Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Asa Torell

Asa Torell

10-08-2011 om 21:05

Draagdoekvraag

Ik heb twee draagdoeken in huis en ben alvast aan het oefenen . De ene is een babycuddle, een hele lange tricot lap die je in de lengte dubbelvouwt. Nadat je hem hebt omgeknoopt kan de baby hierdoor in de vouw liggen van het gedeelte dat over je schouder heen zit.
Maar de andere is een dunnere lap (bedoeld voor warme zomers, hahaha), wel even lang als de babycuddle maar smaller. Daarom kan die niet dubbelgevouwen worden. Hoe kan ik de baby daarin doen? Ik hoop dat iemand het weet!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rianne

Rianne

11-08-2011 om 01:29

Draagdoek

Is de andere doek een geweven doek? Je zou eens op www.dragen-en-voeden.nl kunnen kijken. Daar vind je alle informatie die je maar nodig zou kunnen hebben.

Ik zou je baby in de doek gewoon rechtop doen, zoals in dit filmpje:


http://www.youtube.com/watch?v=u00MYUAupk4
Dit is een rekbare doek, ga er even vanuit dat jou tricot lap dat ook is.

Voor de andere doek, er vanuit gaande dat dat een geweven doek is, kun je dit filmpje gebruiken.


http://www.youtube.com/watch?v=xv2v7hUbpSM

Rechtop dragen is echt aangeraden, want als je de baby in de komma houding hebt liggen, zou het hoofdje op de borst kunnen vallen, en dan verstoort dat de ademhaling.

Asa Torell

Asa Torell

11-08-2011 om 10:15

Rianne

Beide doeken zijn van tricot, dus dat eerste filmpje klopt uitstekend! Maar kan je die draagmethode ook al gebruiken met pasgeboren babies? Want als het nog warm wordt (zeg nooit nooit ) zal dat zeker vooral in de eerste weken zijn, de baby komt eind deze maand als het goed is. Dus tegen de tijd dat hij zijn hoofd zelf recht kan houden heb ik die enkelvoudige lap niet meer nodig.

R00s

R00s

11-08-2011 om 22:34

Dat kan

De draagmethode zoals in de filmpjes kan je vanaf de geboorte gebruiken. Als het echt erg warm is voelt het dragen voor jou waarschijnlijk niet prettig, dan moet je het natuurlijk niet doen. Je merkt aan je kindje wel wanneer hij/zij het te warm vindt (rode wangen, warm in zijn/haar nek).
Als je wel wilt dragen maar het tricot te warm vindt kan je ook een dunnere geweven doek kiezen (google op 'zomerdraagdoek', kijk bv bij babybij.nl).

Een baby heeft een lange tijd goede steun in de nek nodig! (Dat verschilt natuurlijk per kind, mijn zoon van 3 maanden heeft absoluut nog een goede neksteun nodig)

Ik denk dat je de enkele doek (ik weet niet precies wat je hier mee bedoel, de meeste draagdoeken zijn 'enkel') ook heel goed kunt gebruiken als je kindje wat ouder is, er zijn heel veel verschillende knoopmanieren.

Omdat tricot rekbaar is draagt het met een klein kindje vaak wel prettig, als ze zwaarder worden wordt het voor jou ook zwaarder, omdat het meerekt, dan is een geweven doek vaak fijner (vind ik) Kijk eens op bijvoorbeeld babybij.nl, of slingomama.nl !

Kijk zeker eens op het forum van dragen-en-voeden.nl, daar vindt je antwoord op al je vragen.

Asa Torell

Asa Torell

12-08-2011 om 20:35

Roos

Goed om te weten dat die methode gewoon kan! Ik heb een brede tricot lap die je dubbel vouwt, en een iets smallere van een heel dunne maar wel rekbare stof voor bij warm weer. Die laatste kan ik dus zo gebruiken als in het filmpje.

R00s

R00s

13-08-2011 om 10:15

Precies

Je legt de lap stof dan over de rug van je kindje heen, en dan stop je het onderste gedeelte van de lap een stuk onder z'n kont. Zo creƫer je dan een soort 'zitje' wat je al automatisch hebt bij een dubbele doek. Je moet natuurlijk wel zorgen dat de doek nog hoog genoeg zit tot achter zijn hoofdje, zodat het nekje goed ondersteund is. Bij een geweven doek doe ik dit door een spuugdoekje in het bovenkant de rollen, zodat hij een rolletje in zijn nek heeft. Ik heb geen idee of dat bij tricot ook kan.

Als het bevalt, kijk dan zeker eens voor een geweven doek, ik vind het een stuk makkelijker en prettiger zitten! (en ze zijn erg mooi, vooral de Girasol draagdoeken).

Rembrand

Rembrand

14-08-2011 om 14:39

You tube

Hoi,
Op you tube kan je mooie en duidelijke instructiefilmpjes bekijken over knoopdoeken.
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.