans is toch vele malen kleiner. Als ik jonger was dan zou ik het zeker langer aankijken, want ik geniet echt ontzettend van het geven van borstvoeding. Succes!

Rembrand

Rembrand

02-12-2008 om 11:29

Meer over zwangerschap, borstvoeding en vruchtbaarheid.

Kan je lezen op www.borstvoeding.com
http://www.borstvoeding.com/aanverwant/vruchtbaarheid/
M.

eef!

eef!

02-12-2008 om 14:23

Bedankt voor jullie reacties

Ik weet dat je inderdaad ook tijdens het borstvoeden vruchtbaar bent. Maar ik had altijd een heel voorspelbare cyclus, niet regelmatig maar ik kon wel precies aan mij lichaam merken wanneer mijn eisprong was. En daar heb ik nu dus nog niks van gemerkt! Mischien dat het wel allemaal verandert na een zwangerschap. Ik geniet inderdaad nog veel te veel van het borstvoeden om er helemaal mee te stoppen. En die nachtvoedingen, tja, daar zou ik wel vanaf willen maar 's nachts zie ik dat dan ineens niet meer zitten. Dan is 5 min. voeden toch veel gemakkelijker...
Eef

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.