Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
geertruida

geertruida

19-03-2009 om 21:01

Draagzak

Hallo,
Ik ben me aan het orienteren op een draagzak voor een pasgeboren baby, maar zie door de bomen het bos niet meer. Wie kan mij aangeven welke draagzakken bevielen en welke juist niet? Het moet een draagzak zijn die vanaf de geboorte (nou ja, vanaf een week of drie) gebruikt kan worden ivm het halen/brengen van ouder kind naar school.
Dank alvast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen zak, maar doek

Draagzakken zitten vaak nogal ongemakkelijk is mijn ervaring, omdat je het gewicht moeilijk kunt verdelen.

Ik vond de lange draaglappen (6 meter tricot) zeker in het begin het prettigste dragen, en dat kan inderdaad al als je kindje heel jong is, in foetushouding.

Biene M.

Biene M.

20-03-2009 om 09:18

Babycuddle

Voor oudste had ik een babybag. Voordeel: makkelijk om te doen. Nadeel: al het gewicht hangt aan één schouder (en dan is zes kilo na een half uur al behoorlijk zwaar).

Voor jongste had ik een babycuddle (net zoiets als tricoslen denk ik). Voordeel: het gewicht wordt over je bovenlichaam verdeeld. Nadelen: omdoen gaat niet zo makkelijk en in de zomer zou ik het veel te warm vinden.

Mocht ik nog eens een baby krijgen, dan zou ik een babycuddle gebruiken, maar in de zomer niet.

liora

liora

20-03-2009 om 09:56

Inderdaad

Hoi,

Ik had ook de baby cuddle, heerlijk en makkelijk. Alleen als het boven de 23 graden is, is het veel te warm want de baby zit in drie lagen stof.
Ik ben nu uitgereken begin juli, dus vrees dat ik de cuddle pas na een week of acht zal kunnen gebruiken. Ga nu ook maar een babybag gebruiken, kijken of dat wel koeler is.

Liora

femmetje

femmetje

20-03-2009 om 11:35

Mini monkey

Die had ik bij mijn zoontje maar hij lag daar niet zo lekker in... als baby..
Later wel heel handig als heup drager en ook heel betaaltbaar nl maar(?) 25 euro en snel in huis via internet bestelt volgende dag in huis..
Maar geen aanrader met hele kleine baby tjes dus...
Succes met zoeken.

Fem

Tri-cotti

Van een vriendin kon ik haar Tri-Cotti lenen: 2 tricot doeken die in een rondje vastgenaaid zijn. Het is te ingewikkeld om hier op te schrijven hoe het werkt, maar een stuk eenvoudiger dan 1 lange lap die je om je lijf moet vastbinden. En kind kan er vanaf dag 1 in.
Kijk hier voor duidelijk plaatjes en de gebruiksaanwijzing: http://www.babylonia.be/product_manual/tricotti_nederlands.pdf
Ik vond het ideaal!

Caroro

Anneja

Anneja

23-03-2009 om 14:51

Geen babybag in elk geval

...jeetje, wat een rotding is dat. Kind hangt op je nekspier, en baby zelf ligt volgens mij ook niet erg lekker. Als hangmatje in de box is ie wel enigszins bruikbaar.

Ik had ook zo'n lange knoopdoek, als je eenmaal wat ervaring hebt die om te doen vind ik 'm ideaal. Baby wordt perfect ondersteund en het gewicht wordt heel goed over je schouders en heupen verdeeld. Omdat baby in het begin met opgetrokken beentjes erin kan is het volgens mij ook beter dan met een babybjorn achtige drager- nichtje van me heeft die en we hebben altijd vriendschappelijke onenigheid over het dragen (ik vind dat haar dochter er een beetje zielig op haar kruis bijhangt met een hol ruggetje en zij vindt het geknoop een enorm gedoe; daarnaast biedt een babybjorn de eerste weken te weinig ondersteuning aan het hoofdje. Vind ik.)

anne

geertruida

geertruida

24-03-2009 om 06:46

Dank

Dank voor jullie reacties. Kind komt in het najaar, dus dan zal het niet meer te warm zijn. Ik ga me eens richten op de draagdoeken van tricot, en hopen dat ik de origami-techniek snel in mijn vingers krijg.

Rembrand

Rembrand

24-03-2009 om 14:29

Katoenen doeken en slings.

Je kan ook draagdoeken van katoen kopen.
Op www.beginnings.org kan je er meer over lezen.
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.