Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Dochter 4 maanden altijd verkouden

Mijn dochter van ruim 4 maanden is al zoooo lang verkouden. (zo'n 2,5 maand ofzo)

Echt alles geprobeerd. Luuf, ui, stomen enz enz enz.

ook al heel vaak bij de dokter geweest. Antibiotica gehad, zo'n puffer met ventolin. NIks helpt.
Hij zegt dat het komt omdat ze een broer heeft op hetkinderdagverblijf en hierdoor alles oppakt.

Hebben jullie hier ervarng mee? Ze is er niet ziek van maar door het hoesten komen er soms hele flessen weer uit en onze nachten zijn niet zo fijn door verstopte neuzen ed..

liefs lisa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Klinkt bekend

Beste Lisa,

Dit klinkt heel erg herkenbaar, onze oudste dochter is voor mijn gevoel ook het eerste half jaar van haar leven doorlopend verkouden geweest. Zeker als er oudere kinderen in het gezin zijn, dan komen ze gewoon veel meer in aanraking met bacterien. Bij ons was het op een gegeven moment opeens over en toen is ze ook heel lang vrijwel niet ziek of verkouden geweest. Haar weerstand was opgebouwd zeg maar. Van mijn huisarts begreep ik dat kinderen die op een kinderdagverblijf zitten (of in aanraking komen met kinderen die daar zitten) in de eerste maanden / het eerste jaar veel meer ziek zijn. Maar dan zijn ze er ook doorheen. Andere kinderen spreiden dit meer uit. Misschien is het een fabeltje, maar het klinkt wel logisch.

Tips om het over te laten gaan heb ik helaas niet voor je, ik lees dat je al alles hebt geprobeerd. Wat wij wel altijd deden is bij het hoofdeinde van het bedje onder elke pootje een luier, zodat het bedje een beetje schuin komt te staan. Zodra we dat weg haalden sliep ze slechter. Heel veel sterkte ermee.

amk

amk

27-10-2008 om 12:42

Bekend

maar het kan ook nog een chronisch ontstoken neusamandel zijn. Hoef je niet ziek van te zijn, geen oorontstekingen te hebben, maar wel veel last.
Snotterd ze door haar neus? En is dit soms bloederig. Dat waren destijds voor onze kno arts duidelijke tekenen. Bij mijn dochter is met 13 maanden de amandel verwijdert. Ze kon haar eerste winter de flessen niet of nauwelijks drinken wegens een chronisch verstopte neus door die vergrootte amandel.

groet,
Angela

juno

juno

27-10-2008 om 14:25

Fabel

Hoe meer je met mensen in aanraking komt des te groter de kans dat je wat oploopt. Daarom zijn kinderen op creches zo vaak verkouden, ze steken elkaar constant aan. Dat ze er dan ook doorheen zijn is een fabel want een verkoudshedis virus is elke keer een ander virus. Je kunt alleen weerstand opbouwen door gezond eten en veel slapen niet door maar zo vaak mogelijk verkouden te zijn.

Mijn zoon

hier benik het niet helemaal mee eens....mijn zoon was het eerste jaar ook altijd verkouden.hij zat op de creche...uiteindelijk werd het steeds minder en hij is ni praktisch nooit meer ziek cq verkouden,terwijl hij wel op school zit en in contact komt met andere kids.een vriendje van hem heeft nooit op de creche gezeten en was sinds hij op school zit om de haverklap ziek..ik denk toch dat je een soort van antistoffen opbouwt ,waarmee je natuurlijk niet voorkomt dat ze helemaal niet meer ziek worden of verkouden,maar misschien wel minder!

Puck2

Puck2

27-10-2008 om 15:12

Nee hoor joho

Het is niet zozeer dat je zoontje in de loop van de jaren antistoffen opbouwt. Ieder verkodheidsvirus is weer anders en daar helpen antistoffen van een ander verhoudsheidsvirus niet tegen (hoewel er soms wel kruisimmuniteit mogelijk is). Het is veel waarschijnlijker dat het immuunsysteem en de weerstand van je zoon zich nu verder ontwikkeld heeft waardoor hij virussen sneller te lijf kan gaan en daardoor ook minder ziek wordt.

Ja precies

zo bedoelde ik het ook ongeveer,kon niet zo gauw op de juiste woorden komen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.