Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
karin

karin

28-09-2010 om 14:06

Dochtertje 11 dagen oud,slaapt vandaag zoveel en was 2 dagen zo huilerig en onrustig

ons dochtertje van 11 dagen,is sinds vandaag weer rustig(slaapt juist veel,dat ik denk klopt dat wel),wan tzeheeft 2 dagen van s'ochtends tot s avonds zo gekrijst/gehuild en onrustig geweest(overdag bijna niet geslapen)wel s nachts gelukkig van 12 tot 6/half7!
(wel net een flinke spuitluier geproduceerd,zat helemaal onder,was zelfs wat dunner dan normaal,meende ik)
Nu vroeg ik me af hoe ik krampjes herken,ik geef bv en heb sinds zaterdagavond antibiotica ingenomen wegens borstontsteking,kan dat van invloed zijn,of eerder pizza met knoflook en verse groenten(spinazie,champignons,brocolli)en mag je wel 1 glaasje koolzuur per dag,of geeft koolzuur ook krampjes(ik kan niet zonder 1 glas per dag)
En nu zie ik weer 3 witte puntjes in het gehemelte boven
bij dochtertje en denk aan spruw(het zit er al enkele dagen en tever om af proberen te doen)en zelf bij mijn ontstoken borst zit ook iets wit op,wat na het drinken veel meer te zien is,maar ik doe erdaarna medela tepelzalf op en dat verzacht het,heb dokter gebeld(assistent),maar zei ze alleen als je kindje minder drinkt krijg je medicatie(is dat meestal bij spruw dat ze minder drinken),ze zou terugbellen en overleggen met de huisarts,maar heb nog niets gehoord,of denken jullie dat die 3 puntjes dan al uitgebreid zouden moeten zijn bij spruw!
pfff een hoopvragen,maar begin een beetje onzeker teworden,wil een kolf aanschaffen,maar ik las als je besmet was met spruw je het niet in kunt vriezen ivm de bacterien bij spruw...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

28-09-2010 om 19:02

Wat antwoorden.

Beste Karin,
Het zijn inderdaad veel vragen
Ik hoop dat ik wat duidelijkheid kan brengen.
Antibiotica kan krampjes bij een baby veroorzaken. Sommige voedingsmiddelen zouden dit ook kunnen doen. Koolzuur uit priklimonade komt niet in je bloed en dus ook niet in je melk (want je melk word gemaakt van je bloed). Het zou niet best zijn als de koolzuurbelletjes in je bloedsomloop komen.....
Weet je ook wat de oorzaak is van de borstontsteking ? Als een baby niet goed aan de borst ligt kan de borst doordat deze niet goed word leeggedronken onstoken raken. Soms zie je ook een borstontsteking bij een vrouw die erg veel melk heeft. Haar baby kan de borst wellicht niet altijd goed leegdrinken zodat ze gevoeliger is voor een ontsteking. Verder kunnen tepelkloven een vrouw gevoeliger maken voor een ontsteking. Wat de echte oorzaak is kan ik uit je bovenstaande informatie niet opmaken. Wellicht is het een reden om hier eens met een lactatiekundige over te bellen. Zij kan bij een huisbezoek meekijken met een voeding en ook kijken of er wellicht spruw in het spel is. Ik denk dat de drie witte puntje op het gehemelte van je kind geen spruw zijn, maar pareltjes van Epstein. Dit is onschuldig en dit hebben meer baby's ( ook soms op de onderkaken, en het lijken dan net de puntjes van doorkomende tandjes). Het gaat vanzelf weer weg. Bij spruw heb je zelf doorgaans ook pijnlijke, branderige of stekende tepels. Sommige kinderen gaan inderdaad minder drinken als ze spruw hebben, maar niet alle kinderen doen dat. Het lijkt me een beetje vreemd als een huisarts daarop wacht met voorschrijven van medicatie. Meer over spruw en de verschijnselen kan je lezen via de volgende link: http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/Upload/Bestanden/427606_deel_2_IB_1.pdf
Meer over borstontsteking ( oorzaken en oplossingen) kan je lezen via de volgende link: http://www.borstvoeding.com/problemen/ontsteking/
Hoe is de groei van je dochter tot nu toe ? Is ze veel afgevallen in de kraamtijd en is ze al wel weer terug op haar geboortegewicht ?
Ik hoop dat je met deze informatie wat duidelijkheid kunt krijgen.
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.