Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Sassie

Sassie

21-07-2009 om 11:24

Doorslapen op "verkeerde tijdstip"....

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik ben de trotse moeder van een dochter van nu 11 weken oud. Ze drinkt zeker 5 keer 170ml en groeit als kool. Zo far so good.

Alleen drinkt ze haar "laatste fles" zo rond 17:00uur en slaapt dan door tot zegge 01:30uur; de grote lange slaap dus.

Maar het liefste zou ik zien dat ze zegmaar zo rond 23:00uur haar laatste fles krijgt en dan de nacht doorslaapt (want 7 uur slapen kan ze dus gemakkelijk) We hebben al geprobeerd om haar zo rond 23:00uur wakker te maken voor haar laatste voeding, maar dan wordt ze gewoon na 3 uur wakker voor weer een voeding.

Wie herkent dit en hoe kunnen we de tijd van de laatste voeding zo ombuigen dat ze echt s'nachts goed doorslaapt?!

Morgen moet ik toch naar het CB en dan zal ik het de arts ook eens vragen.

Met onze zoon hadden we dit "probleem" niet want die sliep al met 8 weken de hele nacht door. Hij kreeg flesvoeding en mijn dochter krijgt borstvoeding. Ik dacht dat het daar misschien aan zou liggen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Herkenbaar

Mijn dochter deed dat ook, ze sliep van 20.00 uur tot een uur of 03.30 uur. Wij gingen haar ook wakker maken om middernacht in de hoop dan de nacht door te kunnen slapen, maar ze werd gewoon om 03.30 uur weer wakker voor een voeding. Ik snapte het ook niet, ze kon dus makkelijk 7,5 uur achter elkaar slapen, maar blijkbaar alleen op "haar" tijd. Het is ons nooit gelukt het te veranderen.

Inmiddels is ze 9 maanden en gaat ze na het avondeten naar bed. Nog steeds wil ze tussen 03.00 en 04.00 uur een fles en omdat het een slechte drinker is laten we het maar even zo. Liever zouden we haar die fles om 23.00 uur geven, maar dat lukt gewoon niet.

Dus ik weet niet of je het kunt ombuigen en hoe je dat moet doen, maar ik herken je verhaal.

Anna3

Anna3

21-07-2009 om 11:43

Hier ook zo'n tante

Heel herkenbaar Sassie, onze dochter deed dat ook. Helaas heb ik geen echte oplossing voor je, maar probeer de voordelen te zien van dit ritme, want hierdoor heb je wel een rustige avond en kun je zelf ongestoord eten.
Mijn ervaringen met wakkermaken zijn slecht. Baby's worden er vaak humeurig van en drinken niet goed, omdat ze niet echt honger hebben.
Succes!

Sassie

Sassie

21-07-2009 om 12:39

Gelukkig

ben ik niet de enige....

Op zich is het niet zo erg om er s'nachts uit te gaan. Zo zie je maar weer, babies laten zich niet makkelijk sturen.... ha,ha,ha. Ik vrees dat we het gewoon maar moeten "uitzitten" tot mevrouwtje het wel gaat doen.

liora

liora

21-07-2009 om 13:26

Hier ook

Hoi,

Mijn oudste deed dit ook, alleen dronk hij de fles iets later, rond half zeven 's avonds. Dan sliep hij door tot een uur of drie. Ik heb hem altijd wakker gemaakt rond elf uur en daar enorme spijt van gekregen. Het sloeg namelijk nergens op en hij werd nog steeds 's nachts wakker.

Volgens mij zit er maar 1 ding op: zelf om 21 uur gaan slapen..

Liora

De beroemde lange ruk

Ja, leuk om te zien dat iedereen hetzelfde zegt want ik denk dat ze allemaal gelijk hebben. Meebewegen, alles is tijdelijk, en gewoon vroeg naar bed gaan.
Het verandert straks snel genoeg, alle pogingen tot anders africhten kosten alleen maar bakken energie. Helaas. Ik spreek ook uit ervaring.

Ook ervaring mee..

voor mij een herkenbaar probleem. ben nu zwanger van de tweede maar bij mijn zoon had ik hier ook last van. las net wel een interessant artikel hierover, misschien heb je er iets aan:

http://www.dievanmij.nl/baby/0-3-maanden/Allebei-hetzelfde-ritme.html?page=1

veel succes ermee!

Anne

Anne

22-07-2009 om 18:56

Ook

Hoi,
Had dit ook bij de 2e en de 3e, en bij beide is het pas overgegaan nadat ze op vaste voeding overgingen. Nu bij de 4e was het de eerste paar weken weer hetzelfde verhaal. Het consultatiebureau adviseerde om de nachtvoeding langzaam af te bouwen door stapsgewijs het aantal cc dat hij krijgt te verminderen. Iedere week haalde ik er zo'n 30 cc af (kunstvoeding, maar met borstvoeding zou je het aantal minuten drinken kunnen verminderen). Inmiddels is hij zover dat hij inderdaad meestal doorslaapt na zijn fles van 23.00 uur.
Anne

Tirza G.

Tirza G.

22-07-2009 om 20:49

Ligt niet aan de bv

Zoals je al schrijft, ze heeft een lange slaapperiode - ze kan het dus. Alleen de timing is een beetje ongelukkig. Nou zie je dat heeeeeeel vaak bij baby's, het dag-nachtritme is nog niet optimaal en zeker in de zomer kan dat lang dwars zitten.
Het beste wat je kunt doen is meegaan in haar ritme. Haar 'snachts voeden, terugleggen en gauw doorslapen. Wekker achterstevoren zetten en niet tellen/rekenen. Nu stop je ontzettend veel energie in ombuigen, aanpassen, bijstellen - en daar raken zowel jij als je dochter alleen maar gefrustreerd van. Let it go. Het gáát over, echt waar.

Tirza

Sassie

Sassie

23-07-2009 om 10:49

Bedankt

voor alle steun. Gelukkig ben ik nog niet begonnen met pogingen om dingen om te buigen, aan te passen en bij te stellen en pas ik me aan aan mijn dochtertje....Gelukkig maar, want anders was het dus een regelrecht drama geworden hier.....ha,ha,ha.

Ik ga dat artikel eens lezen....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.