Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
liora

liora

07-01-2010 om 19:11

Draaien van buik naar rug

Hallo allemaal,

Mijn zoontje kan al heel lang van zijn rug op zijn buik rollen, vanaf half november denk ik. Maar hij kan nog niet op van zijn buik terugrollen naar zijn rug. Morgen is hij 7 maanden. Valt dit nog binnen de marges van wat normaal is? Ik vind het heel laat om nog niet van je buik naar je rug te kunnen rollen, maar weet niet of ik gelijk heb.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ach wat is laat?

Volgens mij valt dat wel mee toch?

Ik heb het net even nagekeken en zoon was ruim 4 maanden toen hij voor het eerst van rug naar buik kon rollen en bijna 6 maanden toen hij terug kon rollen.

Leuk

mandarijntje is nu 6 maanden en rolt ook nog niet terug op haar rugje MAAR ze kan wel zwaaien !

En ik ben haar nu aan het leren om het gebaar "drinken" te leren, dat heb ik bedacht met een vuistje en dan de duim tegen de mond (alsof het een flesje is).
Geen idee of het verantwoord is en wel juist maar ik vind het erg leuk dat ze binnen 2 dagen oefenen nu echt kan zwaaien, heeeel schattig bovendien Dus who cares about dat terug rollen. Ik heb echt geen idee meer hoe oud de oudste was, die was fysiek overal erg snel mee, maar die heeft weer niet gekropen, die tijgerde een paar weekjes en ging toen langs de meubels lopen.

ach dat komt wel goed. Ik vraag mij alleen af of ze ook terug moeten kunnen rollen, dat dat iets is wat ze echt moeten kunnen. En hebben ze dat nodig om ook zelfstandig te gaan zitten ??

Tijgeroog

Tijgeroog

08-01-2010 om 08:56

Zegt niets

Mijn jongste was ook 6,5 maand toen ze terug kon draaien. En 1,5 maand later kroop ze, voor ze een jaar was liep ze...

Liora

Het gemiddelde voor baby's om te rollen (zowel van rug naar buik als andersom) ligt op 6 - 8 maanden.
Nou weet jij ook wel dat gemiddelde baby's niet bestaan natuurlijk, maar om je een idee te geven
Mijn derde ging pas rollen toen hij een maand of 8 was, die vond alles best als hij maar niet actief hoefde te zijn, hahaha...

Alette

Alette

08-01-2010 om 09:05

Tsja

Mijn oudste twee (jongens) rolden binnen drie maanden terug (een al met twee maand voor de ogen van de cb arts, zo erg vond hij het om op zijn buik te liggen). Met zes maanden waren het al ware buikslapers.

Mijn dochter deed met zeven maanden nog helemaal niets, zo tegen de tijd dat ze een jaar was begon er wat beweging in te komen. Paniek op het cb toen ze met 16 maanden nog niet eens los kon staan, of erger nog: niet kon lopen. Nu is ze vier en het is meer dan goedgekomen.

En babylief van 6,5 maand? Ze heeft er een hekel aan om op haar buik te liggen dus ze doet van alles om terug te draaien als ik haar op de buik leg. Laatst ging ze wel voor de grap op haar zij liggen toen ik de kamer binnen kwam, heel hard lachend. En het zou kunnen dat ze gisteren wel een rondje rug buik rug gedaan heeft want ze lag naast haar kleed op de grond. Maar de kinderen waren in de kamer en die hebben NIETS gezien

Kortom, een gemiddelde is ook maar een gemiddelde, elk kind is anders, nr. 3 deed echt niets, nr. 4 tilt in elk geval haar hoofd en schouders op als ze ligt om uit de kinderwagen te kijken )

Manda - gebaren etc

Ja, goed gaat dat he? Zelf heb ik het nooit zo geprobeerd, maar bij onze oudste had pa zich ermee beziggehouden: onze zoon deed met -meen ik - 7 maanden de 'high five' en gaf een handje

Dochter zwaait inderdaad nu ook een beetje. Maar niet naar mij (als de crecheleidsters zeggen 'zwaai maar naar mama'' bij het weggaan heeft zij alleen maar oog voor de andere kinderen en het speelgoed namelijk).

Jammer dat doorslapen niet net zo makkelijk is aan te leren...

Groeten,

Temet

Roosje Katoen

Roosje Katoen

08-01-2010 om 10:14

Leuk

Leuk om te zien hoe verschillend die kleintjes zijn. Mijn zoontje kan al wel een tijdje van buik naar rug rollen (nou ja, eerder zich omver werpen), maar andersom niet. Ik ga ook maar eens met een speeltje proberen hem te helpen, en hem ook zwaailes geven Ik wacht ook nog op het moment dat hij zijn armpjes naar me uitstrekt om op gepakt te worden, vind ik ook altijd zo lief.

Oh ja die uitgestrekte armpjes

heel leuk en volgens mij ook wel makkelijk aan ze te leren. Gewoon als ze uit bed gehaald willen worden iets langer dan normaal met je armen ook uitgestrekt staan, mandarijntje doet het nog niet met volle overtuiging maar ze maait dan wel wat met haar armpjes. Morgen weer oefenen

die van mij is verder overdag niet in een ritme te krijgen, slapen s'nachts gaat ok (ook niet altijd) maar overdag slaapt ze nauwelijks langer dan een uur en gaat dus meerdere keren naar bed, heel onhandig. Behalve dus als ik met haar in de kinderwagen een flink stuk ga hobbelen door de sneeuw, vooral flink heen en weer schudden is aanleiding om 2 uur achter elkaar te pitten.

Dat zwaaien leren is heel makkelijk

telkens als ze mij weer ziet dan zeg ik eerst enthousiast hallo ! en zwaai dan naar haar en dan loop ik pas naar haar toe, op een gegeven moment gaan ze dus terug zwaaien, mandarijntje zegt soms a-jo terug.

Alette

Alette

08-01-2010 om 10:59

Uitgestrekte armpjes

Heb ik hier nog maar 1x gezien, verder is ze heel duidelijk in het aangeven van dingen, ik geloof nu voor het eerst in babytaal. Buik optillen is uit bed willen, vingers in de mond is gaan slapen, strekken is willen liggen (dat wil ze graag). En het mooiste was laatst, na de laatste fles aan het verschonen, lekker kletsen. Kijkt ze me strak aan, en dan strak opzij met de oogjes dicht, maar ik kletste door, kijkt ze me nog een keer strak aan en draait heel nadrukkelijk haar hoofdje opzij en doet haar oogjes dicht. Okay, boodschap duidelijk, meisje was moe.

En Manda, hier ook geen slaapritme, als ze overdag veel slaapt is ze savonds wakker. Meestal wel smorgens na het naar school lopen hooguit een uurtje maar dat gaat ten koste van het middagslaapje, dat is dan maar een half uurtje. Hier slaapt ze overigens vanwege behoorlijk ruimtegebrek in haar ledikantje beneden, daar speelt ze ook in en soms ligt ze op een kleed op de vloer. Dus echt in bed leggen is er gelukkig niet bij, alleen als ik aan voel komen dat ze bijna in slaap valt voor ik weer naar school moet lopen, dan gaat haar sneeuwpak aan en mevrouwtje in de kinderwagen.

Leuk he, al die kleintjes.

liora

liora

08-01-2010 om 13:10

Esmee

Hoi allemaal,

Fijn Esmee dat het gemiddelde 6-8 maanden is, dat stelt me weer gerust.
Iedereen doet er relaxed over dus ik ga me ook maar ontspannen. Hij is wel beweeglijk, en kan zich ook heel hoog op zijn armpjes opdrukken en zo, dus alles lijkt goed te gaan. Oudste was alleen wat sneller blijkbaar.

Liora

Roosje Katoen

Roosje Katoen

08-01-2010 om 15:28

Trouwens

Ik zit zo eens naar mijn zoontje te kijken en met hem proberen om te rollen, maar waar laten jullie babies hun arm als ze van rug naar buik rollen? Nu ligt zijn arm in de weg zeg maar, moet zijn arm omhoog langs zijn hoofd of moet hij gewoon wat harder door rollen?

Manda, dat ga ik ook doen met dat zwaaien! Hij is wel wat jonger, 4 maanden, maar wie weet

Liora, ik zou me ook nog maar niet druk maken hoor, de een is gewoon wat sneller dan de ander.

liora

liora

09-01-2010 om 10:14

Roosje

Hij gaat inderdaad harder doorrollen en dan is die arm geen probleem meer.

Groetjes,

Liora

Roosje Katoen

Roosje Katoen

09-01-2010 om 11:58

Liora

Dank je! Ga straks weer even met hem oefenen Hij heeft het bijna door, maar komt niet verder dan op zijn zij liggen

Malihu

Malihu

10-01-2010 om 19:42

Liora

Onze zoon van 9 maanden rolt ook nooit terug naar zijn rug. Maarrrr...hij wil gewoon ook helemaal niet op zijn rug liggen, ha, ha. Behalve in bed dan. Hij speelt AL-tijd op zijn buik. Heb toevallig vrijdag gevraagd bij het CB of dat erg was, maar dat maakt dus helemaal niet uit gelukkig.
Inmiddels kruipt hij al wel, dus dat compenseert wat mij betreft

liora

liora

10-01-2010 om 23:01

Laatste ontwikkelingen

Hij draait nu ineens bijna terug. Volgens mijn zoon van 6 deed hij het vandaag al, maar ik ben niet overtuigd dat hij niet wat hulp kreeg...

Maar hij heeft duidelijk vooruitgang geboekt, en kijkt blij verbaasd op al ons applaus en gejuich.

En hij kan ineens ook een soort van achteruit schuiven op zijn buik. Weet niet precies hoe maar hij kan op die manier toch wel enkele decimeters afleggen.

Komt wel goed..

Liora

liora

liora

11-01-2010 om 11:55

Ja hoor

Hij kan het!

Mayte*

Mayte*

11-01-2010 om 21:29

Hahaha

Ze kunnen echt lezen, die kinderen van Ouders Online-ouders

Geweldig! Fijn dat hij dit nu kan. Scheelt jou weer een hoop heen en weer geloop. Wat een ontwikkeling weer he? Het gaat zo snel!

Hoe oud is je zoontje nu? Hier begint D. zich om te draaien (hij is bijna 6 maanden), maar heeft nog wel steeds zijn eigen armpje eronder liggen. Hoe hij daar mee om moet gaan, moet hij nog even leren.

Groetjes, Mayte

liora

liora

11-01-2010 om 22:17

Mayte

Hoi Mayte,

Hij is nu ruim 7 maanden alweer. Ja dat armpje he? Leuk om zo te zien hoe moeilijk dingen zijn voor ze, en hoe ze dan ineens die hindernis nemen.

Groetjes,

Liora

Roosje Katoen

Roosje Katoen

12-01-2010 om 13:14

Leuk!

Leuk dat hij het nu kan! Mijn baby kan nu ook bijna van rug naar buik, volgens mij gaat het nu ook niet lang meer duren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.