Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Sascha2

Sascha2

06-04-2011 om 11:40

Doopcadeautje

Aankomende zondag wordt de dochter van goede vrienden van ons gedoopt. En nu breek ik mijn hoofd over een leuk, geschikt en origineel cadeau. Wie heeft de gouden tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

06-04-2011 om 14:32

Ooit

Ooit werd de dochter van mijn Finse vriendin gedoopt. Omdat ik niet zeker wist wat er bij een Lutheraanse doop hoorde, ben ik voor iets algemeen Christelijks gegaan: een heel mooi handgemaakt schaaltje uit de wereldwinkel met vissen erop geschilderd. Vissen zijn toch een internationaal Christelijk symbool? Hoorde pas van die vriendin dat ze het schaaltje altijd heeft gebruikt voor baby- en peuterhapjes, leuk om te horen.
Groetjes
Massi

Bestekje

met naam erop vond ik ons leukste kadootje

Traditie in onze vriendenkring

Als er een kindje in onze vriendenkring gedoopt wordt geeft er altijd iemand een speelgoedark.
Een kinderbijbel of een kinderboek met een bijbels verhaal wordt vaak ook gewaardeerd.
Wat ik ook heel mooi vond was een armbandje met de naam van dochter, maar dat kregen we als kraamcadeau, ze had het wel aan toen ze gedoopt werd.
Volgens mij is het niet meer zo dat een cadeau bij een doop met alle geweld passend moet zijn, maar je kunt zelf vast wel inschatten of jullie vrienden waarde hechten aan iets passends.

Sera

Sera

06-04-2011 om 21:42

Van alles

Ik heb heel veel mooie en dierbare dingen gekregen bij de doop van mijn kinderen. Heel mooi vond ik:

- quilt met de naam van de baby erop (maar dat is wel heel werk om te maken)

-Bordje voor aan de muur met naam en datum van de doop

- Kussen met naam van de baby erop

- kruisje om aan de wieg te hangen

-schilderij van engeltjes boven de wieg van een baby

- Beeld van Maria met Kind

-Boekje met bijbelverhalen

- Kinderbijbel

- armbandje met naam van de baby

- Kruisje aan een ketting

Tijgeroog

Tijgeroog

07-04-2011 om 09:37

Niet-christelijk

Wij zijn niet gelovig , maar gaan uiteraard wel met een mooi persoonlijk cadeautje naar de doop van neefjes en nichtjes. Wij kozen altijd uit een bon voor een mooie foto bij een fotograaf en een tegeltje waar het geboortekaartje op geschilderd is.

Sascha2

Sascha2

07-04-2011 om 15:31

Dank!

Het meisje is inmiddels bijna 10 maanden oud. De ark van Noah is een goede, maar die heeft haar broertje al in veel vormen gekregen bij zijn doop . Voorleesboekjes ook. Ik denk dat ik mijn licht eens bij een juewelier op ga steken voor een armbandje. Alleen, de naam is wel erg lang, past vast niet helemaal op een armbandje van dat formaat. Maar daar kan de juwelier vast wel iets over zeggen. En anders wordt het misschien inderdaad een symbolisch stuk servies. Bestekje met naam heeft ze al.
In ieder geval dank voor het meedenken en leuk om te lezen wat jullie gaven/kregen!

Biene M.

Biene M.

07-04-2011 om 19:56

Armbandje

Is erg leuk

Sascha2

Sascha2

07-04-2011 om 22:33

Ja maar biene

Tuurlijk weet ik dat een armbandje erg leuk is . Maar de naam van dit kleine meisje is 2 1/3 keer zo lang als de naam van miniBiene en of dat dan gaat passen.... Ik heb er mijn twijfels bij!

Biene M.

Biene M.

07-04-2011 om 22:38

No problemo!

De grote zus van miniBiene had vroeger ook zo'n armbandje en ook een naam die 2 1/3 x zo lang is als die van mini

Sascha2

Sascha2

07-04-2011 om 22:46

You made my day

Mooi! Dan hoef ik niet meer na te denken en te wikken en wegen. Zaterdag maar eens richting juwelier.

Yaron

Yaron

08-04-2011 om 10:40

Tedora

Mijn dochter kreeg bij haar doop een babyarmbandje van Tedora met een paar bedeltjes eraan. Je kunt dan bijvoorbeeld de beginletter nemen, hoeft niet gelijk de hele naam erop. Ze heeft hem al een half jaar altijd om.

Sascha2

Sascha2

09-04-2011 om 15:11

Keuze

En het is een zilveren armbandje met de naam erin gegraveerd geworden. Nu maar hopen dat ze zoiets nog niet heeft gehad, want ruilen kan niet

Biene M.

Biene M.

09-04-2011 om 21:55

Leuk!

Ach, twee armbandjes om staat ook leuk, toch!

Sascha2

Sascha2

10-04-2011 om 00:11

Biene

Welja, daar wordt het dan een evenwichtig persoon van

Sascha2

Sascha2

10-04-2011 om 14:54

Haha!

Alhoewel mijn vriendin nog niet zo'n armbandje had toen wij het vanmiddag gaven, volgde nr. 2 en 3 vrij snel . Niet origineel dus. Maar goed, een dame kan nooit genoeg sieraden hebben. Ik heb nog aangeboden om iets anders te geven, maar dat hoefde niet. Ik moest er wel om lachen stiekem.

rozenstruikje

rozenstruikje

10-04-2011 om 21:00

Aantal

Mijn dochter kreeg een armbandje als kraamcadeautje en dat stond zo schattig! Na een half jaar ofzo een maat groter gekocht. Vanaf dat ze anderhalf was ofzo, ging het hard met de armbandjes. Ze is er best vaak eentje verloren. Misschien heb ik in totaal wel 10 van dingen gekocht? Ik kocht alleen de meest simpele, want die waren goedkoper.

Rozenstruikje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.