Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Marleen

Marleen

23-07-2011 om 15:29

Dochter 10 mnd. lust geen kv

Hoi . Met mijn dochter nu ruim 10 mnd gaat het heel goed, groeit goed etc. en dat doet ze nog steeds op de bv. Maar heel eerlijk gezegd ben ik zelf een beetje flauw van bv geven! Vooral van dat je je daarna even zo slap voelt, ik vind het gewoon vermoeiend. Maar goed, mevrouw lust geen kv, althans de keren dat wij het geprobeerd hebben niet. Toen ze heel klein was nog wel maar later niet. Ik heb het nu al een tijdje niet meer geprobeerd maar wil het als ik het weer ga proberen gelijk goed doen. Heeft er nog iemand een tip? Is er een soort die het meest smaakt als bv? Of gewoon volle melk geven? Ze is nu bijna 11 mnd, weet niet of dat al kan. Groetjes, MArleen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Een jaar

In die tijd gaf ik mijn kinderen volle yoghurt of karnemelk met fruit in een tuitbekertje of van een bordje.

Half jaar

Ik denk dat ik mijn zoon al vanaf eerder, ongeveer een half jaar mischien wel eerder, zodra hij trek begon te krijgen in iets stevigers, yoghurt gaf.

Jeanne

Jeanne

23-07-2011 om 22:53

Mengen

Ik mengde de kunstvoeding eerst met de borstvoeding en deed er ongeveer een week over voor ze een complete fles kunstvoeding dronken. De eerste dag 1 schepje kv, 30 ml water en de rest bv, elke dag een schepje meer. Mijn jongste heeft heel lang niet uit een fles/beker willen drinken dus ik moest ik wel bv blijven geven, maar ik was ook blij toen ik de kv met de bv kon combineren.

anna

anna

24-07-2011 om 01:06

Mengen

Wat een goeie, ga ik vandaag ook proberen!
(jongen 6 maanden oud word ineens weer om de 3 uur wakker s'nachts, niet leuk, denk dat het 'm dan wat voller maakt . Jammer dat ik niet iets kan eten daarvoor, ha ha

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Marleen

Marleen

31-07-2011 om 10:51

Krijgt niet vaak fles

Hoi dames, sorry dat het even duurde maar bedankt voor de tips! Het brengt mij alleen wel gelijk bij het probleem dat ze bijna nooit de fles krijgt dus er valt niet zo heel veel te mengen. Kolven gaat nl nite zo vlot dus ze krijgt bij de oppas alleen 's morgens een klein flesje voor het slapen, dat is hooguit twee keer per week. Maar goed, daar zou ik het kunnen proberen. Heb ik ook al s gedaan, vond ze het gelijk minder lekker. Ik zat te denken zuo ze ook al gewone (volle) melk mogen? Misschien past dat qua smaak beter? Groetjes, MArleen

Primavera

Primavera

02-08-2011 om 10:00

Yoghurt

Mijn oudste dronk ook beslist niet uit de fles, geen kv en geen bv. Bij de oppas kreeg ze yoghurt of met water of vruchtensap aangelengde yoghurt uit een (tuit)beker en dat lustte ze wel.
Een kind van 10 maanden eet verder al zoveel dingen waar gewoon koemelk in zit dat ik me geen zorgen zou maken om incidenteel gewone volle melk te geven. Kv is tenslotte ook koemelk en heeft vaak een smerige smaak voor kinderen die er niet aan gewend zijn.
De kinderen die daarna kwamen heb ik veel eerder aangeleerd om uit een beker/glas te drinken. Dat is meestal makkelijker voor borstkinderen dan die flestechniek en kan al geleerd worden vanaf minstens 3-4 maanden.
Groeten Primavera

Primavera

Primavera

02-08-2011 om 10:00

Yoghurt

Mijn oudste dronk ook beslist niet uit de fles, geen kv en geen bv. Bij de oppas kreeg ze yoghurt of met water of vruchtensap aangelengde yoghurt uit een (tuit)beker en dat lustte ze wel.
Een kind van 10 maanden eet verder al zoveel dingen waar gewoon koemelk in zit dat ik me geen zorgen zou maken om incidenteel gewone volle melk te geven. Kv is tenslotte ook koemelk en heeft vaak een smerige smaak voor kinderen die er niet aan gewend zijn.
De kinderen die daarna kwamen heb ik veel eerder aangeleerd om uit een beker/glas te drinken. Dat is meestal makkelijker voor borstkinderen dan die flestechniek en kan al geleerd worden vanaf minstens 3-4 maanden.
Groeten Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.