Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Camille75

Camille75

28-11-2009 om 21:02

Dochter 9 maanden wil geen borst meer na bijten

Hallo allemaal,
Mijn dochter van 9 maanden weigert al de hele dag om uit de borst te drinken (accepteert fles wel). Ze heeft me bij de eerst voeding vanochtend vroeg 2 keer gebeten (ze krijgt haar boventanden, heeft 2 tandjes onder)en sinds mijn heftige "auw" wil ze niet meer. Ze wordt helemaal hysterisch als ik met m'n borst in de buurt kom, en uiteindelijk heb ik maar een flesje gegeven. Ze kreeg tot vandaag nog 4 keer de borst en een enkele keer een fles wanneer ik niet thuis was. Ik vind het verschrikkelijk dat ze zo boos/verdrietig wordt en ik wil nog liever niet met de bv ophouden. Dit is mijn 4e kind en bij de andere 3 heb ik het nog nooit meegemaakt(1e 6 mnd bv, 2e 1 jaar bv, 3e 10 mnd bv)
Mijn vraag is: herkent iemand dit, en komt het nog goed? Of moet ik maar aan het idee wennen dat het ophoudt :s? Zou het helpen haar een "dreamfeed" te geven 's avonds laat zodat ze niet "doorheeft" dat ze drinkt?
Alvast bedankt.
groetjes, Camille

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

28-11-2009 om 21:34

dat wilde is net suggereren, leg haar aan als ze slaperig is.

Verder lekker samen slapen en zorgen dat ze bij je borsten kan, zonder gelijk drinken aan te bieden. Gelegenheid geven zonder forceren zeg maar.

Succes ermee

Camille75

Camille75

29-11-2009 om 10:24

Niet gelukt

Hoi DC,
Dank voor je reactie. Gisteravond is het niet slapend gelukt, ze werd wakker en dus weer gillen. Ook het slapen naast aangeboden borst hielp jammergenoeg niet. Normaal gesproken is ze 's ochtends niet te houden zodra ze me ziet, maar nu lag ze alleen maar zielig te huilen en wilde ab-so-luut geen borst Heb uiteindelijk een fles gegeven en gekolft. Straks zal ik de gekolvde melk in een flesje geven en door blijven kolven totdat ze weer wil of duidelijk is dat het echt niets meer wordt(maar ik geloof dat ik er nog wel even aan moet wennen als het nu voor altijd klaar is).
Groetjes, Camille

Camille

Ik heb dit twee maanden geleden ook meegemaakt met mijn zoontje toen hij 13 maanden was. Ik kreeg toen de volgende tip van Tirza. Ik heb het even opgezocht in het archief:

"Dit wordt "borstweigeren" genoemd en het komt bij kindjes van deze leeftijd wel vaker voor. Is er iets gebeurd waardoor hij de borst associeert met iets naars? Je ziet het bijv. wel eens als moeder van iets schrikt tijdens het voeden (heftig), dat het kind de volgende keer de borst weigert.

Pijn kan een reden zijn, maar in veel gevallen is het een negatieve associatie met iets wat tijdens het voeden is gebeurd. Een harde knal buiten ofzo.

Een andere mogelijkheid (maar dan weigeren ze vaak niet zo acuut) is een doorkomende menstruatie. Er staat nog veel meer over borstweigeren in de dossiers op de website van LLL: www.lalecheleague.nl

Een goeie truuk kan zijn om je kind slapend aan te leggen. Of in een héle andere situatie, lopend bijvoorbeeld."

Bij mij heeft het geholpen om hem aan te leggen terwijl ik rondliep. Hij keek heel even vreemd toen ik hem aanlegde en het leek erop alsof hij weer zou weigeren, maar toen begon hij toch te drinken.

Ik hoop voor je dat het lukt om je dochter weer aan de borst te krijgen, want op deze manier stoppen is niet leuk, voor jou niet en voor je dochter niet.

Sterkte!

Chris

Camille75

Camille75

29-11-2009 om 16:48

Wel gelukt!

Hoi Chris,
Dank voor je antwoord (en indirect dus ook Tirza )
Ze heeft net weer gedronken gelukkig. Tussen de middag werkte het lopend voeden nog niet, maar net wel! In eerste instantie weer woedend gillen, maar in 2e instantie lopen, zingen (petit papa noel ), borst erin en toen gaf ze zich toch over. Heerlijk beide borsten leeggedronken. Ik hoop dat ze nu weer "gewoon" doorgaat.
Nogmaals dank iig.
Groet, Camille

Hartstikke goed!

Fijn dat ze weer drinkt! Ik kan me je opluchting zo goed voorstellen, want ik had precies hetzelfde. Dank aan Tirza.

Chris

Tirza G.

Tirza G.

29-11-2009 om 17:19

Nou ja zeg

Ik hoef er niks voor te doen Heerlijk meid, fijn dat het gelukt is Het is de kracht van organisaties zoals LLL en VBN: van moeders, voor moeders. Elkaar helpen met het delen van ervaringen plús wat info en het komt goed

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.