Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
karin

karin

19-10-2010 om 23:54

Dochtertje 4 weken krijgt bv,maar nu onder de kleine pukkeltjes/uitslag in gezicht

Ons dochtertje van 4 weken krijgt volledige bv,alleen heeft ze sinds 2 dagen uitslag(kleine soort van puistjes)ook bij de hals en op de neus van die witte puntjes(is dat ook normaal?)
Ook zag ik dat haar hoofdje wat rood was,maar ze heeft al flink wat haartjes,dus moet ik dat morgen nog eens
goed bekijken is dit normaal bij bv?
Wilde de dokter al bellen voor de zekerheid,maar dacht vraag het eerst even hier!
Verder doet ze het prima (ook s'nachts),wel heeft ze soms flinke krampjes,maar ik had een keer druiven gegeten en heb ook gemerkt dat ik nog niet 1 glaasje koolzuur moet nemen per dag!
Als ze een koemekallergie zou hebben,moet ze meer symtonen hebben of niet?
En meer krampjes enz. of niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
karin

karin

20-10-2010 om 00:07

Ik keek net en aan 1 kant werden ze roder en groter!

Ik keek net en ze waren aan 1 kant groter en roder(opvallender)...

Karin

De pukkeltjes klinken als "de normale reactie" op moedermelk. Het kan even een ware puber worden Het rode herken ik niet, is dat er nog? Als je bang bent voor "iets" anders, of onzeker blijft altijd even het consultatiebureau of de ha bellen.
Volgens mij had ik 2,5 jaar geleden een vergelijkbare vraag hier gesteld Met een week of 6 moeten de pukkeltjes op z'n hoogtepunt zijn en daarna weer wegtrekken heb ik begrepen.

Groetjes lunamaya en oh ja niet te vergeten, van harte met je dochtertje, lekker genieten!

Normaal lijkt me

Mijn eerste zoon had dat ook. Volgens mij was het een reactie op de moederhormonen (maar hij had ook bv). Trekt allemaal gewoon weer weg. Tweede had nergens last van.

Rembrand

Rembrand

20-10-2010 om 09:28

Komt niet door moedermelk.

Hoi Karin,
Deze pukkeltjes worden ook wel babyacné genoemd. Ze hebben niets te maken met het feit dat je kindje borstvoeding krijgt. Het komt door de moederlijke hormonen die nog in zijn lijfje zitten. Je kunt er wat moedermelk opsmeren. Als je merkt dat het jeukt of veel erger word laat dan de huisarts er even naar kijken.
Priklimonade ( koolzuur ) zal de krampjes niet veroorzaken. De koolzuurbelletjes kunnen niet in je melk komen. Je melk is namelijk gemaakt van je bloed en als daar koolzuurbellen in komen is dat een riskante zaak
Als baby's allergisch zijn voor dingen die hun moeder eten of drinken dan komt koemelk er als eerste uit. Meer over krampjes en allergie kan je lezen via www.borstvoeding.com
M.

Primavera

Primavera

20-10-2010 om 12:28

Babyacne en vroegah

Ja, babyacne. Dat komt gewoon door de hormonen van de moeder die de baby in de buik met de placenta heeft meegekregen. Het komt beslist niet van moedermelk.
Vroegah werd het echter wel als reden gebruikt om met bv te stoppen, omdat in die tijd ongeveer iedere smoes goed was om die vrouwen van die 'inferieure, moeilijk controleerbare' bv af te laten stappen naar 'superieur, industieel gecontroleerde' flesvoeding. Mijn moeder is om deze reden indertijd gestopt omdat haar toen wijs is gemaakt dat dat kwam omdat ze 'te vette' melk zou geven. Toen ze enkele weken op fv was overgegaan was het natuurlijk weer voorbij en dat was dan het 'bewijs' dat ze werkelijk te vette melk had gehad. Zucht
Groeten Primavera

Niet van moedermelk ahum

Rembrand, bedankt voor de verbetering, dat was mij indertijd verteld, maar klopt dus niet Gelukkig maar dat ik Karin niet heb geadviseerd gauw over te gaan op flesvoeding! Nee hoor, lang leven de moedermelk, die nu mijn zoontje weer van zijn verstopte neus af helpt.
Groetjes lunamaya

Rembrand

Rembrand

20-10-2010 om 19:30

Lunamaya.

Jij kan het ook niet helpen dat ze je die onzin hebben wijsgemaakt. Ik zeg het heel vaak: is sta vaak paf hoeveel onwaarheden er over moedermelk/borstvoeding verteld worden. En jammer genoeg met grote regelmaat door zorgverleners
Enne, het werkt echt goed in de neus ( even goed richten en hij is snotvrij haha)
Groetjes M.

En op de pukkeltjes!

Het werkt ook heel goed op de pukkeltjes. Ik zag ze bij de oudste binnen een paar uur minder vurig worden als ik er na het voeden wat drupjes lekmelk op smeerde.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.