Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Elisabeth B.

Elisabeth B.

09-05-2010 om 21:28

Droge, rode plekjes

Mijn baby van 11 maanden heeft sinds enkele weken last van droge, rode plekjes die maar niet overgaan. Het zit in zijn knieholtes en onder zijn kin, onderin zijn hals. Als hij de kans krijgt krabt hij zichzelf hevig onder de kin.
Ik smeer de plekjes sinds ruim een week in met vaseline paraffine zalf (in gelijke delen) van de apotheker. Daarvoor smeerde ik hem na het bad in met Natalis baby bodlotion (zat in het kraampakket), maar omdat ik vermoedde dat het juist daardoor kwam ben ik daarmee gestopt en overgegaan om vaseline paraffine zalf.
Voor zover ik weet is hij nergens allergisch voor. Ook zijn drie oudere broers hebben nooit hardnekkige droge plekjes gehad. Het enige dat ik kan bedenken is dat ik in zijn bad sinds enige tijd Nenuco bano hydratante gebruik. Voorheen deed ik niets in zijn bad of hooguit wat Zwitsal badolie.
Iemand een idee hoe ik dit kan behandelen?
Elisabeth.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-05-2010 om 21:46

Schimmel

Hoi,

Mijn zoon heeft regelmatig last van een huidschimmel. Dit behandelen we met een creme die we bij de apotheek halen. Niet op recept. Misschien dat je hier iets mee kan?

grt Dendy

Bepanthen

Mijn dochter had een paar weken geleden ook van die rode droge jeukende plekjes. Ik heb er toen bepanthen opgesmeerd en binnen een paar dagen was het weg. Gewoon te krijgen bij de drogist en handig voor allerlei soorten plekjes op de huid.
Succes!
Groetjes Marije

Elisabeth B.

Elisabeth B.

10-05-2010 om 22:23

Huidschimmel?

Dendy, dank voor de tip. Ik heb nog enkele vragen, hoe loop je huidschimmel op? Een tijd geleden kreeg hij ineens luieruitslag (heeft hij echt nooit) en die ging maar niet over. Diagnose van de huisarts was een schimmelinfectie te behandelen met speciale zalf. Kan hij nog steeds drager zijn van die schimmelinfectie? Of loop je zoiets op in aanraking met anderen, bijvoorbeeld op de crèche?
Ik heb die special antischimmel zalf nog, ik kan het een paar dagen proberen om te zien of het helpt.
Elisabeth.

Elisabeth B.

Elisabeth B.

10-05-2010 om 22:28

Bepanthen

Marije, ook jij bedankt voor de tip. Ik had die Bepanthen zalf nog uit de kraamtijd als ‘tepelzalf’. Ik heb Bepanthen voordat ik de vaseline paraffine zalf probeerde, al een week gebruikt op die plekjes maar het helpt niet echt al verzacht het wel. Toch blijven de rode plekken zitten helaas.
Elisabeth.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-05-2010 om 12:57

Mijn zoon

krijgt het altijd als zijn weerstand wat minder is. En vooral als er tanden doorkomen.
Wat ik van de huisarts heb begrepen is dat het wel besmettelijk is. Maar dat veel mensen het meedragen en dat je er weinig aan kan doen. De een is er ook bevattelijker voor dan een ander.

Dendy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.