Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Irene

Irene

29-09-2009 om 20:25

Dochter slaapt erg weinig

Onze dochter van op de kop af 11 maanden slaapt wel erg weinig. 's nachts is ze altijd wel een keer en meestal een paar keer wakker, en rond half 6 /6 uur begint voor haar de dag (een van ons staat dan maar met haar op, aangezien ze anders de hele tent wakker gilt). Overdag slaapt ze nog maar 1x (tussen de middag), ongeveer een uurtje. Dat is toch veel te weinig?? In ieder geval voor mij wel!
De rest van de tijd is het ook niet bepaald een rustige dame. Ze loopt sinds een maand los, is de hele dag erg druk en beweeglijk (ze zit echt nooit stil), houdt zich graag bezig met kasten leeghalen, planten uit de vensterbank trekken, speelgoed van een van haar broers afpakken, ergens op klimmen enz.enz. Ze heeft een erg goed ontwikkelde eigen wil. Als ze ergens geen zin in heeft roept ze ""hgg!" schudt nee en gaat door met wat ze aan het doen is. Je kunt haar ook nauwelijks afleiden bijvoorbeeld, als ze iets in haar kop heeft. Eten wil ze uitsluitend zelluf doen en dingen als verschonen en aan en uitkleden zijn steevast een woeste worstelpartij onder luid gekrijs. Type handenbindertje, dus. Vandaar dat het zo heerlijk zou zijn als ze ietsje ietsje meer/vaker zou slapen. Zodat ik af en toe eventjes bij kan komen (en de andere 3 kinderen ook nog wat aandacht kan geven...)
Iemand tips? Of even een troostend woord? (snik, ik ben zo moehoehoeoeoe)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mayte*

Mayte*

29-09-2009 om 20:51

Ach

Zoals je het beschrijft lijkt het eerder een beginnende peuterpuber dan een baby van 11 maanden. Ik kan me voorstellen dat je snakt naar een beetje rust met zo'n energieverslindend dametje om je heen. Jemig, dat ze gewoon al liep met 10 maanden!!!! Die heeft haast om de wereld te veroveren!

Het enige dat ik kan bedenken is dat ze een enorme onderzoeksdrift heeft, die je kennelijk niet moet blokkeren (want frustratie), maar in goede banen moet leiden. Hier mochten ze bijvoorbeeld van mij altijd de pannenkast en de plastic bakjes kast leegtrekken. Dan lag de hele keukenvloer bezaaid met bakjes en deksels, maar daar waren ze dan ook wel even zoet mee. Niet erg fijn, al die troep, maar ook wel zo weer opgeruimd. Ik kon ze in ieder geval een alternatief bieden voor de kastjes waarvan ik perse niet wilde dat ze die overhoop trokken.

En zoveel mogelijk zelf laten doen. Misschien de Rapley methode overwegen bij het eten?

En misschien wat meer beweging in de buitenlucht. In de hoop dat ze dan wat meer slaapt??

Afijn, het zijn zo maar wat gedachten.

Ik wilde eigenlijk vooral reageren om je een hart onder de riem te steken. Het gaat altijd weer voorbij, die moeilijke periodes. Maar goed, dat zul jij als moeder van vier als geen ander weten....

Alle goeds!!

Irene

Irene

01-10-2009 om 19:36

Mayte*

Dank voor je bericht. Ik hou mijzelf ook steeds maar voor dat dit wel weer voorbij gaat, maar langzamerhand begin ik te vrezen dat het met deze mevrouw voorlopig nog niet eenvoudig(er) zal worden... Dus soms wordt ik er een beetje moedeloos van. En ik voel mij schuldig tegenover de andere 3 omdat die echt een hoop aandacht hebben moeten inleveren.
Nou ja, het is zoals het is he. De anderen waren ook niet zo makkelijk als baby, vooral nummer 2 niet. En het is wel zo dat als zo'n periode voorbij is, je het "leed" ook snel weer vergeten bent (anders hadden we natuurlijk ook nooit 4 kinderen gehad, haha)
Vandaag heeft ze maar een half uurtje geslapen. En ze probeert nu telkens duploblokjes (die ze al goed uit elkaar kan halen) zelf op elkaar te zetten. Dat lukt natuurlijk nog lang niet altijd en dan wordt ze toch boos, oei.
Ja en ik HEB al een peuterpuber (van 2 en een half) in huis. Maar wie weet hebben ze het straks allebei tegelijk achter de rug.

Hmm

lijkt me inderdaad errug vermoeiend. Als enige tip die ik kan geven is, breng haar een ochtend/middag/dag naar iemand toe in de week. Of als je man er is dan dat hij eventjes iets met haar gaat doen, dan kun jij je weer focussen op de andere 3.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.