Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
-Wendy-

-Wendy-

05-11-2008 om 21:00

Dochter komt te weinig aan, update

Drie weken geleden postte ik over mijn dochter van bijna zeven maanden die niet goed aankwam. Vandaag ben ik haar weer gaan wegen en ze is in drie weken 6 ons aangekomen!!

Het gaat dus hartstikke goed. Ik ben vooral meer tijd voor de voedingen gaan nemen en met resultaat. Haar luiers zijn voller, ik kolf de helft meer en ze groeit dus beter. Verder krijgt ze nu 's ochtends een korst brood, later fruit, tussen de middag een boterham met boter (of soms met wat beleg) en 's avonds groente met aardappel (of rijst/pasta). Het gaat er allemaal met smaak in, maar ik merk duidelijk aan haar dat de bv nog het belangrijkst is. Daar 'vraagt' ze echt om, zelfs als ze net een boterham heeft gegeten.

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor het meedenken!

Wendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wow!

Dat is goed gegroeid! Top hoor! Fijn dat het goed gaat! Ik was maandag met mijn dochter op het CB (7,5 mnd, 7,0 kg, 70 cm). Licht dus en ze ging ook echt van de curve naar beneden. Wij gaan ook ons best doen voor zo'n groei als jouw dochter!

-Wendy-

-Wendy-

05-11-2008 om 22:40

Wiggie

Mijn dochter is ook 7,5 mnd (van 21/3) en weegt nu 6900 gram. de afgelopen drie maanden was ze in totaal maar 2 ons aangekomen.

Geef jij ook bv? En wat eet ze verder?

Wendy

Menu

Mijn dochter is van 15 maart. Ze krijgt nu (sinds dit weekend) nog 1x BV per dag. Ben aan het afbouwen, ben heel moe door de BV en heb nog 2 kinderen waar ik te vaak kribbig tegen doe naar m'n zin.

Dus: 's morgens BV, dan om 9 uur een bordje pap (100 ml nutrilon + nutrix). Soms eet ze alles, soms niks. Dan om 11 uur een fles. Meestal drinkt ze ongeveer 80 ml. Dan een boterham, zonder korst, met boter. Die eet ze sinds kort helemaal op. Dan een fruit, een potje (6 mnd), meestal eet ze iets meer dan de helft. Daar doe ik vaak een halve liga door.
Dan 's middags om 4 uur weer een fles, weer ongeveer 80 ml. Om half 6 warm eten, zelf gemaakt of potje. Ze eet ongeveer een half potje (6 mnd). Toetje: volle yoghurt met fruit erdoor (de rest van het potje van 's middags). Dan nog voor het slapen een fles (19.30 uur). Bij mij dronk ze vanavond 40 ml, bij mijn vriend dronk ze de 3 avonden hiervoor 150 ml. En de avonden daarvoor gaf ik dus nog BV.

Eigenlijk drinkt ze de fles slecht, vooral bij mij. Bij de oppas (1 dag pw) drinkt ze 2 volle flessen (2x 160 ml) en op het KDV (2 dagen pw) drinkt ze meestal 1x 160 ml en 1x 80 ml.

Vind het dus ook lastig om de BV af te bouwen. Maar heb nu de knoop doorgehakt. Bijna 8 mnd BV (5 mnd volledig) is prima. En ik trek het gewoon niet meer. M'n lontje is echt te kort aan het worden, snauw de andere kinderen soms af en dat is ook voor niemand goed. Ik weet uit ervaring bij de andere 2 dat ik me echt veel beter voel als ik stop. (Merk dat ik het bijna niet durf op te schrijven, da's toch ook erg).

M'n dochter eet wel goed van een lepeltje, en ze heeft gisteren en vandaag toen wij zaten te eten ook een liga uit de hand gegeten. Ze was heel trots, heel schattig. Ik probeer dus maar zoveel mogelijk aan te bieden en me niet te druk te maken over het feit dat ze (te?) weinig melk binnen krijgt.

Ze ziet er goed uit, slaapt goed, is tevreden en ontwikkelt zich goed. Gaat al een beetje kruipen, brabbelt gezellig, tis echt een schatje.

Ardnax

Ardnax

06-11-2008 om 10:13

Mieke, ook kort door de bocht

Inderdaad hoeft de moeheid niet door de BV alleen te komen, maar het is wel het enige wat je, zonder directe schade te berokkenen aan anderen, kan opgeven.
Je kan niet stoppen met moeder zijn, of echtgenote, of huisvrouw, of werkneemster....
Grtz.
Ardnax

Mieke en ardnax

Ik schreef al dat ik het bijna niet op durfde te schrijven. Maar ik weet echt dat ik me veel beter voel als ik stop, helaas is dat zo. Kind 1 heeft bijna 11 mnd BV gehad, kind 2 8 mnd. Ik vind het jammer om te stoppen. Helemaal omdat dit nr 3 is en echt de laatste. Dus ook echt de laatste keer BV is binnenkort, snif. Maar ben ook trots op mezelf dat ik het zo lang heb volgehouden. Reflux, borstweigeren, spruw, alles gehad, toch doorgezet. Nu is het goed geweest.

Het lijkt soms een taboe om te zeggen dat je moe wordt van BV. Een nichtje van mij is verloskundige, heeft zelf ook BV gegeven en zij zei dat ze de BV vermoeiender vond dan zwanger zijn. Ik was zo blij dat zij dat zei, eindelijk "erkenning". Van zwanger zijn is het algemeen erkend dat je moe word, van BV mag je het niet zeggen.

Ik wilde natuurlijk liever dat ik niet moe was en lekker door kon gaan. Maar het is zoals Ardnax zegt (dank), ik kan niet stoppen met moeder, werkneemster, en partner (die staat al heel lang onderaan de lijst) zijn. Dus moet deze keuze maken. Moet ook aan het gezin denken en aan m'n eigen gezondheid. Want dat komt er ook nog bij: zolang ik BV geef ben ik niet ongesteld, maar heb ik wel last van een zwaar gevoel (verzakking) in m'n onderbuik. Ook dit wordt beter weet ik uit ervaring als ik stop en weer ongesteld word.

Nou, lang verhaal. Hopelijk geeft het wat inzicht.

-Wendy-

-Wendy-

06-11-2008 om 13:45

Wiggie

Allereerst wil ik zeggen dat ik je natuurlijk geloof als je zegt dat je moe wordt van de bv. Maar weet je heel zeker dat nu het juiste moment is om te stoppen?

Ik zeg dit omdat je aangaf dat de curve van je dochter naar beneden buigt. Ik durf inmiddels te stellen dat mijn dochter niet alleen door de bijvoeding, maar hoofdzakelijk door (meer) bv weer is gaan groeien. En dat is nu juist wat jouw dochter niet meer krijgt. Bovendien drinkt ze haar flessen ook niet echt super en melk is op deze leeftijd toch nog wel erg belangrijk. Is het anders geen idee om na de fles de borst aan te bieden? Gewoon voor een poosje?

Groetjes, Wendy

Schade?

Wie zegt dat stoppen met borstvoeding geen schade berokkent?

Nasha the first

Nasha the first

06-11-2008 om 23:03

Toch

begrijp ik wel de opmerking van Mieke over die moeheid....want wat nou als die moeheid niet verdwijnt na het stoppen met BV? Krijg je dan niet ontzettende spijt?

Ardnax

Ardnax

06-11-2008 om 23:54

Mieke

Juist jij bent één van degenen die (weliswaar met een grote liefde voor het bv-vak) ik zie als een goede bv-deskundige met een groot realtiveringsvermogen. Dus voel je aub niet persoonlijk aangevallen (evt. met andere discussies in je achterhoofd).
Grtz.
Ardnax

Ardnax

Ardnax

07-11-2008 om 01:24

Mieke (word wel ot zo)

Is dat niet altijd zo ?
Een kleine groep die het verpest voor een grote groep ?
Als je naar Gouda kijkt, waar een klein groepje marokkaanse jongeren een hele groep eerlijke, hardwerkende marokkanen in een kwaad daglicht stelt ?
Dat neemt echter niet weg dat die kleine groep wel aangepakt moet worden, want ze zetten wel de tendens voor de denkwijze van "de" Nederlander.
Grtz.
Ardnax

Limi

Limi

07-11-2008 om 10:14

Wiggie

Hier nog iemand die een stuk energieker werd na het stoppen met BV! Ik heb het bijna 2 jaar gegeven. Ik stopte met BV en een week later ging ik ineens secónden sneller dan in de afgelopen 2 jaar. De inspanningen duren iets meer dan een minuut, dus enkele seconden maken daar een significant verschil. En ik voel het ook. Het was echt geen toeval.
Ik geloof dus dat je er wel degelijk moe van kunt worden. Als je het niet meer trekt in combinatie met andere dingen, stop dan.

Limi

Limi

07-11-2008 om 10:16

Oeps

Ik had de zin verwijderd waarin stond dat ik veel train en veel wedstrijden doe. Misschien toch duidelijker mét dan zonder.

Groei

Vorige week maandag was ik naar het CB geweest en woog m'n dochter 7090 gram, afgelopen vrijdag heb ik haar zelf gewogen (heb babyweegschaal) en woog ze 7600 gram! Er zal wel wat verschil in zitten, en andere tijd van de dag enz enz, maar toch een supergoede groei, gelukkig.

En gisteren heb ik m'n laatste BV gegeven. Popje is over 5 dagen 8 maanden. Ik vind dat ik het goed heb gedaan en ben er tevreden mee. Langer is natuurlijk altijd beter, maar goed is goed.

Mieke

Mieke,
dank voor je reactie. Ik ben het helemaal met je eens dat je niet zomaar moet stoppen (niet jouw woorden, begrijp me niet verkeerd). Ik heb alles goed afgewogen, voor/na en denk dat dit de beste keuze is. Heb m'n kind een goede start gegeven en wil proberen er zoveel mogelijk voor m'n hele gezin te zijn. Dat is op dit moment echt nodig. En ik weet dat ik minder moe zal zijn, en dat het echt niet over zal zijn (helaas).

Ik wil je in elk geval bedanken voor de adviezen die je me hebt gegeven de afgelopen maanden (reflux, spruw). Ik vond het fijn te weten dat ik een bericht kon plaatsen en dat er een deskundige het zou lezen. Dus hartelijk dank en keep up the good work!

Mieke

Dank! Ben er echt blij mee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.