Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Luzette van den Berg

Luzette van den Berg

06-01-2010 om 09:52

Draagzak met deze kou

hallo,
Ik vraag me af of het nu niet te koud is voor onze dochter om haar in de draagzak buiten te dragen.
Mijn winterjas past niet om haar heen, en ik zelf heb ook een koude hals op deze manier.
Hebben jullie nog handige tips hiervoor?
Groetjes, Luzette

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Morgana Fata

Morgana Fata

06-01-2010 om 10:21

Draagdoek hier

Mijn oude jas (ik ben 20 kilo afgevallen recentelijk ) past er nog wel omheen, maar bij de zeeman ofzo heb je voor 5 euro een grote winterjas.
Ik doe eerst een sjaal om, dan de draagdoek, baby erin, en dan mijn jas. Zo heb ik zelf ook geen koude nek. De baby pak ik trouwens nog steeds flink in, die vangt toch de meeste kou met de rug zo in de wind. Vooral het hoofdje en het nekje natuurlijk, want die steken boven de jas uit. Zelf doe ik dan niet al te veel extra aan, want het is een enorm kacheltje zo op je buik.
Geen idee hoe oud je baby is, maar als ze voor op de fiets zitten met dit weer, is het ook koud. Dus zelfs over je jas, moet het toch kunnen? Heel goed inpakken lijkt me.

*Lotus*

*Lotus*

06-01-2010 om 10:21

Misschien?

een skipak voor je dochter en een sjaal wat hoger voor jou?
Of een poncho over jullie heen?

Deken of shawl over draagzak spelden

Nog een variant: jij doet je jas gewoon dicht, dan de draagzak eroverheen, je baby krijgt haar jas aan, en ook een maillot en broek (en natuurlijk hemd en shirt en trui, maar niet té dik aan de bovenkant) en een paar warme schoentjes en als je het dan nog te koud vindt voor je baby, speld je er met veiligheidsspelden een klein dekentje of sjaal omheen, om de beentjes bedoel ik.
Ik hoorde op het CB en op info-sites meestal dat een baby eerder te wamr dan te koud wordt aangekleed door moeders ook in de kinderwagen.

Ik had

een Lodger Shelter van Fleece en die was echt niet te koud hoor. Ik heb er vorig jaar ruim 4 uur in de kou mee buiten gestaan toen ik stond te wachten op de SBS kersttour en er was er maar een die het lekker warm had en dat was onze jongste.

marie

marie

06-01-2010 om 18:56

Eng omdat het glad is?

Hallo
Ik heb heb op sommige stukken al moeite om mezelf op de been te houden met deze sneeuw en gladheid. Ik zou het dan dus ook doodeng vinden om een baby in een draagdoek mee te nemen. Je zult maar uitglijden en vallen... brrr.
Lijkt mij een kinderwagen toch wel wat veiliger.
groetjes

Geen oplossing

maar ik ga niet meer met de baby in de buikdrager, ik vind het eng, straks val je inderdaad.

Nee dan zwoeg ik mij wel een breuk door de sneeuw, heb ik vanmiddag gedaan, 2 uur gelopen, echt super goed voor mijn conditie en de baby slaapt vooral erg goed als de kinderwagen flink heen en weer gaat

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.